kristinakicki

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Att stå upp för vad gör

Av Kristina - 9 maj 2011 07:16

  

Jag har varit ute mycket i trädgården nu när det har varit fint väder och det har gjort mig så gott. Det är så avslappnande och rogivande att stå  i växthuset och plantera. På sista tiden har det kommit till mig att det är svårt att stå upp för den man är. Det är jantelagen som spökar i huvudet på mig hela tiden.

Det har även kommit fram när jag har mediterat och fått healing.


Det finns nog en rädsla inom de flesta för att andra ska tro att man vill vara märkvärdig. Idag tror jag tvärtom,att om står upp för det man gör, får man förtroende från omgivningen.

Nu är det ju så att jag utövar healing, läser mycket om det andliga och har gått många kurser. För ett år sedan tog jag healingcertificat på Englagård utaför Akersund. Jag har under åren gett healing till många med mycket bra resultat.


Jag har bestämt mig nu att tala öppet om det andliga och stå för vad jag gör.

Tidgare har jag inte nämt det för dom som jag vet är emot och inte vill tro på healing. Det är ju deras bekymmmer, för mig känns det ärligast att berätta vad som ligger varmt i mitt hjärta. Nu har ju många andra intessen också som vi kan prata om när jag har fått höra "det där tror jag inte på" så det brukar lösa sig.


Från och med nu ska jag sträcka på mig och vara stolt över den fina kontakt jag har med Andevärlden. Jag tackar även för all hjälp dom ger mig när jag ger healing och att jag kan förmedla och ta emot den och ha tillit till det som kommer till mig.

Det var längesen jag hörde av Kim, men igår hade hon skrivet ett gästboksinlägg. Läs gärna det, hon har så många goda råd att ge.

Ha det så gott och stå för den du är.                              


 
 
Spanaren

Spanaren

9 maj 2011 10:00

Så underbara ord och välkommen ut ur skåpet ;.)
Ska läsa vad din vän Kim skriver *ler*
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

9 maj 2011 13:22

Tack!
Du har rätt, nu kliver jag ut ur skåpet och jag hoppas innerligt att jag får mycket sällskap.
Ha en jättebra dag och tack för din fina kommentar.
Kram!

 
lillis

lillis

9 maj 2011 13:11

Du ska vara stolt över att du har kontakt med andevärden
Ha det gott
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

9 maj 2011 13:17

Tack snälla Lillis!
Jag är även stolt över att ha dig som en trogen vän, som alltid tittar in och ger så fina kommentarer.
Kram på dig och ha en underbar dag.

 
skrivmoster

skrivmoster

10 maj 2011 09:12

Hej Kristina! Jag är glad att du beslutat dig för att tala öppet om det som du tror på och som ger ditt liv en mening. Det är inte upp till oss enskilda människor att döma någon. Med respekt vinner man mycket. Jag vill gärna maila till dig i en fråga. Tror jag har din adress.
Kramar!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

10 maj 2011 11:25

Du har så rätt att det har gett mitt liv en mening.
Jag har mått så gott själv av att ge healing det har hjälpt mig så mycket.
Du få får så gärna mejla mig.
Tack för di fina kommentar.
Kram till dig och ha en bra dag.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

10 maj 2011 16:46

Visst ska vi stå för det och visst är det lättare nu när människorna är lite mer öppna om saker och ting. Tur att vi inte levde för några hundra år sedan för då har man väl blivit bränd på bål.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

10 maj 2011 22:04

Ja, det har du rätt i, det hade nog inte gott så bra för oss.
Jag känner också så att det finns mer intresse för healing.
Ha det så gott och kram på dig!

 
Maggan

Maggan

11 maj 2011 09:44

Hej Kristina.
Det var länge sedan nu. Men tack för din hälsning på min blogg.
Jag är ju mycket intresserad av andevärlden eftersom jag upplevt en del själv.
Tänker mycket på och skulle vilja ta kontakt med ett medium och kanske få kontakt med någon av mina bortgångna anförvanter.Särskilt min man tänker jag på och från honom känner jag att han är med mig.Men jag har hittills inte vågat.
Jag önskar dig en riktigt skön dag. Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

Kristina

11 maj 2011 10:10

Javisst var det längesen.
Tack för din öppenhet.
I och med att du känner att din man är med dig så ska du lita på att det är rätt. När du litar på det som kommer till dig blir allt mycket tydligare.
De anhöriga hjälper oss så mycket men det är inte alltid vi märker detta.
Kram på dig och ta väl hand om dig och välkommen åter!

 
Corina

Corina

11 maj 2011 10:54

För mig verkar det svårt att inte vara den jag är....försöker i alla fall, kanske lyckas man inte alla gånger :) Men visst är det viktigt att få vara den man är ! Andevärlden är intressant och verkligen något som existerar, det är jag fullt övertygad om ! Kramis

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

11 maj 2011 13:36

Nej man kan ju aldrig vara fullkomlig, men jag gör som du, jag försöker och det är gott nog.
Jag känner en stor trygghet sen jag började tro på Andevärlden.
Kram på dig och tack för att tittade in!

 
Maggan

Maggan

11 maj 2011 11:20

Kristina,tack för ditt trösterika svar.Kram igen!

http://margaretha.bloggagratis.se

Kristina

11 maj 2011 13:32

Tack vad glad jag blir att mitt svar kunde glädja dig!
Sköt om dig och mera kramar!

 
Monica

Monica

11 maj 2011 21:42

Det är klart att man ska stå för den man är och du gör det på ett föredömligt sätt tycker jag.

Här har det åskat ikväll och kommit en rejäl regnskur så nu är det inte så kvavt ute.

Ha det gott!

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

11 maj 2011 22:03

Tack snälla för din vänlighet!
Det regnade rejält förut men vi har inte haft nån åska, hoppas att vi slipper!
Kram på dig!

 
Lena

Lena

12 maj 2011 19:28

Antijantelagen är bra mycket bättre. Bra att våga stå för den man är, då mår man bättre trots allt. Bra!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

12 maj 2011 20:27

Du har så rätt så skulle det ha vari istället.
Visst känns det bättre att få vara den man är!
Kramar till dig och ha det gott!

 
Anita

Anita

12 maj 2011 19:49

Jag läser din blogg varje dag och tar alltid med mig något att tänka på. Ja, du känner ju mig och jag dig, tycker jag efter våra kontakter ... Jag tänker, så fort jag får bra med tid, ringa dig för du gav mig ju numret. Rätt som det är så händer det.
Ha det riktigt bra vännen !!! Vi hörs !!!
KRamen från mej !!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

12 maj 2011 20:26

Du gör mig så glad för ditt beröm.
Det har inte blivit så mycket bloggande på sista tiden, Det är mycket med trädgård och min familj.
Jag ser fram imot detta samtal.
Tack för din fina vänskap.
Goa kramar till dig!

 
Ingen bild

Eva Markusson

12 maj 2011 20:16

Så sant!
Men det är många som tycker att man är
konstig.
Och då tänker jag det här är en del av
min personlighet det tillhör bilden av mej.
Och det finns väl folk som håller på med konstigare saker än det här:D
Och jag menar vi vill inte något ont bara det bästa för våra medmänniskor.
kramar Eva M

Kristina

12 maj 2011 20:22

Så bra skrivet av dig, jag instämmer till fullo.
Du har så rätt "vi vill ju bar hjälpa".
Titta gärna in i igen.
Kramar till dig och ha det gott.

 
lillis

lillis

13 maj 2011 06:46

Önskar dig en bra fredag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

13 maj 2011 07:34

Det önkar jag dig med.
Tack så jättemycket för din vänskapliga hälsning.
Kramar på dig!

 
Anita

Anita

14 maj 2011 16:41

Tittar förbi och önskar dig en skön helg !!!
Kramen från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

14 maj 2011 19:19

Tack snälla!
Jag önskar dig det med!
Kram från mig med!

 
Kim

Kim

19 maj 2011 20:33

Egen kunskap kan du alltid bära med dig, det är det som är mitt och säkerligen mångas mål. Inom förskolan, där jag jobbar, är det många som är konstnärligt begåvade och även andligt intresserade. I måndags sa jag öppet till en kollega som nyss börjat att jag kände mig glad och pigg efter att jag gett mig healing med Halu och- sedan Heart-symbolen. Jag har inte pratat så öppet om mitt intresse. Till några har jag nämnt att jag har gått på healingkurser och att jag också healat andra. Det är ju så vi oftast fungerar att om man hör något man själv är intresserad av så ställer man fler frågor. Kollegan såg väldigt nyfiken ut och det kommer säkert komma stunder att prata om det. Nu vet jag ju att hon tog väl emot det sedan är det bara att acceptera att vi är olika och att några kan tycka att det är hokus pokus eller läskigt. Det är nog så att vi får accepterade att inte bli förstådd av alla. Jag tror att alla tycker att alla har någon egenhet, så ingen kommer undan med att vara lite speciell eller konstig och det är väl tur det för annars hade livet blivit enformigt.
Men som jag skrev i början om att ta med sig kunskap där ju Healing är faktiskt ett sådant underbart hjälpmedel i vilken livssituation du än befinner dig i. Jag hoppas att du Kicki och alla ni andra som tittar in känner hur smilbanden kommer smygande.
l
Många hjärtliga hälsningar till er alla från Kim

http://URL

Kristina

21 maj 2011 21:49

Tack snälla Kim För det du skrev. Jag satt och åt skärgårdsbord på Ålandsfärjan tidigare idag då jag fick ett telefonsamtal. Det var en vän som ville att jag skulle skicka Lugn.
Jag gjorde detta men kände att jag betedde mig lite konstigt. Det satt två damer vid samma bord. Jag förklarade vad jag gjorde dom blev jätteintresserade och vi pratade om detta.
Jag får för det mesta gensvar när jag pratar healing.
Jag tycker det är så roligt att du kommenterar.
Kram på dig min goa vän!

 
Kim

Kim

19 maj 2011 22:31

Ps. Något annat som också kan göra oss glada om ni gillar 50 -och 60-talsmusik är radio 88 Partille. Den kanalen finns även den via nätet ds. Kim

http://URL

Kristina

21 maj 2011 21:40

Vad kul Kim att du kommenterar, då har jag en chans att få svara dig och tacka dig för att du tittar in.
Den kanalen kommer jag att kolla.
Kram på dig ha det så gött.

 
Kim

Kim

25 maj 2011 12:17

Kim
Tycker det är lika roligt att få kommentar tillbaka. Ibland tycker vi att det inte händer något, men om vi tänker tillbaka för kanske tjugo år sedan har det hänt mycket. Nu är healing accepterad av de flesta och det är så härligt att fler våga prata öppet om det så vi kan "smitta av oss lite" så fler kan få känna bättre livskvalité.Vi ska ha medaljer som faktiskt vågar dela med oss även om vi är rädda för att anses som konstiga.
Kram till dig och alla ni andra hjältemodiga.

http://URL

Kristina

25 maj 2011 13:57

Jo det pratas mer om healing men jag upplever att de som varit hos mig gärna håller det för sig själva.
Jag hade en Änglameditation här hos mig i söndags, alla som jag bjöd kom och alla var så nöjda.
Jag är så glad att du skriver i mommentarerna för då kan jag svara dig!
kram på dig min vän och ha det så gott.

 
Kim

Kim

22 juli 2011 14:41

Healing är så bra!!!
Healing kan vara en stor hjälp i våra liv, men man behöver också göra lite annat för att stötta sin kropp både mentalt och fysiskt.
Jag har börjat med att få Bioresonans-rerapi. Jag läste att bioresonans hjälper 80% av alla med allergi. De flesta blir helt botade. Jag började bli allergisk redan som liten. Kvalster och damm har varit de som faktiskt förstört mycket i mitt liv. Det som varit mest påfrestande är att man blir så trött av det. Ni vet ju hur det är att vara trött, man blir associal, man orkar inte lära sig nytt o.s.v
Redan efter första behandlingen kände jag hur många muskler bler betydligt mer avslappnade. Höeseln blev till och med bättre. Det pep och skorra mindre i dem. Morgonen efter andra behandlingen njöt jag i soffan då kroppen kändes så avspänd, helt underbart!!! Min älskade make gjorde iordning frukosten till mig så jag kunde få vara kvar i min underbara känsla. Efter varje behandling känns det som att jag tagit ett glas med vin, med andra ord okoncentrerad av mig. Under min behandling har jag börjat medu njur-rening med ett naturläkemedel som heter Composor 07 som görs av företaget SoriaNatural. Min terapeft rekomenderar njurrening. leverrening 0ch rening från metaller. Det finns många medel och metoder att behandla med men jag hitta hemsidan www.hälsosidorna.se som ger god vägledning. Hon rådde också att undvika vetemjöl, vitt socker och jästa drycker. Jag har faktiskt klarat det riktigt bra förutom att jag halka ditt på det vita sockret när vi var hos en helt underbar dam som naturligtvis bakat 500 kakor att bjuda på. Jag ville att hon skulle få känna sig stolt och åt naturligtvis av dem fast jag egentligen inte kände mig frestad. Nu har jag börjat övervinna mitt sötbegär igen, skönt!!!! Något som också varit glädjande har varit att healingen mot allergier på hemsidan www.reiki.nu eller så var det .se hjälpt mig hålla allergin borta. Bioresonansen har hjälpt mig mycket och även njurreningen, men jag har ändå kännt att jag behövt lite mer stöttning och då har healingen hjälpt till. Jag har till och med kunnat sluta ta Clerityn som är mot allergier. Handpåläggningarna på ens egen rygg har jag klarat med att ta mina handryggar, rätt eller fel men det verkar fungera bra. Det där me vad vi stoppar i våra munnar har jag förstått hur mycket det kan betyda för hur vi mår. Det är inte så svårt bara man fokuserar på allt som både är gott och nyttigt och inte på att gräma sig över vad man helst bör undvika. Synda kommer jag alltid att göra men bara att det som är bra överväger.
Ps. Jag bad om att ge mig själv kärleksenergi när jag heala mig. Jag sov gott hela natten och mina ansträngda ben kändes så där härligt pigga dagen efter. ds.

Kramar Kim

http://URL

Kristina

23 juli 2011 18:37

Tack snälla Kim för din lärorika inlägg.
Jag har precis kommit hem från semestern så jag har lite brottom.
Men jag ska läsa allt en gång till.
Tack min kära vän och kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards