kristinakicki

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

En mycket givande kväll

Av Kristina - 17 mars 2011 09:09

  

Här kommer en söt liten ängel till som jag vill visa er.

Nu vill jag berätta lite om gårdagen: Jag och en god vän åkte till Mariestad för att lyssna på ett föredrag med Anna-Lena Wikström. Jag har varit inne mycket på Anna-lenas hemsida i flera år och tyckt mycket om hennes sida. Jag har tittat på lite kurser som hon haft, men det har inte blivit att jag har tagit kontakt med henne. Jag har beundrat hennes styrka när hon kämpade för att alla skulle kunna gå reikikurser.


Men nu var det dags att träffa henne, jag hade känt hela dagen att det här var rätt och att det skulle bli en mycket bra kväll. Anna-Lena talade om intuition och hur vi kan använda den på ett enkelt sätt i vardagen. Jag har själv tränat på det i många år, men hon lärde ut lite enkla knep, som jag ska ta till mig och jobba vidare med. Hon berätta även lite om lappländska traditionen, det var mycket givande.


När Anna-Lena stod och väntade på bussen i Karlstad sprang hon på Benny Rosenqvist och han berättade att han skulle ha en seans i Karlstad. Då fick hon till sig att det skulle bli en bra avslutning efter föredraget. Jag had känt att det skulle bli något extra bra den här kvällen och det blev det.


Hon förmedlade en kontakt från andra sidan som jag först inte kunde känna igen.

Men efteråt frågade jag henne, och då gav jag henne två namn och då bekräftade hon vem det var. Det var en nära anhörig till mig som jag saknat mycket i det här livet. Anna-Lena gav mig svar på frågor som jag har undrat över.


Jag är så tacksam över detta och tackar Anna-Lena och Andevärlden för en mycket givande kväll.

 
 
Spanaren

Spanaren

17 mars 2011 10:25

Så underbart detta låter med kontakt och svar på frågor från andra sidan *ler* Det skulle jag allt vilja ha fått lyssna på ... det om lappska tradioner ;.) Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

17 mars 2011 13:02

Jag har länkat till Anna-lenas hemsida.
Hon reser runt överallt bara man ber henne komma. Hon är född och har sin släkt i Vilhelmina. Hon ska till Umeå i maj hör med henne om hon kan komma till er.
Det står på hennes hemsida att man ska höra av sig. Hon sa igår att hon tyckte om att resa. Hon var så mysig.
Ha en bra dag min vän och kramar till dig.

 
Anita

Anita

17 mars 2011 10:40

Det där låter otroligt spännande. Jag har ofta funderat om jag skall gå på en seans och försöka få kontakt med min biologiske far som jag aldrig fick möjlighet att träffa för han var död när jag fick reda på att jag var adopterad. Men jag vet inte om jag vågar göra något sånt. Hur går det till när man är på en seans??? Berätta !!! Det låter så spännande.

Det där med intuition använder jag mig av förmodligen i min släktforskning. Jag får en plötslig stark känsla att gör si eller så och när jag gjort det (till ex. tagit kontakt med någon )har det oftast inträffat att foton och uppgifter skickats till mig. Ja, jag kallar det intuition för det är starka känslor som man känner sig styrd av.
Stor kram till dig min ovärderliga vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

17 mars 2011 12:47

Du har en mycket bra intution, använd den inte bara till släktforskning utasn även i din vardag.

Jag har väl inte varit på så många seanser.
Dom jag har varit på har varit i samband med föredrag. På sista tiden har jag fått kontakt varje gång det har varit givande. Men det finns ju ingen garanti för att få kontakt.
jag skulle nog boka in mig för en privat besök om jag var dig. Det är snart hälsomässa i Skövde då har dom seanser som man kan pröva på.
En stor och kärleksfull kram Till dig min vän!!!

 
lillis

lillis

17 mars 2011 12:05

Fin ängel. Vad roligt att du är nöjd och belåten med kvällen i går
Ha en skön dag
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

Kristina

17 mars 2011 12:11

Jag är mycket nöjd med kvällen. Jag brukar känna in om det är något för mig. Det här kände jag riktigt mycket för.
Ha en bra dag du med.
Kramar!!!

 
Spanaren

Spanaren

17 mars 2011 12:19

Är inte mitt svar med nu igen )-:
Så kul att du fick kontakt med den andra sidan och din vän + goda råd. Skulle gärna ha varit med och lyssnat på detta med lappska traditioer ;.)
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

17 mars 2011 13:05

Nej den hade inte försvunnit, men jag blev hungrig så jag tog en paus och åt lite kålrotssoppa med apelsinsmak.
Men nu är jag på banan igen.
mera kramar till dig.

 
Monica

Monica

17 mars 2011 12:25

Roligt att du blev nöjd med kvällen.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

17 mars 2011 12:49

Ja det var en toppenkväll!! och även en härlig eftermiddag i Mariestad med min goda vän.
Kram till dig!

 
Cina

Cina

17 mars 2011 14:23

Jag säger bara UNDERBART!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Kristina

17 mars 2011 17:12

Det var precis vad det var.
Ha det så gott och kram från mig!!!

 
Nina

Nina

17 mars 2011 14:30

Vad härligt det låter med en så givande och intressant kväll. Ja, man ska lita på sin intiution. Känns den rätt blir det bra. Det gäller bara att alltid tro på den. Underbart att du fick kontakt med andra sidan. Det ger ju alltid sinnesro att veta att ens anhörige har velat komma i kontakt och har det bra.
Kraam
Nina

http://URL

Kristina

17 mars 2011 17:11

Du har så rätt det är tilliten som är så viktig.För mig känns det mycket bra idag.
Kramar och tack för att du tittar in min goa vän!!!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 mars 2011 22:49

Härligt Härligt

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

18 mars 2011 09:01

De två orden säger så mycket!!!
Ha en bra dag och kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards