kristinakicki

Alla inlägg under augusti 2013

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01

 

Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där fanns en kvinna som jobbade med att laga dockor.


Vi tog med barnbarnen på en utflykt till Vadstena för att fixa till armarna på margareta som var lösa. Vi fick en trevlig dag medans Margareta var på reperation. När vi kom tillbaka beklagade sig Dockdoktorn att armarna jag hade inte passade.  Hon satte dit dem ändå, men det blev inte så bra, Margareta hamnade åter i en plastkasse.


Ett par dagar senare rotade jag i garderob och hittade kassen med dockläder, längst ned i botten fanns det ett par dockarmar. Det var rätt armar, jag har ingen aning om hur det hela har gått till, varför jag hade två par armar?Men det blev ingen mer tur till Vadstena den sommaren utan Margareta fick ligga i sin plastkasse.


Igår fick jag för mig att nu skulle min docka bli lagad. jag ringde till affären i Vadstena och hon hade tid idag. Så kl 13.00 stod jag utanför affären och lämnade min kära docka som jag fick i julklapp när jag var 4 år. Vi fick en trevlig eftermiddag i Vadstena, som jag tycker är en så mysig stad. Efter 2 tim fick jag tillbaka min docka med två fina armar som passade. Nu ska jag hitta en fin plats till Margareta, där jag kan se henne. Jag har så mycket fina kläder till henne som min mamma har sytt, så jag får nog börja och byta kläder på henne då och då. Man blir nog lite barnslig med åren, men det stör mig inte utan bara glädjer mig.

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

 

Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer som jag dagligen lyssnar på.

 

Jag brukar åka till Falkenberg några ggr på året och då är det ett måste för mig att gå ut med Skrea strand. Jag vet inte vad som händer när jag tittar ut mot havet, men där kan jag koppla av helt och fullt och bara vara. När jag var där i början på veckan så var det ganska varmt i vattnet, så jag gick barfota och vågorna kluckade upp på mina fötter.

 

Jag brukar gå upp tidigt på morgonen då jag kan vara ensam på stranden. Att titta ut mot det oändliga havet är en stor avkoppling, då alla tankar skingrar sig och det bara är havets brus som låter.

    

Om jag har något som jag undrar över, så brukar jag alltid få svar och allt känns lättare.


              


Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40

 

I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort  förra våren och det var första träffen utan honom. Det var kanske inte så lätt för alla att kunna de rätta svaren, men min tanke var att de skulle ta del av hans fantastiska liv.


Efter blev det tacopaj med en massa grönsaker .m.m, det var mycket uppskattat. Sedan förlöpte eftermiddagen på med många fina samtal med släkt som inte träffas så ofta. Jag tycker att ibland kan det vara så att man bara träffas på bergravningar och det är tråkigt. Nu var det bara glädje, skratt hela dagen och jag kände atta alla uppskattade våran härliga och soliga dag tillsammans.


Vi var nere vid sjön och det var många som badade utav oss, det var mycket varmt och åskan hängde i luften. Vi fikade och njöt av mycket goda glasstårtor som smakade extra gott i värmen. Precis när vi fikat klart så kom det en åskkur, men vad gör det när vi har en altan med tak och alla är goa och glada. Det regnade rejält och min son fick fram ett parasoll så att jag senare kunde grilla korv.


Jag är så glad och tacksam över att så många kunde komma och att vi fick så trevligt tillsammans. Jag känner att alla mina släktingar trivdes och vara glada för att träffas. Det är inte så lätt att hitta en dag så att alla kan, men det vare inte så många som fattades. Nästa gång vi träffas hoppas jag alla kan komma. Släkten är värst sägs det, men det kan jag inte hålla med om, ni var bäst. Jag kan bara känna hur glad min pappa är på andra sidan, att vi alla träffades, han var nog med på ett litet hörn.

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards