kristinakicki

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Kristina - 14 oktober 2012 19:14

 

Det har varit mycket här ett tag, så jag ligger lite efter. Förra helgen tog jag mig ut på en underbar skogspromenad och tog lite bilder. Solen var framme en liten stund, det börjar bli mer och mer ovanligt, så det är bara att njuta.

 

Här undrar Jag om tomten kanske bor, ser ut som om han har ett rejält tak över sitt huvud. Det är härligt att låta fantasin sticka iväg när man är i skogen.

 

Vatten är så rogivande, att bara stå och lyssna till bäckens porlande är healing. Tänk så många gånger jag varit här med mina barn och barnbarn. När de slängt i en pinne på ena sidan vägen och rusat till den andra sidan och sett pinnen komma igenom. Vi kunde vara där upp till en timme ibland och glädjen lyste ur deras ansikten. Det kanske inte behövs så dyra nöjen till små barn som det är idag, det lilla kan vara gott nog.

 

Jag fortsätter min promenad och går här över bäcken på ett annat ställe. Vi har så fina stigar i skogen här i Fagersanna. Fantastiska mäniskor som har märkt ut stigar och gjort broar med räcken. Man känner sig mycket trygg.

 

Vatten är för mig mycket läkande för kropp och själ, ljudet är så avslappnande.

 

Här forsar det rejält och inte undra på som det regnar jämt.


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards