kristinakicki

Alla inlägg under oktober 2010

Av Kristina - 31 oktober 2010 16:35

Idag har gett healing, det är så fantastiskt att ge healing. Både jag och den som ligger på britsen mår bra av det som händer. Jag känner in kroppen och känner efter var det behövs healing. Jag håller på det onda stället och känner en behaglig värme sprida sig.

Alla som jag gett healing till känner att dom mår så gott efteråt, det känns så bra för mig när alla är nöjda.

När jag har haft mycket omkring mig och träffat mycket folk, då är det skönt att få healing. Det ger en så avslappnande effekt på min kropp.

Om jag har värk i kroppen känns det skönt med värmen från healarens händer.

Healing är underbart! Ibland sker det oväntade positiva händelser, men det är bara att tacka och ta emot. 

Jag är så tacksam att jag kan ge healing.

Kramar till er alla    

 

Av Kristina - 26 oktober 2010 10:57

Nu har jag bakat bröd på morgonen. Det blev ganska bra, men några kakor förjäste, men det var bara att kavla om dom så det ordnade sig.

Jag missade igår när jag skrev att det är viktigt att borsta av brödet från mjöl.

Jag hittade en borste i höstas på marknad i Tived.

Det stod ett ungt par och sålde borstar av olika slag. Jag tänkte att det är bäst att fråga kvinnan om borste till brödbak.

Hon hänvisade mig till den manlige säljaren. Han visste allt om det här med brödbak så det blev affär. Man ska aldrig ta något förgivet.

Nu ska jag gå ut i det härliga solskenet och må gott efter mitt bak.

Av Kristina - 25 oktober 2010 16:55

För ett par år sedan köpte vi en ny vedspis. Det var ett riktigt lyft, dels så är det större eldstad och den värmer så mycket bättre.

Jag har prövat att baka bröd i den gamla spisen, men det blev aldrig riktigt bra. Den bakade så ojämt så jag gav upp.

Men nu började jag baka förra vintern i den nya spisen, det blev jättebra.

Nu eldar vi för fullt i spisen, så nu är det dax för ett bak.

Det är inte så lätt att baka i en vedspis men jag har frågat den äldre generationen och prövat mig fram.

Jag fick en grissla (bakspade) av min pappa och bakhylla av trä (jag har laminathyllor, dom fastnar brödkakan på).

Sen satte jag igång, jag värmde ugnen till 250 grader och lade försiktigt in ett vedträ i taget så att värmen skulle hålla sig.

Jag bakade ut brödkakan lade den på lemmen (bakhyllan), lät den jäsa en stund. Det går fort, det blir varmt i köket så jag får passa så det inte förjäser. Jag bakar bara när det är kallt ute så att jag har nytta av värmen.

  

När kakan har jäst färdigt ska jag ta upp den på grisslan - det är inte lätt.

Jag har ställt in en plåt i ugnen som har blivit varm och får stå kvar hela tiden.

Jag tar med hjälp av grisslan och "puttar" in brödkakan i ugnen. Det går fort så jag får passa den noga.

Sedan får jag förhoppingsfullt ett gott bröd!!!

Hoppas att ni vågar pröva eller har några tips och erfarenheter att dela med er.

  Kram och lycka till.                               

Av Kristina - 24 oktober 2010 07:43

Jag har fått så många nya vänner som har kommit och hälsat på i vårt hem. Det kvittar hur positivt jag tänker så har jag svårt att uppskatta erat besök.

Jag förstår att det är kallt och ruggigt ute, och vi har det varmt och gott härinne.

Det är egentligen ganska synd om er, så hatade som ni är. Många är livrädda för er och skriker när dom ser er. Men ni syns inte så ofta, bara spår efter era toalettbesök. Det verkar som om ni har bra smak, när ni var i garderoben tuggade ni bara på det som var äkta vara.

Ni är ju väldigt små och tar inte så stor plats, ändå är ni totalt utmobbade av oss människor.

Du lilla mus,

du kanske kan få plats i vårt hus.

Kramar på er    







Av Kristina - 19 oktober 2010 09:16

Idag får det bli en positiv dag med kärleksfulla tankar. Jag vaknade upp med värk i hela kroppen. Idag tänker jag ta hand om mig, ge min kropp mycket kärlek och förståelse.

Många gånger svär man över sina onda kroppsdelar och ger dom negativ energi. Idag ska jag skicka kärlek till min onda kropp, stanna upp och gå in i mig själv, fråga kroppen vad den vill. Det kanske är dags att vila, ta hand om sig, lägga sig i badkaret och slappna av...? Eller ta en underbar promenad och njuta av de vackra höstfärgerna...? Kanske lägga en ansiktsmask, sitta fotbad eller göra något som du vet känns bra för dig...?

Jag ska lyssna på en meditations-cd, sen blir det nog Elvis. Hans underbara kärleksförklaringar får mig att känna mig så älskad.


Ge dig själv kärlek!   

Av Kristina - 17 oktober 2010 19:32

  

Jag har nyligen virkat en mössa och ett par vantar till min dotter som hon blev jätteglad över. Att sitta och handarbeta är något som jag mår väldigt gott av. Det ger mig ett sådant lugn och en sådan frid.

Det här fick mig att börja tänka på detta med hur viktigt det är med positiv energi i det jag gör.

Jag är väldigt förtjust i handarbete. Och jag förstår vad som ligger bakom arbetet. Jag har med en stor tacksamhet tagit emot broderade dukar efter både min mamma och svärmor.

Jag fick nu i dagarna tavlor i flamskvävnad som min mamma hade vävt. Vi har renoverat ett rum här hemma och nu har jag inrett detta rum med dessa tavlor. Det blev så fint!

Det sista jag gjorde var att jag satte upp dessa fina tavlor med olika vackra motiv.

Det kändes med en gång så behagligt i rummet.

  

Någon timme senare fick jag till mig att det måste finnas så mycket kärlek och positiv energi i handarbete.

          

Jag tycker att vi ska vara rädda om allt handarbete som gjorts av kvinnor som har älskat det handarbete de utfört. Det arbete de gjort har ej utförts under stress utan många gånger under stor harmoni.

Av Kristina - 14 oktober 2010 13:46

Nu har jag bestämt mig. Nu ska jag ta till mig allt beröm jag får. Ni, mina kära vänner, som hela tiden talar om att jag är så duktig på healing - nu ska jag tro på er. Nu har ni äntligen övertygat mig.

Varför ska jag fortsätta att tvivla på mig själv? Jag är bra på att förmedla healing. Jag vet att jag har förmågan att heala. Jag tar ödmjukt och tacksamt emot denna gåva. Jag är glad att jag har kunnat hjälpa er, mina kära vänner.

Varför har vi så svårt att ta till oss beröm, fast vi är värda detta?

Alla ni som läser detta, ta till er så mycket ni kan av allting som sägs med kärlek.

Vi är alla så rädda för att det ska låta skrytsamt och att folk ska tycka att man är märkvärdig.

Men från och med nu är allt tvivel på mig själv borta.

Min healing och kärlek till dig ♥  


Av Kristina - 13 oktober 2010 14:28

     

Jag bjöd min dotter på en vegetariskt pizza, gjord likt en omelett, härom veckan. Den föll alla som åt den i smaken. En väldigt enkel men mycket god rätt.


Jag hade tomater och färska örter kvar från trädgården som jag gärna ville använda. Så här gjorde jag...


Jag började med att göra en fransk omelett: vispade upp fyra ägg med lite grädde och salt.

Hällde smeten i en stekpanna och rörde i omeletten tills den stelnade på svag värme.

Tomaterna skar jag i skivor och la på snyggt så att det täckte hela omeletten.

Toppade med riven ost och färska kryddor (pizzakrydda) svartpeppar.

Sedan gratinerade jag pizzan i 250 grader tills den fick fin färg.


Det här tycker jag verkligen att du ska testa. Lycka till!

Mat

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards