kristinakicki

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Kristina - 3 mars 2011 07:51

  

Den här lilla ängeln ser lite blyg ut, är kanska lite rädd?

Det är precis som vi kan vara ibland när det gäller att visa tydlighet.

Jag  har dansat frigörande dans i några år och i dansen tränar vi mycket på tydlighet.

Att vara tydlig i det vi säger och det vi gör, givetvis på ett trevligt sätt så att vi inte sårar.

De flesta vänner vi har acepterar när vi säger: Jag har inte tid just nu, det är ett TV-program som jag gärna vill se, kan jag ringa dig imorgon.

Istället för att ha en trådlös telefon och låta frånvarande, är det bättre att vara tydlig.

När man ringer någon och frågar," väckte jag dig?"

Personen i andra ändan svarar "nej du gjorde du inte" och låter helt frånvarande.

Då är det åter igen enklare att säga att du kan väl ringa när du vaknar till.

Vi har många gånger så svårt att säga ifrån och ställer upp och gör det utan glädje.

Det känns inte bra för någon om man hjälper utan att ha med sitt hjärta.

(Jag är helt medveten om att det händer saker som vi inte kan säga nej till.

Då får vi ta till våran tacksamhet, att vi kan hjälpa till.)


Själv har jag dålig uthållighet blir trött och frånvarande om jag umgås länge med vänner.

Min träning är att vara tydlig och ärlig och tala om detta.

Mina vänner är mycket snälla och föstående, det är bara min egen rädsla det handlar om.






Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards