kristinakicki

Alla inlägg under maj 2013

Av Kristina - 28 maj 2013 09:07

 

Nu är det mycket jobb i trädgården, men jag tycker att det är roligt. I år har jag sått fröer på olika grönsaker i växthuset som jag senare ska plantera ut. Böjen i kroppen är inte så bra längre så jag vill inte ha så mycket rensning. Det underlättar betydligt med plantor istället för att så direkt på landet.


Buddha köpte jag i Ullared för några veckor sedan. Han har fått en fin plats på en pidestal, där han kan blicka ut över trädgården. Jag har inte hunnit färdigt med utplanteringen än, men när det blir det så kommer det foton på bloggen.


För mig är det terapi att vara och rensa i trädgården och se hur allt växer. Ibland blir det misslyckande och det är inte roligt, men det är sån´t man får ta.

Jag kommer nog inte att skriva så mycket på bloggen i sommar, men jag tittar in då och då.


Jag önskar alla en fin sommar med mycket glädje och nöje.


Av Kristina - 20 maj 2013 07:23

 

I torsdags var det så varmt och gott, då passade jag och mina barnbarn på att ta årets första dopp. Det var skönt men kallt. Jag är glad att vi passade på medans värmen var framme, för idag är det inte så inbjudande med ett dopp. 

 

Men vem är det som gömmer sig bakom bryggan? Är det kanske ett litet gulligt troll eller är det ett litet barnbarn?

  

Kanske att det skulle vara skönare att hälla upp varmt vatten i karet och bada i. Det här badkaret tycker jag är helt underbart, men det är tyvär inte mitt utan min systers. Men skulle hon tröttna på det så kan jag gärna ställa upp med att ta hand om det.


Av Kristina - 19 maj 2013 15:16

 

Vi har varit hos min syster i Lindome och det var så varmt och gott, vi satt och solade, då hände det något. Det började med stora regndroppar, sen haglade det med stora vita, kalla isbitar.

 

Det höll på en lång stund och allt blev vått. Som tur var så var det inget som blev skadat. Hemma hos haglade det stora vita bollar för några år sedan, som slog sönder alla mina växter och altan taket. Nu ska jag gå ut och plocka nässlor, allt växer så fort i år så det är knappt man hinner med.




Av Kristina - 12 maj 2013 09:19

Det har inte blivit så mycket bloggat på sista tiden, det är så mycket man vill göra på våren. Våren kom så, helt plötsligt var björkarna utslagna och gräset blev grönt och började växa. Igår såg jag att rabbatterna var fulla med kirskål. Jag har så svårt att tycka om denna växt, egentligen har den vackra blommor och går att koka soppa på. Men den finns överallt i min trädgård och bara ökar, har försökt att gräva upp den med rötterna, det har inte funkat. Ett råd jag fick var att aceptera den och sluta irritera mig på den och det ska jag pröva. Det funkar ju på människor så varför ska det inte funka på kirskålen.


Det är lätt att bli stressad nu när värmen har kommit, det är så mycket man vill göra. Jag har satt i mitt växthus som jag senare ska plantera ut, då behöver jag inte rensa så mycket.


På tal om att rensa så har jag gjort en rensning här i huset, det var ganska mycket som jag inte behövde. Men nu gäller det att bli av med det också. Jag ska strax dra iväg upp till affären i Fagersanna, där de har en lagerlokal och där ska det vara loppis idag.

Nu måste jag rusa ha alla en bra dag!

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards