kristinakicki

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Healing har gett mig så mycket

Av Kristina - 27 januari 2013 16:00

   

 Det här kortet tycker jag så mycket om, det sitter på väggen i mitt healingrum.  Jag ber änglarna varje dag att vaka över mig och de mina. Det är viktigt att be om hjälp och skydd från Universum. Att lyssna uppåt och få goda råd och varningar är inte så lätt att ta till sig, det är träning. Nu känner jag att min kontakt uppåt har blivit mycket bättre.


Men ibland händer det att jag bara fortsätter och inte stannar upp. Då brukar något hända, en förkylning och extra värk i benet. Det hände mig efter Jul jag var så trött och borde vilat.  Jag kan känna mig tacksam för att jag fick varningen, lyssnade på den, vilade och var hemma i lugn och ro. Det är viktigt att lyssna på kroppens behov så att den får en chans att återhämta sig.


Jag är utbildad healer och har utövat healing i snart 9 år. Har gått många kurser och har träffat många vänner som är duktiga på att heala. Det är så fina vänner som hela tiden har gett mig distanshealing. Det är bara att lyfta luren eller att skicka ett sms så kommer healingen till mig. Även här på bloggen har jag fått healing av en vän.


Jag mådde väldigt dåligt för 15 år sedan både fysiskt och psykiskt och har haft en lång väg tillbaka. Men jag kom i kontakt med det andliga och började gå på healingkurser och det hjälpte mig mycket. Alla goa vänner jag har träffat under åren med samma intresse som mig, har gett mig så mycket. Jag är inte helt frisk idag, men är gladare och känner att jag med kan vara till hjälp för många.


När jag går in på era bloggar och jag läser att ni har det svårt, då vill jag så gärna skicka er healing. Men man ska inte skicka healing utan vidare. Jag har full förståelse för om någon inte vill ha. Det skulle glädja mig mycket om ni skulle vilja ta emot min diastanshelaing  när ni har värk eller något annat som känns jobbigt. Jag kommer då att skriva att jag har gett er healing.

 
 
skogsfen

skogsfen

27 januari 2013 17:30

Vilken fin tavla, jag har något liknande som hängde över min säng när jag var liten.

Tycker det du skriver är helt fantastiskt tror att vi är här för att hjälpa varandra.
Kramar från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Kristina

27 januari 2013 17:39

Tack snälla!
Allt skulle bli lättare för oss om vi hjälpte varandra. Vi är alla riktigt duktiga på något.
Ha det gott och go kram!

 
Pisan

Pisan

27 januari 2013 18:50

Jag skulle hemskt gärna ta emot din healing!! Har tagit emot änglahealing några gånger via en grupp på Facebook och jag brukar bli varm och lugn efteråt. Men skulle gärna vilja ta emot healing som är mer koncentrerad på mina besvär.
Ditt kort med ängeln är sååå vackert. Hoppas du har en fin kväll! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

27 januari 2013 19:19

Jag tar med emot healing på facebook, de är jätteduktiga som jag varit i kontakt med. Jag skickar så gärna healing till dig.
Jag går in på din blogg.
Goa kramar till dig!

 
carina

carina

27 januari 2013 20:02

Go kväll ! Du får mer än gärna skicka över healing till mig, just nu håller jag på att komma igen efter en envis förkylning. Som givetvis slår hårt på mina reumaleder....

och jag kan bara hålla med dig om att man ska stanna upp och vila sig och låta sjukdomarna läka ut ordentligt.

Kram Carina

http://carri.bloggagratis.se

Kristina

27 januari 2013 22:19

Jag skickar healing till dig med en gång och hoppas att du får må bra.
Goa kramar till dig!

 
Ida

Ida

27 januari 2013 21:54

Tack för din hälsning! :) Kul att du gillar hälsningen och väskan, det gör jag också. Hoppas du har det bra! kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Kristina

27 januari 2013 22:08

Här är allt väl förutom att det snöar.
Go kram till dig!

 
Spanaren

Spanaren

28 januari 2013 12:15

Inget pling i rutan så min kommentar ville inte med. Skriver om den då *ler* Visst stämmer det att man inte får ge healing till svårt sjuka (typ cancer) och mindreåriga barn? Kul att få veta att du är utbildad healer *kul*
Du får gärna skicka mig healing till 2 ställen. Ett nytt och ett gammalt ställe. Kan du känna av det nya stället ;.)

Massor av fina energier i retur/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

28 januari 2013 19:18

Det är många som menar att man inte får skicka healing utan att fråga. En lärare jag hade påstod att han blev sjuk för att han skickade healing utan lov. Själv tror jag inte riktigt på det utan jag tor att allt man gör med hjärtat är ok.
Jag har tränat healing nästan dagligen i snart 9 år och jag har varit på Änlagård och tagit certificat för några år sedan.
Det känns som du trampat snett. Nu har jag healat till ditt ryggslut, för där kände jag att det behövdes.
Du kan uppleva smärta någonannanstans men för mig kändes det mest akut.Det kändes som ett stopp i ditt knä fixade detta.

När jag healar så här, går det lite snabbt, men det funkar ändå.
När jag har healing här hemma tar det en timma eller mer. Jag skriver även texter som jag får till mig.
Hoppas att det kändes bra för dig.

 
Spanaren

Spanaren

28 januari 2013 20:24

Änglagårds sajt har jag varit inne någon gång på. Så kul att få veta ännu mera om dig min fina vän.

Jaså ryggen kom med ... skottningsbesvär eller ...
Knät jäklas fortfarande men är bättre än förr ;.)
Har något i käkens stängmingsmekanism och det var det jag syftade på :-) Tack för healing till knä och rygg.

Tror som du att allt det man ger med hjärtat är OK :-)
Fast ingen får tro att man kan bota allt fastän healing botar. Det är därför som socialstyrelsens bestämmelser finns till.

Tack igen för healing/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

28 januari 2013 22:03

När jag healar kommer det upp som är mest aktuellt, så därför kände jag inte ditt käkproblem. Men det kommer healing till den med nu.
Det bästa vore om alla kunde samarbeta för vi behövs alla här.
Go kram!

 
Lena

Lena

28 januari 2013 23:13

En sån tavla har jag också. Den är från min barndom och den är jag rädd om. Vad fint du skriver!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

29 januari 2013 09:08

Tack snälla!
vad kul att så många har den tavlan. det här är ett vykort som jag ramat in.
Go kram till dig!

 
Spanaren

Spanaren

29 januari 2013 12:19

Tack igen och tack för dina viktiga synpunkter om healing/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

29 januari 2013 12:48

Man får inte heala barn under 8 år. Det skulle jag skrivet i förra svaret, men huvudet är inte alltid med.
Du får komma igen, så kan du få mera healing. Hade en träff med två vänner igår, och vi healade. Jag var väldigt trött efter healingen igårkväll.
Goa kramar till dig!

 
wiper

wiper

29 januari 2013 16:51

Jättefin tavla. Jag har aldrig prövat healing men skulle nog behöva. Jag har själv varit dålig på att lyssna på kroppen och farit fram som en tromb i mitt liv tills jag gick in i väggen. Numera klarar jag inte stress och får köra med avslappning. Vad duktig du är som håller på med detta och jag förstår att man måste ha en viss förmåga och läggning. Hade jag bott närmare så hade jag anlitat dig. Har det nåt med religion inblandat? så man måste vara troende?. Jag tror inte på nån gud men på ett liv efter detta. Tack för ditt fina inlägg

Ha en skön kväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

29 januari 2013 18:49

För mig har det inte något med religion att göra. Men jag tror att det är många som vakar över oss.
Jag har med stora problem med stress, det är mycket jobbigt.Jag lyssnar på meditationsband nästan varje dag. Så jag för står hur du har det. Men när jag ger healing mår jag så gott.
Jag skickar så gärna healing till dig!
Goa kramar till dig!

 
Andlig inspiration

Andlig inspiration

30 januari 2013 02:41

Hej!

Vad härligt att du skriver om healing. Jag är anser att det är det bästa vi kan ta emot. Vi slipper proppa i oss en massa onödiga tabletter. Med healing måste man ha tålamod. Jag har hållit på sen 1994 med healing. Varje gång jag har haft ont då har min sambo fått gett mig healing eller lagt händerna där jag behöver min healing. Jag har haft ont över allt men i dag är jag betydligt bättre och slipper mycket värk. Jag har även kikat in i mig själv för att se vart allt kommer ifrån. Healing är nog den snällaste och bästa metoden vi kan ge oss själv. Ibland jobbig när allt ska ut. Men sen släpper det. Som sagt man får ha tålamod.

Lycka till

Kram

Birgitta Öz

http://andliginspiration.wordpress.com

Kristina

30 januari 2013 09:07

Tack snälla för ditt svar, som är precis min åsikt. Jag äter inte värktabletter jag heller, bara i yttersta nödfall. Men jag ber om helaling. Jag helar mig själv men det är bättre när någon annan ger.

Det är helt underbart att ta emot healing. jag önskar att alla skulle våga pröva. Ofta blir det en varm och skön känsla i kroppen. Sen kan det hända så mycket mera.

Tack snälla för din kommentar och en bamsekram till dig!

 
Corina

Corina

30 januari 2013 06:48

När jag var liten hade jag just en sån tavla hängade på mitt rum ! Så vacker tavla ! Kram.

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

30 januari 2013 09:00

Det är så många som har den tavlan. jag chattade med en gammal vän från Kramfors igår. Någon hade målat av honom när han var barn med just det motivet. Tavlan hade följt honom i alla år.
Goa kramar till dig!

 
Ingen bild

annemon

30 januari 2013 17:18

Hejsan det var ett tag sedan!Denna bild gillar jag, så fin att titta på.Healing har jag aldrig provat kanske skulle behövas på alla små krämpor man har lite varstans i kroppen.
Ha en skön kväll.
kram

Kristina

31 januari 2013 15:37

Jag skickar dig healing nästa gång ssom jag går in på din blogg.
Ha det gott och go kram!

 
wiper

wiper

31 januari 2013 13:13

Tack för ditt svar. Healing du skickade till mig hjälpte och jag får gåshud när jag tänker på det. Jag har nog aldrig varit så lugn och cool som i går när jag hade "Tjejkväll" det gick som på räls och jag var helt avslappnad. Det funkar tycdligen på mig. I dag är jag så där skönt trött och bara njuter av tillvaron. Tusen tack snälla du.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

31 januari 2013 15:35

Det gläder mig så tt du ficken fin kväll. man är ju olika motagen för healing. En del känner direkt och andra inte, men det brukar funla ändå.
Härom kvällen när jag gått till sängs började min mage att kurra, det är ett bra tecken på att man blir healad. Mycket riktigt en god vän gav mig healing.
Goa kramar till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

1 februari 2013 15:20

Jag har precis den tavlan på min vägg där jag bara har änglatavlor. Som du vet så har jag en meditationsgrupp och i den har vi flera människor som är duktig på healing. Jag kan göra automatskrift men tror inte jag är duktig på healing. Jag har en brorson och en brorsdotter som båda är healer så det finns många omkring. Skulle bli glad för healing från dig när jag behöver. Det skadar inte. Just nu har jag skadat mig i vänster knä när jag dansade zumba igår kväll så skicka gärna lite healing dit för nu har jag svårt att gå. Kram

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

1 februari 2013 18:56

Jag skriver jag med. När jag har gett healing får jag en text som är till mycket god hjälp för att kunna läka sig. Min healinglärare säger att det inte är automatskrivt utan en kanalisering och det tror jag med. Men texten som jag skriver stämmer så bra.
jag tror säkert att du ger healing när du trummar.
jag ska skicka dig healing, det gör jag gärna.
goa kramar!

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

2 februari 2013 08:59

villken fin tavla! Att känna tro och hopp är viktigt.
Healing tror jag skarpt på.
Vad bra att du kan få healing här, jättebra.
Ha en fortsatt fin helg och en go kram till dig!

http://annechristines.bloggo.nu

Kristina

2 februari 2013 18:39

Visst är tavlan fin! Jag skickar healing till er på era bloggar om ni har det jobbigt och om ni vill!
Goa kramar!

 
Anita

Anita

4 februari 2013 17:44

Åhh, goaste Kristina, du har healat mig och jag kan tala om att du är fenomenalt duktig på det för man känner sig lugnare, gladare och snällare. Ibland är livet neråt av en eller annan anledning och få healing då känns så fantastiskt. Man ser ju med andra ögon på problemet och ser ljus i tunneln. Du är fantastisk, så är det och du får gärna heala mig på distans och skriva här på bloggen.
Me jag förstår om inte alla tycker det är OK för man måste ju tro på det och känna för det annars blir det nog inte så bra resultat.

Just nu har jag en inre stress inom mig och du får gärna ge mig healing ;)
Stora kramen till dig min goaste vän !!!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Kristina

4 februari 2013 20:33

Tack snälla!
Så klokt skrivet av dig, jag hadé inte kunnat förklara det bättre själ.
jag skickar så gärna healing till dig! jag tror att du känner när jag skickar., för det gör jag nu.
En healingbamsekram till dig goaste vän!

 
Ingen bild

rodahjartat

17 februari 2013 12:48

Hej. det låter väldigt bra och spännande det du skriver. Jag är väldigt intresserad av det här, och verkligen tror på det. Känner själv att jag har ett sånt sinne. Men jag är inte utvecklad och kan inget om sånt här. Men jag tar väldigt gärna emot vägledning och healing för jag känner mig stressad, har så grymt ont i magen mm.. Om du känner att du orkar/vill skicka iväg detta till mig. Hade så bra och fortsätt med det du gör :D !! Kram rodahjartat - sandra

Kristina

17 februari 2013 18:26

Nu har jag skickat healing till dig.
Vill du ha kontakt med mig, så kan du mejla.
Kristinakicki@yahoo.se
Kul att du tittade in.
jag tycker att du ska utveckla din gåva.
Kramar till dig!

 
Markow

Markow

19 februari 2013 09:20

Hej!
Jag har skuggat igenom din blogg lite och läst kommentarerna ovan, många ber dig skicka healing och du svarar att du gärna skickar det till de. Men jag undrar hur det där fungerar, hur skickar du healing? Är nyfiken och hoppas på svar :) Du får gärna svara i min blogg om du vill. Så får du ju lite reklam också, känner en del människor som säkert kan ha användning för din blogg.

M.V.H Markow

http://www.markow.bloggplatsen.se

Kristina

19 februari 2013 14:41

Vad kul att du hittade mig.
När jag ger healing så här på bloggen så skickar jag iväg en healingtanke. Kanske tar 5 min och det funkar.
När jag ger en längre healing så känner jag in och balanserar och tar bort, det som inte ska vara där och har kontakt med änglar och guider för att få det bästa resultatet.
Ha det gott och kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards