kristinakicki

Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Bjudning med langos

Av Kristina - 4 november 2011 15:14

Idag var jag och Benke bjudna på lunch hos min dotter och hennes Man. Det skulle bli langos, en ungersk friterad rätt på bl. potatis.

 

Det är något brödliknande som man kan äta med olika tillbehör. De hade gjort iordning vitlöksolja och riven ost.

Jag hade med mig hackad rödlök creme fraice och stenbitsrom. Det var så otroligt gott.

De hade lyckas så bra, det är inte helt lätt att fritera.

 

Jag tycker att langosen blev jättefina, stort beröm till dom båda.

 

Här ser Jenny och Jon så glada ut och Nalle kikar fram, min yngste son syns i bakgrunden, han var också med på bjudningen.

Vi åt nog, något alldeles förskräckligt för när vi var på väg så hörde jag att fritösen fortfarande var på. Jag är ju nyfiken av mig så jag undrade vad de friterade nu, jag trodde alla var mätta.

Jag fick svaret att de hade sparat potatisskalen och friterade. Det var ju väldigt sparsamt av dem.

Jag fick en bra förklaring att det är mycket gott och smakar som chips. Det får väl bli en annan gång att vi får smaka på detta.

Jag är väldigt mycket för att ta vara på och inte slänga, så det var ett bra tips.

Jenny och Jon har en jättetrevlig blogg, jag tror att de har en tävling nu, så kika gärna in.

http://jennyjon.bloggplatsen.se/


Tack för den goda lunchen vi kommer gärna tillbaka.

 
 
annemon

annemon

4 november 2011 16:17

Det var väl ett trevligt inslag som som måste förgyllt vardagen.
Kul.Ha en bra helg.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

4 november 2011 20:04

Ja det blev en trevlig fredag.
Ha det gott och en trevlig helg önskar jag dig!

 
Jenny o Jon

Jenny o Jon

4 november 2011 16:25

Det var så lite så! Bara att bjuda igen vet du...
Vi ska bara lämna tillbaka fritösen först. ;)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

4 november 2011 20:03

Jag förstår att ni vill ha friterad camenbert och varm hjortronsylt.
Goa kramar!

 
Jenny o Jon

Jenny o Jon

4 november 2011 20:53

Nu är fritösen återlämnad... ;)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

5 november 2011 10:03

Då är det bara hjortronen som fattas!
kram på er!

 
Monica

Monica

4 november 2011 22:15

Langos har jag ätit ett par gånger när jag har varit på marknaden i Adelöv och det är riktigt gott tycker jag.

Nu önskar jag dej och de dina en riktigt trevlig helg!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

5 november 2011 10:02

Tack snälla Monica!
Jag önskar dig och de dina riktigt trevlig helg.
Kram!

 
Spanaren

Spanaren

5 november 2011 13:26

Langos som är så gott och jag som inte har vågat mig på med att göra detta ;.) Får nog tänka om /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

5 november 2011 14:50

Jag tror att Jenny har recept på sin blogg.
Ha det gott och go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

5 november 2011 14:43

Å vad det såg gott ut. Det måste jag prova när sonen kommer hem. Det är bara då vi friterar och jag är lite rädd så han brukar få göra det

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

5 november 2011 14:48

Ja, det var jättegott, vi har fryst ner några, det brukar funka bra.
Ja har en fritös med temostat så då är det enklare. De fodrade rätt hög värme.
Goa kramar till dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

5 november 2011 22:25

Kul att läsa om en så trevlig liten fest! Jag har aldrig smakat langos men hört mycket om dom. Det brukar var poppis bland matstånden på Piteå dansar och ler!

Ha det så gott! (Friterade potatisskal som chips tycker jag var en fin ide´!)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

5 november 2011 23:29

Jag har aldrig friterat potatisskal, jag måste pröva det det låter så spännande.
Langosen var jättegoda.
Nu ska jag krypa ner i sängen.
Goa kramar till dig!

 
Margit

Margit

6 november 2011 16:03

Langos..det har jag köpt några gånger på marknader...OCH gott var det!!!
Så man kan göra dom hemma, själv...
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

Kristina

6 november 2011 19:42

Jag tror att min dotter har recept på sin blogg.
Adressen står längst ner i inlägget.
tack för att du tittar in!
Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards