kristinakicki

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Att vända sina tankar och stråla ut positivt

Av Kristina - 14 mars 2013 15:15

 

Som stubben i sin ensamhet kände jag mig häromdagen när förkylningen bröt ut för tredje gången efter jul. Jag  blev negativ en stund och tänkte tar det aldrig slut? 


Idag har jag vänt mina tankar och är tacksam för att jag fick chansen än en gång att ta hand om mig själv. Jag lyssnade inte på min kropp tillräckligt utan vilade några dagar och sen var det fullt ös igen.


Nu tackar jag min kropp ödmjukt för att den tar hand om mig så väl. Nu ska jag lyssna och vila tills jag blir riktigt frisk och lära mig att säga nej. Jag trodde först att det handlade om att jag sände ut negativa vibrationer om min hälsa.


Det kan bli så med ibland och det har jag varit på kurs och läst mycket om. När vi tänker en tanke så vibrerar den runtomkring och det blir verklighet. Är då tanken negativ då är det inte så bra alls. Jag har hjälpt några på sista tiden med att vända sina tankar och det har blivit en stor förändring för dem. Givetvis så jobbar jag mycket med mig själv också.


Man hör ofta att "jag har bara otur allt blir fel" och vibrerar man det så blir det ju så. Men tänker man allt kommer att gå bra för mig idag, så har man bättre förutsättningar att lyckas.


Det bästa rådet som jag vill ge som jag tror på mest själv är att tacka. "Jag tackar så mycket för mitt fina hus och min familj. Jag tackar för de inkomster jag har och önskar mig gärna mer".


Det här är inte så lätt, men det är värt att pröva, helt kostnadsfritt bra sätt att börja förändra sina tankar till att stråla ut.

Det här var bara lite skrap på ytan, men vill ni så kan jag skriva mera om ämnet.

Ha det gott  alla!

 
 
Lena

Lena

14 mars 2013 17:30

Jag tror också att man kan påverka sitt liv och hur man mår genom att försöka styra sina tankar. Försöker med det men så kan det ju ibland inte vara helt lätt förstås. Ha det så gott! Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

14 mars 2013 17:47

Nej, det är inte lätt. Men kommer man igång upptäcker man att det händer mycket positiva saker.
Ha det gott och go kram!

 
skogsfen

skogsfen

14 mars 2013 19:02

Hej håller med dig i det du skriver man ska vara tacksam och ödmjuk för det man har. Men ändå våga önska mer om man behöver. Tänka positivt.
Du får gärna skriva mer om detta för det intresserar mig.
Så bra att du nu lyssnar på din kropp och tar det lite lugnt.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

14 mars 2013 19:23

Vad kul att vi är på samma våglängd. Att känna sig värdig att ta emot allt som Universum erbjuder har jag skickat ut. "Jag känner mig värdig att få allt det jag önskar"
Jag gick en helgkurs om attraktionslagen och läser nu en bok med samma namn. För mig handlar det inte bara om pengar och rikedom.
Det handlar även om bra relationer m.m
Tack för att du tittade in.
Goa varma kramar till dig!

 
lillis

lillis

15 mars 2013 06:42

Det är väldigt viktigt att lyssna på sin kropp
Ta hand om dig och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

15 mars 2013 07:56

Tack snälla! Det är inte lätt att ta det lugnt och strunta i dammråttorna.
Ha det gott goa du!
Kramar!

 
skogsfen

skogsfen

15 mars 2013 08:41

Det är inte dammråttor det är änglarnas tofflor...lättare att stå ut med. ;))
Kram igen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

15 mars 2013 09:27

Så klart att det är! Vilken tur att jag har dig som vän som påminner mig när jag blir negativ.
jättevarma goa kramar till dig goa vän!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

15 mars 2013 10:52

Nog faan har jag försökt det och jag har gått på kurser och jag försökt bearbeta mig själv. Jag säger bara Nu kan det bara bli bättre och det blir bara sämre så jag har totalt tappat tilltron till det där. Jag har animerat varje kväll att allt är bra men inte faan blir det bra. Nu är det bara att konscentrera sig på timme för timme. Den här timmen har det inte hänt några stora katastrofer Ok bra.
Jag har bett en kompis skotta av altanen så jag hoppas få hjälp dit för att sitta i solen och kanske få lite färg i mitt bleka ansikte. Det tar på att vara hjälplös och måste be någon om hjälp hela tiden och att inte komma någonstans, inte ens ut till postlådan. Negativ, ja det är det minsann lätt att bli. Att det kunde vara värre är då ingen tröst.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

15 mars 2013 12:03

Men kära vän så det kan bli. Jag förstår att du har ett elände. Kl 13.00 lägger jag mig och skickar healing till ditt knä. Det är svårt att vara hjälplös och beroende av andra.
Vad skönt att kunna sitta i solen och bara koppla av och njuta. Om jag vore dig skulle jag ta trumman och trumma lite. Jag har fortfarande ingen trumma. men det man inte har det saknar man.
Jag önskar dig allt gott och en riktigt varm och go kram till dig!

 
Sirpa

Sirpa

15 mars 2013 13:49

Hej Kristina! Mycket fin inlägg, bra skrivet! Håller med dig! Jag har lärt mig tänka positivist med min sjukdom. På bra dagar njuter jag, solen får mig att mår mycket bra! På dåliga dagar deppar jag inte - provar hitta på att göra nått kul och tänker att det går över! Helt enkelt orkar inte vara negativisk:)
Just nu har jag blommdjungel i det soliga köket!
Har en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

Kristina

15 mars 2013 14:08

Jag tycker oxså att det var roligt att läsa ditt positiva inlägg. När jag blev sjuk bestämde jag mig för att det fick ta den tid det tog, men jag skulle bli bättre.
Jag tränar varje dag med att vända mina tankar och tacka för det jag har.
Jag ber Änglarna om hjälp med mina önskningar.
Solen är en helt underbar glädjespridare som ger i från sig mycket värme och glädje.
Goa varma kramar till dig!

 
TantGlad

TantGlad

15 mars 2013 21:14

Att stråla utåt vad bra sagt. Och sen vad mycket kloka saker du säger, med sån eftertanke. Jag önskar många läser det du vill uppnå idag, för det är så sant det du skriver.
Possitivetet är nåt jag gillar. Att tänka negativt gjör livet negativt.
Tack för ditt jättebraiga inlägg som jag gillar jättemycket.
Kramar fina du!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

15 mars 2013 21:39

Nu gläder du mig riktigt.

Det gläder mig med att du förstår vad jag menar.
Att vända sina tankar görs inte på en dag. Men man märker strax resultat. Om man tänker att det här ska bli en mycket bra dag då strålar man ut till andra. Man vibrerar den positiva känslan och förstärker den.
Tack snälla goa vän.
Kramar!

 
wiper

wiper

16 mars 2013 10:14

Det är ingen höjdare att bli förkyld för tredje gången. Bra att du tar hand om dig och vänder det hela. Jag körde på förr också för fullt men numera tar jag vilodagar och bara slappar och det tror jag man klarar sig långt på. Jag har själv lätt för att få negativa tankar numera men jag arbetar på det hela tiden och healingen gör att jag får positiv energi och en kick ;)

Du skriver så bra och insiktsfullt så man blir positivt påverkad. Jag hoppas du snart är frisk igen.

Sköt om dig goa vän
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

16 mars 2013 13:55

Tack snälla goa!
Jag tycker att jag vilar, men ibland räcker det inte till. Jag har haft mycket värk ikroppen i år och det har varit jobbigt. Men nu känns det jättebra i kroppen, så det var därför jag skulle vila.
Jag tror att vi alla har lätt för det negativa, men är man medveten om det så går det lättare att jobba på det.
Ha det gott min vän och go kram!

 
Ingen bild

Kim

16 mars 2013 19:31

Kim
Det där att damm är änglarnas tofflor tycker jag var genialiskt roligt skrivet. Det ska bli intressant att se hur städningen känns nästa gång när jag tar hand om de små tofflorna. Jag har ett knep som kan hjälpa till att hålla förkylningarna borta. Jag har börjat att ta äppelcidervinäger tre ggr per dag utblandat med vatten. De rekommenderar 1-3msk cinäger per dag,jälv tar jag ca 2.5msk Varje gång tar jag mellan en halv till en deciliter vatten och spär ut det med. Jag har hållt mig riktigt frisk efter att jag börjat med den här kuren. Jag kan också varmt rekommendera väderkrämen från Weleda som fungerar utmärkt för ansiktet och är "super-idealisk" att hindra herpes att blomma ut.

Jag har även ytterligare ett knep att dela med mig till er nämligen om ni har en vattenåder hemma så sitt gärna där och känn hur kroppen jordas och mår bra. Hos oss har vi en åder som ligger perfekt placerad i huset. Den ligger vid hörnet i storarummet. Idag satt jag där och faktiskt hängde tvätt. Tvätten låg i en plastlåda som jag även använde som fotpall medan jag plockade tvätten mellan benen. Sedan var det bara att hänga det provisoriskt på fönsterbrädan jämte mig och lyxa till det genom att titta på vår ståtliga gran vi har i trädgården. Det här är verkligen lyx i vardagen.
Många kramar till er.

Kristina

17 mars 2013 12:22

Igår sa en vän till mig att dricka äppelcidervinäger, vad kan det bero på. Såklart det är detjag ska göra.

Det här med vattenåder har jag alltid fått höra att man inte mår bra av. Men du menar att det ger dig energi?

Jag håller på och kollar efter vattenåder och currykors i huset.
Vore kul om du vill skriva mer om det.
Goa kramar!

 
Ingen bild

Kim

16 mars 2013 19:49

Kim
Ps. Skriv gärna mer om positivt tänkande ds.

Kristina

17 mars 2013 12:22

Det ska jag gärna göra.
Ha det riktigt gott och go kram!

 
TantGlad

TantGlad

17 mars 2013 07:54

Tack för ditt svar här inne.
Tittar in för att önska dig en häääääärlig och soooooolig söndag. Kramar vännen!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

17 mars 2013 11:41

Tack snälla du muntrar upp mig. Idag tjuter det i lungorna hela tiden. Nu vill jag bli frisk.
Goa kramar till dig med goa vän!

 
Karin

Karin

17 mars 2013 19:43

Du säger så kloka ord, att jag slukar dem med "hull och hår".
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

17 mars 2013 20:01

Tack snälla!
Goa kramar till dig!

 
Anita

Anita

18 mars 2013 15:42

Att tänka positivt eller negativt är något man ofta får jobba med tycker jag. Det är mycket som spelar in vad man har för tankar. Omges man med negativa personer ofta så kan det smitta av sig och detsamma gäller positivas inverkan på oss. Man skall lyssna på sig själv och inte bry sog så mycket om omgivningen. Endast vi själva vet vad som är bra för oss själva ...
Det där med tacksamhet är viktigt. Jag inser varje dag att jag har mycket att vara tacksam för och jag känner stor tacksamhet. Men, detta du skriver om att TACKA och gärna vill ha mera ... där går gränsen för mig. Jag lärde mig som liten att inte tigga (nu skrattar jag) och skulle aldrig våga mig på att be om mera ... min mamma sa alltid att man ska lära sig vara nöjd så du förstår vad jag har att jobba med i det fallet.
Tack för att du finns goaste vännen !!!
Kram från mej!!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Kristina

18 mars 2013 19:20

Det är mycket som sitter hårt i benmärgen, som är svårt att bli av med. Det är inte lätt att vara positiv i negativt sällskap det håller jag med dig om.
Att tacka är viktigt som du skriver och jag tycker att du är värd så mycket goa du. Så vibrera dina tankar att det kommer mera. Men varför ska man vara nöjd när det finns så mycket man kan få.
Ha det gott kära du och en varm och go kram till dig som har gjort mig så glad idag.

 
Corina

Corina

18 mars 2013 18:18

Visst kan man påverka hur man själv mår ! Fast ibland är det inte så lätt :) Har själv en ordentlig svacka just nu men försöker verkligen peppa mig själv för att komma upp ur svackan.En bit kvar än....kram

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

18 mars 2013 19:14

Det är nog bara så att det ska vara svackor ibland, hade själv en igår.
Men man behöver inte vara så hård mot sig själv, utan ge sig själv rätt att tycka synd om sig själv.
Klokt av dig att ta hand om dig själv.
Goa positiva kramar till dig!

 
Ingen bild

Kim

18 mars 2013 19:21

Kim
För mig fungerar alla vattenådrar hemma. Vi har även en ute i gäststugan. När jag behöver varva ner går jag dit ut, det är så härligt. Ibland sover jag där en natt. En gång var jag där en hel helg, men då blev det för mycket för då blev jag tung och litet deppig.
Jag läste om att just äppelcidervinäger gör så magsyran blir lite mer basisk och hjälper tarmarna med bakteriefloran har jag iallafall mig att det var. Åttio procent av Immunförsvaret kommer från hur tarmar och dess flora fungerar. Jag är glad att jag hittat det här knepet för just nu arbetar jag med 1 till 3-åriga barn som nästan alltid är förkylda. Man bör tänka på att gurgla munnen med vatten efteråt eftersom det annars kan vara lite starkt för tänderna.
Hoppas det här kan vara någonting för dig och alla ni andra som skriver och hjälper varandra.

Kristina

19 mars 2013 08:14

Jag ska köpa äppelcider idag för det var slut. Att man blir sjuk för att man är försurad, håller jag fullständigt med dig om.
Tack snälla för tipset.
Hur vet du att det är en vattenådet, har du tagit ut det själv med pekare?
ha det gott och go kram!

 
Ida

Ida

18 mars 2013 23:18

Vilken söt header du skaffat! :) Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

19 mars 2013 08:11

Ja när jag tyckte som mest synd om mig igår så hade en snäll bloggvän skickat den till mig.
ha det gott och go kram!

 
Ingen bild

Kim

19 mars 2013 16:28

Kim
Min man tyckte att det var lustigt när jag berättade var i husen jag tyckte det var så fridfullt. Han frågade om jag hade någon aning om vad det var innan han berättade att han mätt ut med en slagruta att där gick vattenådrar. Jag tror det kallas för slagruta iallafall.
Han håller också på med det alternativa.

Lycka till!

Kristina

19 mars 2013 16:49

Jag har med pekare men jag använder mest pendel för att kolla upp currykors.
Har inte hittat någon vattenåder här i huset
Men curry kors har vi, det har väl alla men det beror på var man har dem.
Vi får kolla vidare i detta ämne.
Ha det gott och go kram!

 
wiper

wiper

6 september 2013 11:32

Jättefint skrivet och kloka ord som man borde ta till sig mer. Just nu lyssnar jag på min kropp och den vill att jag lugnar ner mig och då gör jag så än om det fodrar att jag tar till metoder som tar sin lilla tid. Det är jobbigare för oss som går lite upp och ner för vi får passa oss så vi inte går för djupt utan planar ut kurvan lite.

Tack för dina ord som verkligen behövdes

Ha en skön dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

6 september 2013 16:41

Tack snälla!
det här var nog ett tag sedan jag skrev. Känns som om jag behövde läsa det själv.
Goa kramar till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards