kristinakicki

Alla inlägg den 25 april 2013

Av Kristina - 25 april 2013 19:09

Jag brukar titta på lyxfällan på morgon, det sänds 8.20 varje dag. Det är lagom tid för mig att intaga frukosten, om det är så lämpligt till det programmet går nog att diskutera.

Man kan ju verkligen undra hur en del människor fungerar egentligen. En del har så stora inkomster så hade jag bara helften så skulle jag vara nöjd. En fördel med programmet är att det för det mesta har ett lyckligt slut.


När det är ungdommar som inte förstår att det inte är så bra att de hamnar hos kronofogden undrar jag om inte de lärde har missat ett viktigt ämne i skolan. För mig känns det mycket viktigt att man lär sig att sköta sin ekonomi från början. Det kan inte vara så roligt att börja ett arbetsliv fullt av skulder. Jag tittade i morse på en tjej som levde lyxliv på kontokort.


Det är även vuxna människor som lever lyxliv i mina mått mätt på kredider. Sen händer det att de ska täcka upp allt det här med telefonlån. Det är jättebra att programledarna räknar ut hur mycket de får betala för en vara med höga räntor.


Men i varje avsnitt så får de sälja av sina grejer för att betala av på lånen. En del sitter och håller i sina prylar och vill inte bli av med dem fast de ligger så illa till.


Sen händer det något med dem när de har rensat ut all bråte, sålt och en del får in bra med pengar. Då slappnar de av och känner sig gladare än tidigare och börjar förstå att de måste förändra hela sitt liv. De verkar gladare nu när de inte har så mycket att leva på än tidigare då de levde lyxliv.


Det är svårt att förstå hur de medvetet kan sätta sig i en sådan situation. Vad är det som händer när man inte vill se sanningen och tappar totalt kontrollen om ekonomi och bara gör allt värre. Ibland är det deras barn som ber om hjälp. men som tur är så slutar ju alla programmen lyckligt annars skulle jag nog inte orka titta på det.



Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards