kristinakicki

Alla inlägg den 29 april 2013

Av Kristina - 29 april 2013 14:45

 

Det händer mycket i livet som vi förklarar bort. Men ibland kan man undra om det är tillfälligheter eller tankens kraft.

När jag åker in till stan så brukar jag beställa en parkering. Med tiden har jag fått så himla svårt för att backa, jag känner mig väldigt osäker. Då har jag fått lägga till att jag önskar mig en bred plats och en som är lätt att köra ut ifrån.

I fredags åkte jag in till torget för att köpa lite blommor (tulpanerna på bilden). Jag önskade mig en bra plats precis som vanligt. När jag kom fram körde jag in på parkeringen och körde runt, då fick jag se en ledig plats, blinkade och skulle svänga in, men då kom en bil från gatan och tog min plats. Jag blängde på dem ordentligt och blev irriterad. Då såg jag att det var en ledig plats mittemot så jag lyckades trassla mig in i den med lite backningar. Jag tänkte att ser jag den mannen så ska jag fråga om han inte  brukar vara artig mot kvinnor, men han syntes inte till.


Jag gick och handlade blommor och köpte några lotter till ankjoggen. Köpte lite blommor, kryddväxter och tittade på allt som torghandel erbjöd. Gick tillbaka till bilen och lastade in och kom på att jag kanske skulle köpa mig en Harry och ta ut lite pengar. Jag öppnade dörren till Pressbyrån, men där var det lång kö så jag gick ut igen, likaså var det vid bankomaten.


När jag kom tillbaka till bilen igen så såg jag att bilen framför min var borta. Önskningen hade gått i uppfyllelse, en bred plats och lätt att köra ut ifrån. Jag tackade mannen i tanken för att han snodde den sämre platsen och hade jag inte gått för att spela så hade inte platsen framför varit ledig.


Det här har hänt mig flera gånger, vill ni så kan jag berätta det med. Har du en liknande erfarenhet så dela gärna med dig i kommentaren.

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards