kristinakicki

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Å, vad fint det blev

Av Kristina - 17 oktober 2012 09:37

 

Det har varit ern regnig period, då det inte har varit så skönt att vara ute. Då har jag ägnat tiden åt att göra sådant som inte blivit av, och det känns skönt idag. Vi började med att måla köksskåpen inuti, och med luktfri och snabbtorkande färg så gick det ganska snabbt. Luckorna såg inte så fräscha ut men jag tycker om den gula färgen så jag åkte till färghandeln och fick hjälp med att hitta en färg så lik som den vi hade. Jag slipade och rullade på färgen och eldade i spisen så att det skulle torka snabbt.


Ibland är det lite svårt att sluta när man har börjat bättra på sitt ljuva hem. Det blev målning i hallen till en ljus och trevlig färg. Det är inte riktigt klart än, färgen tog slut. Vi målade direkt på vävtapeten men det var tungt, tapeten bara åt färg, min sambo fick ta över, mina armar klarade inte av det.


Igår passade jag på att Förbättra trappräcket upp till andra vånig och insidan på ytterdörren med vit färg. Häromdagen tog jag fram symaskinen en gammal phaff sen 1973 och lagade en hög med kläder som legat ett tag.


Så nöjd jag känner mig, för en liten peng och roligt arbete har jag fått bort allt skavt och blekt (nästan iallafall).

Jag bara går omkring och njuter och är så nöjd med jobbet och tacksam för det dåliga vädret, annars hade det aldrig  blivit gjort. Jag behöver inte köpa allt nytt, jag är tacksam för det jag har. Att måla inuti skåpen kändes som en städning och rensning i min kropp. Jag känner mig så stolt över vårat lilla arbete som har fått ett så bra resultat.

Det känns så skönt att jag har gjort det som länge legat och väntat på mig och tagit onödig energi.

 
 
Spanaren

Spanaren

17 oktober 2012 12:03

Impad är ordet!
Jag gillar att det går att förbättra det man har och inte bara slit och släng. Förresten så ser våra hem inte ut som alla andras IKEA-hem *fniss* Facken med mjöl och sådant är i ropet nu igen och jag ångrar så att vi kastade bort våra för många år sedan. Det blev fint ... njut/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

17 oktober 2012 13:25

Tack snälla, jag blir så glad av det du skriver.
Jasså facken är inne igen, det visste jag inte, för mig är det väldigt praktiskt. Jag tycker att ett hem ska vara personligt med de prylar jag har tillverkat och det jag tycker om.
Det känns så sterilt när det bara är vitt och kalt och alla hem ser likadana ut.
handtagen hittade jag på en loppis för några år sedan för en billig peng, men tycker fortfarande mycket om dem.
En del byter ut köken efter bara några år. I vårat kök är en del skåp ganska nya, men en del är sen 50-60-talet, men vad gör det?

 
Ingen bild

Lambergsfrua

17 oktober 2012 13:15

Så fint det blev hemma hos dig! Säkerhetskoden idag var xite - exite - exiting och det passar väl bra till hur fint du har fått det. Tänk så lite det egentligen behövs för att fräscha upp i hemmet. Det gäller bara att komma sig för. Med all rätt kan du nu njuta och känna dig riktigt nöjd och belåten.
Varm kram,
Lambergsfrua

Kristina

17 oktober 2012 13:28

Tack snälla, du gläder mig.
Du har så rätt med lite färg och arbetsglädje blir allt fräscht och hemtrevligt.
Tack vare regnet blev det av annars hade jag varit ute i trädgården.
Goa kramar till dig!

 
annemon

annemon

17 oktober 2012 16:14

Vad fint det blev,tänk vad lite färg kan göra, tur att det var dåligt väder så du fick förena nytta med nöje,klart du måste vara nöjd. Hylla under skåpen har jag också, tycker att det är praktiskt att ha.
Så fina bilder du visar från din promenad, verkar vara en mysig skog att promenera i.
Ha det gott.
Kram

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

17 oktober 2012 17:17

Vi har en duktig idrottsförening som ser till våra leder och skidspår. Man kan känna sig helt trygg för allt är utmärkt ordentligt.
Visst är det praktiskt med kryddhylla under skåpet, var skulle jag göra av allt annars. Jag trivs mycket bättre i köket nu när skavsåren är borta.
Goa kramar till dig!

 
Pisan

Pisan

17 oktober 2012 18:21

Känner som du; det behöver inte vara nytt, nöjer mig så bra med det jag har. Och det går ju att förändra/förbättra för billig peng eller ingen alls ibland t o m. Det är härligt att bara gå omkring och njuta sådär, eller hur? Ha en fin kväll! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

17 oktober 2012 20:31

Vad glad jag blir att du tycker som jag. Fler borde nog göra det.
Du har så rätt jag njuter verkligen av att det blev så bra och jag är stolt över mig själv. Idag är jag trött och har tagit det lugnt, men det är det värt.

 
lillis

lillis

18 oktober 2012 06:29

Så fint det blev och tänk vad lite färg kan göra. Du ska vara stolt över dig som fixat detta
Ha det gott// Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

18 oktober 2012 09:29

Tack snälla!
Man behöver inte byta ut allt och skaffa nytt för dyra pengar.
Goa kramar till dig!

 
Carina

Carina

18 oktober 2012 08:35

Ååå Jag förstår precis vad nu känner när du går runt och tittar på allt ni gjort och till en billig penning. Jag gör likadant : )

Brukar säga att det blir lite finare när man har gjort allt själv och känner ett litet rus i mig av glädje.

Ha en fin dag ! Kram

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

18 oktober 2012 09:27

Tack för att du förstår min känsla. Du har så rätt det känns som ett rus av glädje.
Goa kramar till dig!

 
Karin

Karin

18 oktober 2012 22:05

Med små medel kan man åstadkomma underverk! Nu får du njuta av din nya fina kök!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

19 oktober 2012 08:37

Jag ska njuta. Fint du skriver om "mitt nya kök", ja det känns så.
Trevlig helg och go kram!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 oktober 2012 17:31

Så fint och så bra att du har energin att göra något inne när det är fulväder. Jag blir tvärlat när det är fulväder och vill bara gömma mig under en filt.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

20 oktober 2012 18:03

Det var den energin det. Nu är jag med tvärlat och sitter framför datorn.
Go kram till dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

21 oktober 2012 09:51

Tänk så mycket färg kan göra! Nu har du fint både inne i och utanpå skåpen! Lätt att hålla efter också!

Ett hem ska vara levande och ingen utställningslokal tycker jag. Av praktiska skäl har jag plockat bort en del för att slippa dammatorka så mycket. Men det som är framme är det jag tycker om!

Grattis till ett gott arbete och jag kan förstå att du känner dig nöjd!

Varma kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

21 oktober 2012 11:00

Det har du rätt i, att det blir mera lättstädat när det är nymålat. Jag har ställt en del saker som jag tycker om i ett glasskåp för att det ska bli mer lättstädat. Jag tycker om att ha minnen omkring mig. Bara att kunna öppna köksskåpen och det är nymålat och nystädat gjorde att jag fick lust att baka.

Varma goa kramar till dig med!

 
wiper

wiper

21 oktober 2012 19:27

Jättefina höga skåp och färgen ser så snygg ut. Härligt att få förnya och fräscha upp hemma. Vad skönt att få så mycket gjort och jag förstår att du är nöjd.

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

22 oktober 2012 11:09

Tack snälla1
Skåpen är jättegamla, men jag gillar dom.
jag var trött efteråt, men det var det värt.
Go kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards