kristinakicki

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Havets läkande kraft

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

 

Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer som jag dagligen lyssnar på.

 

Jag brukar åka till Falkenberg några ggr på året och då är det ett måste för mig att gå ut med Skrea strand. Jag vet inte vad som händer när jag tittar ut mot havet, men där kan jag koppla av helt och fullt och bara vara. När jag var där i början på veckan så var det ganska varmt i vattnet, så jag gick barfota och vågorna kluckade upp på mina fötter.

 

Jag brukar gå upp tidigt på morgonen då jag kan vara ensam på stranden. Att titta ut mot det oändliga havet är en stor avkoppling, då alla tankar skingrar sig och det bara är havets brus som låter.

    

Om jag har något som jag undrar över, så brukar jag alltid få svar och allt känns lättare.


              


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

14 augusti 2013 11:09

Havets brus kan vara lugnande och meditativt men också skrämmande och göra en nervös. Jag blir nervös och orolig om det blåser för hårt men mjukt vågskvalp är fint.
Eftersom jag bor vid sjön får jag uppleva båda delar. Vi har inte börjat vår meditationsgrupp ännu efter sommaruppehållet men vi är snart på gång igen. Måste säga att jag har inte mediterat en enda gång under hela sommaren om man nu inte räknar när man går omkring och plockar bär och tänker på just ingenting utan bara drar in lukten av solvarma bär, lite meditativt det också.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

14 augusti 2013 14:00

Du har nog rätt i att havet kan vara båda delar. Så klart att det är meditation när man plockar bär och går rundor i trädgården.
Ha det gott goa du och kram på dig!

 
Ingen bild

tHORLEIF

14 augusti 2013 11:10

Jag kan titta på vatten i timmar men tycker bäst om strömmande vatten. Från små bäckar till stora älvar...
Ha det gott Kicki

Kristina

14 augusti 2013 13:57

Jag håller med dig om bäckar som porlar. Jag går gärna upp i skogen och lyssnar på bäcken.
Tack för att du tittade in.
Kram på dig!

 
Anita

Anita

14 augusti 2013 11:33

Jag vet precis vad du pratar om vännen. När vi hade vårt sommarställe i Varberg (100 meter från havskanten) så gick jag precis som du beskriver utefter havskanten och skingrade alla tankar som kändes störande ... Lugnet fick jag genom att titta ut över havet. Havet är mäktigt - oändligt - precis som himlen ... där det inte finns något slut. Att det inte finns något slut är svårt för mänskohjärnan att ta in. Vi kan tänka det men inte förstå det fullt ut. Där kommer rensningen in, tycker jag. Det finns det som är så mycket större än allt annat och där vi själva blir en liten rörlig prick. Vi påverkas av allt i naturen och havet och himlen är väl det som rensar bäst med havets kluckande och vågskvalp och vindens smekningar blir vi lugna om vi öppnar alla sinnen. Jag har själv upplevt det och vet hur helande det är.
Kram till dig min goaste vän och tack för fina bilder och en påminnelse om vad vi behöver för ett behagligt liv.

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Kristina

14 augusti 2013 13:55

Så fint du skriver, precis så känner jag att det är.
Sommarstuga vid havet, det låter underbart. Jag har varit mycket i Varberg och gillar att gå utmed strandpromenaden. Men att gå barfota på Skrea Strand är helt underbart.
Tack goa du för din fina kommentar.
varma kramar till dig!

 
wiper

wiper

15 augusti 2013 09:00

Meditation är fantastiskt och jag själv har nyttjat det men numera blir det mest avslappning, promenader och energidans. Vilka häliga havsbilder du visar upp. Det finns avslappningsband som är inspelade med havets brus så det är verkligen avslappnande och läkande. Fast the real thing är alltid bäst. Härliga och så sanna ord.

Ha en skön dag
varm brusande kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

15 augusti 2013 12:14

Varför har jag glömt bort det, jag har havsbrus på cd.
Energidans låter spännande är det samma som frigörande dans?
Ha det gott och go kram!

 
TantGlad

TantGlad

15 augusti 2013 10:23

Hej vännen!
Havet är värkligen läkande och renande på nåt magiskt vis. Jag blir själv som du lugn av klunkandet och färgen ja allt gjör mig lugn.
Att meditera är bra för att få känna sig avkopplad.
Själv var jag till änglahealing som en tjej håller på med. Jag ska åkso gå i kurser framöver om änglahealing och reiki. Jag fick själv en dunderkur av henne då jag tyvärr kört på min kära flinga hemma på gården. Jag tänkte att tänk om lilla katten är arg på mig och sen kännde/ känner jag ju en massa skyldighetskänslor att beröva kissen livet. Nä...usch vad ledsamt det vart nu. Livet går vidare och livet är en skola och jag tror mycket är förbestämt.
Ha en jättefin dag nu och tack för dina fina och lugna havbilder du visar oss i dag.
Gokram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

15 augusti 2013 12:12

Jag känner med dig, om din lilla goa katt.
Jag har gått kurs i änglahealing för ett tag sedan. Jag har även gått reiki för flera år sedan, men jag har gått över till intuitiv healing. Du får gärna mejla mig om du undrar över något.
goa kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

15 augusti 2013 10:37

Underbara bilder flera gånger om. Måste vara underbara att meditera till eller hur ;.)

Vi var till Adolfström och njöt av luft från vattendeltat och dess fjäll. Vi vandrade inte leden men vi gick och gick i byn.

Skogen är också min rikedom!

Verkligen underbara foton/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

15 augusti 2013 12:03

Ni har så underbara platser ni med uppe i norr. vet inget om vattendelta, vore intressant att veta mera.
Det är underbart att komma till havet, men jag skulle inte vilja byta dem mot de fina skogar vi har här. Skogen är med lugnande, läker sorger och tar hand om dem dem.

Goa varma kramar till dig! Kul att höra av dig igen!

 
Cina

Cina

15 augusti 2013 18:48

Mönstret finns på Hemmets Journals hemsida.
Ha en fin kväll.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Kristina

15 augusti 2013 18:53

Tack snälla goa du, jag ska gå direkt dit och kolla.
Ha en fin kväll du med!

 
Ida

Ida

15 augusti 2013 23:24

Jag älskar havet! Har spenderat många dagar nere vid Skrea under min barndom. Besöken blir mer sällan nu, vilket är synd. Var där för ca en månad sen. Badade och det var såååå skönt. Det gjorde gott för både kropp och själ. :)

SV: Jag tycker du ska klippa dig först och sen färga, annars blir topparna extra ljusa. Jag färgade det hemma. Köpte nån i matbutiken för 84 kr, silverblond heter den. Blått pigment i, istället för det gula som annars brukar bli. kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

16 augusti 2013 08:11

Ja det är något speciellt med Skrea strand.

Tack för tipset om håret. Jag letar alltid efter silverblond för då blir det inte rosa.
Ha det gott goa du och go kram!

 
skogsfen

skogsfen

16 augusti 2013 10:01

Vilka fina foton...bara de försätter mig i ett lugn. Havet, skogen, ängarna ja allt i naturen ger lugn. Som Anita skriver så vackert om havet det kan även natthimlen ge. Vi är en del av allt detta och vi söker oss tillbaka genom meditation. Från stress som tar ifrån oss allt detta. Så enkelt och så svårt på samma gång.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

16 augusti 2013 19:09

Såååå fint du skriver!
Visst är vi en del av Universum med allt det vackra. har inte tänkt så mycket på natthimmeln, men när vi badar i tunnan brukar jag ligga och titta på stjärnorna.
En bamsekram till dig goa du!

 
lillis

lillis

16 augusti 2013 10:53

Vilka underbara bilder du bjuder på
Önskar dig en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

16 augusti 2013 19:06

Tack snälla!
Jag önskar dig med en riktigt go helg och goa kramar från mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Av Kristina - 27 juli 2013 20:42

     Jag satt nere vid sjön igår kväll och bara njöt av den underbara solnedgången. Tror aldrig att jag sett något så vackert. Det är inte så lätt att fånga alla vackra färger som jag såg mot himmeln, men det blev ganska bra tycker jag.   Ja...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards