kristinakicki

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Blomsterprakt

Av Kristina - 18 maj 2011 10:01

Jag var ute och reste på Kinekulle häromdagen, det var en härlig

dag och solen sken och jag var i trevligt sällskap.


  En underbar utsikt!

  Det fanns ett så vackert träd utanför resturangen med härliga rosa blommor.

De serverade en så god bufé med lax och sill och vamrätter.

  Så här vackert var det utanför butikerna i Hellekis. En sån här skulle jag vilja ha utanför vårt hus.

  Vilken härlig fantasi det finns runtomkring oss. Det här fall mig också i smaken.

   Den här bilden tog jag utanför Kärnsjuhuset i skövde. Jag blev så glad när jag såg alla dessa färger, det var underbart att bara stå och titta på de vackra blommorna.




 
 
lillis

lillis

18 maj 2011 17:48

Så mycket vackert du fått vila ögonen på och även vi som får se alla fina foton
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

18 maj 2011 18:57

Tack!
Det är så vackert i naturen nu.
Ha det gott och kram på dig min vän!

 
Corina

Corina

18 maj 2011 17:54

Vilken härlig vy ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

18 maj 2011 18:56

Ja det var underbart att stå där uppe på berget och titta ut över vidderna.
Kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

18 maj 2011 19:57

Vet inte om förra inlägget kom med?

Så vackra bilder och jag gillar blommorna som finns i det som liknar ett fågelbo + mångfalden av alla blomfärger ihopblandat. Tack för att du delar med dig/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

19 maj 2011 04:42

Vad tråkigt det är när inlägg försvinner, men jag är så glad att du kom tillbaka. Jag ska försöka att göra mig ett fågelbo, det fall mig i smaken.
Ha det gott min vän och kram på dig!

 
Gun-Hilde

Gun-Hilde

18 maj 2011 20:23

Vilka fina kort du har tagit. Man måste ta sig tid nu och gå ut och öppna ögonen. Jag har också fotat en del blommor. Det känns härligt att verkligen njuta av all prakt.
Kram till dig.

http://gunhilde.bloggplatsen.se

Kristina

19 maj 2011 04:39

Ja, det är underbart att bara njuta av den underbara natur vi har.
Kram på dig och ha det gott!

 
Monica

Monica

18 maj 2011 21:13

Härliga bilder du fotat.Kinnekulle med omnejd är verkligen vackert.Jag ska ju göra ett besök där den 7 juni och det ser jag fram emot.

kram på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

19 maj 2011 04:38

Då kommer det fler bilder på Kinekulle! Bara stå där och titta ut är en härlig känsla.
Kram på dig och ha det gott.

 
Lena

Lena

18 maj 2011 21:44

Fina vyer! Det är inte så platt där heller. Backe upp och backe ner.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

19 maj 2011 04:35

Ja, det är så vackert på Kinekulle, tyvär är det så sällan vi åker dit.
Ha det gott lena och kram på dig!

 
Anita

Anita

19 maj 2011 08:34

Kinnekulle var ju ett stenkast från där jag bodde förr så där strövade vi ofta. Ibland åker vi tillbaka nu också ... Vi tog alltid våra gäster med till den fina naturen och det var alltid mysigst med fikakorg, fin utsikt och mycket annat att titta på.

Blommorna i det som liknar ett fågelbo var käckt och verkligen ovanligt. Vad mycket man får se när man förflyttar sig någon annanstans.
Ha det gott min goa vän !!!
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

21 maj 2011 21:54

Det är underbara trakter att besöka. Jag har precis kommit hem från en resa så det blir nya bilder!
Ha det gott du med min kära vän och kram!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 maj 2011 15:29

fågelbot med blommorna var ju lite häftigt och det är ju enkelt att efterapa, bara linda till en krans av lite ris. Det ska jag göra GENAST

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

21 maj 2011 21:52

Ja du är ju så duktig med att jobba med ris.
Jag såg ett tv- program där tog dom allt t.o.m cykelringar och band ris om.
Hoppas att jag får se en bild på ditt fågelbo.
Kram på dig och ha det gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards