kristinakicki

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

En skön och rofylld promenad

Av Kristina - 11 mars 2013 07:25

 

Igår morse tog jag med mig kameran och gick på en promenad. Det har varit dåligt med mina promenader på sista tiden. Men det kändes bra i kroppen, jag gick inte så långt. Det är så fruktansvärt halt ute så jag fick gå på vägen.

När jag gick förbi här för en vecka sedan så var vattnet öppet. Men nu var det fruset igen, det ska väl vara tvärtom?

 

Solen tittade fram och jag bara höll kameran mot himmlen och tryckte av.Jag upptäckte senare att det fanns så vackra moln bakom solen.

 

En himmel med moln ger upphov till fantasi. Så många gånger som barn som man låg och tittade upp mot molnen och såg så mycket vackert.  

Nu vill jag önska alla en bra dag där man stannar upp och ser allt vackert omkring oss och låter fantasin flöda. 

 
 
Ingen bild

l

11 mars 2013 08:27

godmorgon jag
ska till stelaslekland i
Skövde. Med linn, Sara, Vlle,
lille Lova och Hugo.

Kristina

11 mars 2013 09:23

Det låter jättekul! jag såg i tidningen att ni var lediga idag.
Nu önskar Farmor dig världens bästa dag och en bra parkering.
Jag ska åka till Tibro på Andningskurs om en stund.
Hoppas att vi ses ikväll, du kan väl titta in en stund.
Goa kramar till dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

11 mars 2013 08:53

När man är här uppe i norr i den snörika vintern, tror man att ni har så mycket mera vår och att vintern är ett minne blott. Men jag ser på dina bilder, att vintern är kvar ... även hos er.

Vackra bilder tog du!! Hörde att det var mycket kallt i Småland i natt. Nu får väl ändå vintern ge sig!!
Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

11 mars 2013 13:46

Här var det 18 grader kallt i morse.Men solen är stark så det smälter undan lite på dagen. Det värsta är isgatan utanför huset.
ja, nu vill vi ha vår och go värme!
Goa kramar till dig!

 
skogsfen

skogsfen

11 mars 2013 09:06

Så fina foton du tog på din promenad. Moln kan få igång fantasin, precis som kort på en väg eller stig.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

11 mars 2013 13:44

Visst är det så. Det är inte så ofta som man ger sig tid att fantisera och bara strosa omkring.
Ha en bra dag och go kram!

 
wiper

wiper

11 mars 2013 14:07

Jättefina bilder du tagit från promenaden.

Ha en skön dag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

12 mars 2013 09:33

Jag blev lite nöjd själv och det är ett bra betyg.
Ha en skön dag och goa healingkramar!

 
Sirpa

Sirpa

11 mars 2013 18:44

Hej! Kristina! Vilken härlig promenad du har haft! Ja, jag kommer ihåg också att som barn låg vi på marken och tittade på molnen. Vi provade hitta nån moln som skulle föreställa nånting.
Har en skön kväll!
Kram Sirpa

http://anglarochparlor.blogspot.se

Kristina

12 mars 2013 09:34

Jag blir så glad när jag läser era inlägg om molnen.
För mig betyder det att jag har fantasifulla goa vänner på bloggen.
Goa kramar till dig!

 
lillis

lillis

12 mars 2013 06:26

Många fina kort du tagit på din promenad och visst är det skönt att få gå i sina egna tankar
Ha det gott och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

12 mars 2013 09:31

Tack snälla goa du.
Ja ibland behöver man vara ensam och bearbeta sina tankar.
Ha det gott och go kram till dig!

 
Ingen bild

Marianne

12 mars 2013 07:16

Vackra bilder men de liknar de vi har i Piteå, och jag hade hoppas möta våren när vi ska besöka er i mitten av april. Det är ju en månad kvar så mycket kan hända. Kramar till er från oss/ Marianne

Kristina

12 mars 2013 09:30

Det är riktigt kallt här, men soligt på dagarna.
Vad kul att ni är på väg häråt.
Goa kramar från oss här med!

 
Spanaren

Spanaren

12 mars 2013 07:49

Internet går trögt idag så jag ser inga av dina fina bilder. Bra att du kunde gå ut och njuta och bara vara/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

12 mars 2013 09:26

Igår kväll gick det trögt så jag fick ge upp.

Visst är det skönt när kroppen fungerar och man kan ta en promenad.
Ha det gott och go kram till dig!

 
TantGlad

TantGlad

12 mars 2013 08:35

Så vackra bilder. En bild är ju ett ögonblick som alldrig kommer igen.
Visst är det vackert med himmelbilder, och hur många ggr har man inte som barn legat på en filt och tittat upp mot himlen och fantiserat.
Ha en jättefin vecka vännen!
Varm och gokram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Kristina

12 mars 2013 09:25

Tack snälla!
Så många figurer man fick fram när man låg där och tittade upp mot himmeln.
Ha en fin vecka du med och go kram till dig!

 
Ida

Ida

12 mars 2013 09:55

Härligt med en promenad, trots att du inte gick så långt. Jag var också ute på promenad igår. Det finns så mycket i naturen att njuta av såhär års och bättre lär det bli. :) Synd att det fortfarande är såpass kallt. Hoppas du får en bra dag! kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

12 mars 2013 17:05

Ja, hoppas att det inte blir lika kallt i natt. Nu har jag åkt på en förkylning igen, så nu får det dröja innan jag går ut.
Ha det gott och go kram!

 
Ingen bild

Lambergsfrua

12 mars 2013 13:10

Dina vackra foton kastade mig direkt tillbaks till barndomen. Precis som du låg jag på rygg och tittade på molnen från den solvarma träbryggan på vårt sommarställe. Det var ett ständigt växlande och mycket fantasieggande skådespel däruppe. Visst är det förresten konstig att solen nästan alltid sken, när vi var barn...;)
Varm kram,
Lambergsfrua

Kristina

12 mars 2013 17:03

Visst sken solen alltid och ändå var det moln på himmeln.
Tack snälla för att du gillade mina foton.
Ha det gott och go kram!

 
Spanaren

Spanaren

12 mars 2013 13:25

Jättefina bilder/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

12 mars 2013 16:35

tack snälla!
ha det gott och go kram!

 
Karin

Karin

12 mars 2013 22:33

Fastnade för detta du skrev: stannar upp och ser allt vackert omkring oss och låter fantasin flöda.
Tyvärr gör inte många det, utan de jäktar mot nya mål, och tror att det är bättre runt hörnet.
Önskar dig bättring!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

13 mars 2013 10:29

Det var nog precis vad jag behövde själv, att stanna upp. Nu ska jag ta det riktigt lugnt den här gången och meditera och bara vara i nuet. det är tredje gången jag blir förkyld efter jul. Då är det meningen att kroppa ska vila.
Tack för det du skrev, det var så klokt och jag behövde det. jag vet att det inte var riktat till mig, men det är så i livet rätt som det är så läser vi något som vi behöver ta till oss. Det är Andevärldens sätt att kontakta oss. Nu kom jag in på lite annat här, det är så lätt gjort.
>Goa kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

13 mars 2013 09:24

För att se något vackert kanske man ska göra så. Rikta kameran mot himlen för annars är det bara vitt vitt vitt. -27 grader kallt och jag har skadat knät och kan inte ens ta mig ut. Känns lite deppigt att det ska bli olycka efter olycka och att det aldrig tar slut. Tack och lov att jag har en bloggkompis som jag kan följa och läsa om. Alltid en liten tröst.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

13 mars 2013 10:31

Tack snälla goa du. Jag är hostig och har feber. Men så fort jag blir frisk så ska hjälpa dig.
Goa kramar!

 
Ida

Ida

14 mars 2013 15:58

SV: Tråkigt att höra att du blivit sjuk. Hoppas det ger sig snart. Jag har inga förkylningssymptom utan är mer trött och känner mig svag. Får se hur jag gör med träningen. Går jag dit så får jag ta det lugnt. :) Jag försöker att hålla mig från onyttiga saker så gott det går, men en chokladbit hade inte alls suttit fel. Har hittat ett recept på nyttiga chokladbollar som jag tänkte testa när jag får extra sötsug. Krya på dig nu och vila dig du också. kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

14 mars 2013 17:50

Tack snälla!
Det receptet skulle jag gärna vilja prova. Blir jag sugen så är det choklad jag längtar efter.
Goa varma kramar till dig!

 
Ingen bild

Lova

17 mars 2013 08:16

hej när ska jag till deg i veckan jag kan åka med bussen hem.
vad det med godiset.

Kristina

17 mars 2013 11:39

Vad du är duktig som vill hjälpa till. Margareta på DHR blev jätteglad för att du kommer.
Godiset är nästan klart, men om du kan hjälpa mig att göra dragningslotter eller om vi gör mera godis. Farmor är inte riktigt frisk än.
Ha det gott lilla goa Lova.
Kramar!

 
Ingen bild

Lova

17 mars 2013 18:21

ska vi göra lotter.
är det på lördag är vinsten godis.

Kristina

17 mars 2013 20:03

Det ska gå att både köpa och vinna godis.Så kan man köpa brödkakor med en lott på. Vi får se vad vi kan hitta på.
Goa kramar

 
Ingen bild

Lova

19 mars 2013 18:22

hej ska vi göra lotter av papper eller finns det där.
eller ska det va trä lotter.

Kristina

19 mars 2013 22:00

det ska nog vara bägge delar tror jag. Jag ska på möte imorgon så då får jag reda på hur det ska vara.
Ha det gott goa söta Lova.

 
Ingen bild

Lova

20 mars 2013 15:39

jag ska komma till deg i kväll.
hur gick det när farfar gode saft.
ska farfar va med på lördag. ja ska
påska.

Kristina

21 mars 2013 22:03

Lilla goa Lova, du är så mysig och bryr dig så mycker. Vilken tur farmor har, att jag har fått just dig till barnbarn.
kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards