kristinakicki

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Mina rofyllda stunder

Av Kristina - 8 juni 2011 08:58

  

Finns det något mera rogivande än ett lugnt vatten. Jag kan bara stå där och titta ut över sjön och känna stillheten och titta bort mot solnedgången. Jag känner en stor lycka att få bo som jag gör och ha allting i min närhet som jag tycker om. Det ger mig en inre behaglig och läkande känsla.


Det är lätt att gå in i sig själv och vara här och nu när man är på platser som känns i mitt hjärta. Ta bort det som blivit jobbigt under dagen och förlåta sig själv. Förlåta andra som gjorde och sa saker så att jag kände mig ledsen.

  

Idag en ny dag, jag kan börja på nytt, känne glädjen i mitt hjärta, jag har ju  lämnat gårdagen bakom mig. Den här dagen är min och jag ska göra mitt bästa för att det ska bli en underbar dag. Jag ska ta tillvara det lugn som naturen ger mig. Bara att kunna stå och titta upp mot den vackra björken ska göra min dag till något extra.

(Den här bilden var bara i min kamera, det måste vara hugo som tagit bilden och det gjorde du bra.)


 
 
lillis

lillis

8 juni 2011 14:49

Vacker plats du bor på, förstår att det är rogivande och skönt
Fina kort
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

9 juni 2011 14:06

Ha det så gott du med min vänoch kram på dig!

 
Margit

Margit

8 juni 2011 17:08

Vilken underbar vacker bild du visar...av sjön!!! OCH så fint du skriver om dina tankar!!! Så sant det du berör...hur man tänker..
Kram!

http://margiholm.blogg.se

Kristina

9 juni 2011 14:01

Ja den texten kom rakt ur mitt hjärta.
Tack för att du tittar in och kram på dig!

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

8 juni 2011 21:05

Härliga bilder! Men det är är väl ändå ingen björk... Du får höra med Hugo, han vet säkert. Tack för vår glass hos er! ;)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

9 juni 2011 14:00

Jag får nog titta lite närmare på trädet.
Men vacker är den eller hur?
Ha det gott och kram på er!

 
Maria

Maria

9 juni 2011 10:51

Tack för fina ord och bilder. Du tar upp livsviktiga saker som tacksamhet, förlåtelse och att vara här och nu och lyssna till sitt hjärta. Stor kram från Maria, som saknar att träffa dig varje vecka nu när dansterminen är slut :). Hoppas vi ses någon gång i sommar

http://www.hela-dej.se

Kristina

9 juni 2011 13:44

Tack snälla för det fina du skrev.
Saknar dig mycket också, tänkte på dig igår.
Vi får träffas någon dag.
Kramar från mig och ha det jättegott.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 juni 2011 17:32

Lugnt vatten är ju härligt synd bara att det blåser för det mesta nu för tiden.
men....idag är jag glad att det fläktar för det är 38 grader varmt i solen. Samlar på mig så mycket solenergi jag kan ta in för att spara i minnet till kallare dagar.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

9 juni 2011 20:59

Det kan man kalla varmt! Här har äntligen åskan brakat löst men inte så farligt. Men vi har fått regn, precis när jag rensat färdigt kom regnet. Helt otroligt.
Kram på dig och ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards