kristinakicki

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

En Ängel vakar över oss

Av Kristina - 1 maj 2011 18:27

     Så här vill jag att alla ska känna det, att det finns änglar som vakar över oss.

Jag önskar att alla kunde känna sig trygga, att alla brydde sig om varandra.

Att alla var snälla och hjälpsamma och att Ingen behöver vara rädd och känna sig utanför, att alla ska känna gemenskap.


Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst av mina önskningar.

 Jag vill tacka alla för all den uppmärksamhet och kärlek som ni ger mig  och andra genom alla fina kommentarer på bloggen. Det är helt underbart att det strålar ut så mycket  kärlek och hjälpsamhet på bloggarna, det gör mig så glad.


Jag önskar att alla tar kontakt med den ängel som vakar över er och få känna tryggheten. Jag var på en Änglameditation för en tid sedan ock fick kontakt med min skyddsängel, det kändes så underbart.                  

                                                  
                    

Många kärleksfulla kramar till alla som tittar in!         


 
 
Ingen bild

Lena Svensson

1 maj 2011 20:11

De finns där och sluter upp om man ber om hjälp, det är en skön känsla som jag lärt mig känna under året. När inte hjälparna är aktiva så finns alltid änglarna där - skall prova änglameditation framöver för att se om jag har en egen eller om de är fler som hjälps åt. Det gäller bara att önska med hjärtat så ställer de upp :) Kram

Kristina

2 maj 2011 09:17

Så fint skrivit. Vad jag har lärt mig så har vi alla en skyddsängel med oss.Du har så rätt i att vi själva måste be om hjälp.
Din sista mening tar jag med varmt hjärta till mig. "att önska med hjärtat".
Tack än en gång Lena för din fina kommentar.
Kram till dig med!

 
Ingen bild

Gun-Hilde

2 maj 2011 09:26

Det är som du skriver viktigt att känna gemenskap.Jag tror att många känner sig ensamma och inte har någon att känna gemenskap med. Jag har den erfarenheten från mitt arbete. Man skulle så gärna vilja hjälpa dom, men det är inte möjligt att hjälpa alla tyvärr.
Ha en fin dag.

Kristina

2 maj 2011 15:49

Men jag vet att du gör så gott du kan och det är gott nog!
Kram och tack för din fina kommentar.

 
Spanaren

Spanaren

2 maj 2011 10:02

Tror helt på det här som du redan vet om genom att skriva änglarnas ord på min blogg ;.)
Du är underbar vännen och tack för dina fina ord!
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

2 maj 2011 15:46

Jag läser om änglarnas ord hos dig.
Det är så fint det du skriver.
Du är underbar du med.
Kram på dig och ha det gott.

 
lillis

lillis

2 maj 2011 12:02

Jag känner ibland att jag har en ängel som vakar över mig och det är en skön känsla
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

2 maj 2011 15:43

Vilken härlig och trygg känsla du måste känna.
Ha det gott och tack för din kommentar.
Kramar till dig.

 
skrivmoster

skrivmoster

2 maj 2011 15:13

Bilden påminner om de tavlor som vi barn hade ovanför vår säng, med olika skyddsänglar som vakade över oss. Det är nog sant, att vi i hjärtat ska önska och be om den hjälp vi behöver. Då finns de redo där för oss! Det är tryggt!

Idag ber jag om en skyddsängel över mitt nyfödda barnbarn som just börjat sin levnad här på jorden!

Kram till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

2 maj 2011 15:41

Det är vykort som jag har ramat in och har i mitt healingrum.
Ett stort grattis till ditt nyfödda barnbarn.
Din önskan är säkert redan uppfylld.
Kram och ha en bra dag!

 
Anita

Anita

2 maj 2011 22:34

Jag är så tacksam för att jag träffat på dig. Du är en klippa. Just nu vill jag att alla skyddsänglar som finns skall hjälpa en liten 5-årig kille som ligger och kämpar för sitt liv. Han behöver en ny lever och det har gått ut en sökning efter en lever i hela europa och alldeles nyss har de fått tag på en. Måtte han orka natten och operationen i morgon. Jag ber till Gud och håller alla tummar för den lille och hans familj.Såna gånger känner man sig liten. Tack för den kärlek du ger med din blogg och omtanke om oss alla som besöker dig.
Stor kram från mej !!!!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

3 maj 2011 08:12

Nu trillar tårarna igen för allt det fina som du skriver om mig, det stärker mig så.
Jag har skickat i väg kärlek och en bön om hjälp för den Lille pojken.
Du är så omtänksam och go själv Anita, jag tackar ödmjukt för att jag lärt känna dig.
Snälla alla som läser den här kommentaren skicka kärlek till den lille pojken.
En stor kram till dig med!

 
Ingen bild

charlotta

8 maj 2011 17:33

så fint du skriver! blev riktigt rörd!

Kristina

9 maj 2011 07:13

Tack snälla du!
Välkommen tillbaka och hälsa på!
Kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards