kristinakicki

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Min reaktion

Av Kristina - 28 september 2012 10:16

Jag tittade på plus igår kväll och reagerade starkt på alla dessa olyckliga människor som ringer för stora pengar för att få ett råd av ett medium.

Jag tycker att det är fruktansvärt att utnyttja olyckliga människor på detta vis. Pengarna tickar iväg hur långt som helst utan att man har koll, jag skulle aldrig ringa dessa nummer.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att gå till ett välkänt och seriöst medium med fast pris för att få råd, som ofta är en bekräftelse på vad själv trodde på.

Vi har alla svar inom oss, bara vi litar på dem och känner tillit. Jag håller själv på med healing och det gör jag för att hjälpa människor som har det svårt eller inte mår bra. Jag har full tillit till andra sidan att de vill hjälpa oss och vill oss väl. Jag tror med att det finns många duktiga Medium som är seriösa, men jag tror inte att de jobbar på det här sättet som visades i Plus.

Jag är jätteglad att plus tog upp det här ämnet, för det behövs nog en liten rensning där.

 
 
Pisan

Pisan

28 september 2012 10:39

Håller med! Det kan nog behövas en rensning där. Har svårt att fatta att folk faktiskt tror att det är seriösa mediu...
Vill önska dig en fin helg! Kramisar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

28 september 2012 11:22

Jag tycker det skulle vara enklare att kontakta ett Medium som är välkänt och man kan lita på.
Ha det gott och go kram!

 
wiper

wiper

28 september 2012 12:56

Bra skrivet och jag håller med dig fullständigt. Skulle aldrig ringa ett sånt nummer för det är ofta oseriöst och dyrt. Jag har själv spått mig när jag var yngre och det var inte så dyrt då och hon var känd. Mycket av det hon sa slog in sen när jag började tänka tillbaka. Bra att det togs upp i Plus. Härligt att du håller på med healing. Det skulle jag vilja testa.

Ha en fin helg
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

28 september 2012 14:50

Jag har med fått spådommar som slagit in. jag råkade lyssna på en inspelning för ett tag sedan som gjordes för C:a 15 år sedan. Där en spåman sa att jag skulle utföra healing, jag tyckte att det var det dummaste jag hade hört, men han fick rätt.
Jag har healat i snart 9 år och jag healar även på distans, vilket går mycket bra. jag har skrivit om healing på min blogg ganska mycket.Det skulle vara kul om du ville prova.
Ha det gott och go kram!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 september 2012 15:23

Jag såg inte på plus tyvärr men visst finns det många oseriösa inom det andliga likväl som inom allt annat.
Jag har själv gjort min trumma och det brukar ju finnas sådana kurser och kanske något i närheten av där du bor. Det roligaste är om man kan göra sin egen trumma. Då blir man liksom vän med den och den blir mer personlig. Lycka till. Om du känner att du ska ha en trumma så ska du naturligtvis följa din känsla

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

28 september 2012 15:41

Jag kollade upp lite och det tog fyra dagar att bygga en trumma och det var inte så nära här. Det var han som hade kurser som menade på att det var ok. att köpa en.
Jag har hört precis som du att det är viktigt att bygga den själv.
Jag ska göra som du föreslår jag ska följa min känsla.
Tack snälla för din kommentar.
Goa kramar!

 
Kaela

Kaela

29 september 2012 09:03

Ja det har du verkligen rätt i.
Svårt att det ska vara så svårt att hitta rätt för människor!

Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

29 september 2012 10:38

Ja, tänk om vi kunde ge oss lite tid att lyssna för de som kommer i våran väg och behöver oss.
Goa kramar till dig med!

 
Spanaren

Spanaren

29 september 2012 12:20

Det programmet missade jag!

En del kända medium påstår att vägledningen ska vara gratis eller billigare så att alla har råd. Det rådet vill jag gärna köpa.

En sådan underbar gåva som dom har fått för att hjälpa andra ska inte heller kosta skjortan ... tycker jag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

29 september 2012 20:23

Det håller jag med dig om. Men de här mediala telelinjerna är verkligen dyra.
Det kostar ju en del att utbilda sig på alla kurser, så jag tycker det är ok att ta betalt, men till ett vettigt pris. Men jobbar man med människor så får man vara ödmjuk och ärlig.
Ha det gott och go kram!

 
Carina

Carina

4 oktober 2012 15:18

Jag såg inte detta program men vet att allt för många lurar ensamma och människor som desperat söker efter ro och lycka. Fy på dem !

Själv har jag varit till en kvinna vid två tillfällen som är duktig på healing och jag är bara nöjd, kan vara för att jag är öppen själv.

kanske letar jag upp det plus avsnittet på nätet...

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

4 oktober 2012 17:37

Du har precis samma åsikt om detta som jag. Jag har hållt på med healing i 8 år och ger healing till andra. Sen har jag goa vänner som jag byter healing med. Det är healingen som hjälpt mig att må så bra som jag gör idag.
det är lättare att ge healing till de som är öppna, men alla vet inte detta.
Man vet aldrig vad som kommer upp när man healar.
Ha en go kram!

 
Heléne

Heléne

7 oktober 2012 08:51

Jag missade tyvärr det programet och jag både håller med och håller inte med dig. Jag jobbade under flera år på en spålinje. Jag blev pushad av vänner som tyckte det var en bra övning, det var det verkligen. Jag hade redan då spått i flera år och initierad häxa. Jag håller med om att det är en allt för dyr chansning, dom som ringer är dock generellt enbart intresserade av att få ett snabbt svar. Det kostar mycket för kunden men, Telia är dom som tjänar mest på linjerna tyvärr.
Jag vet oxå att det visst finns dom på spålinjer som är seriösa i det dom gör, alla luras verkligen inte.
Men som sagt så är jag kluven i frågan. Tycker givetvis det är bättre att leta upp en spådom man kan prata med ansikte mot ansikte.

http://perdhra.bloggplatsen.se

Kristina

7 oktober 2012 10:42

Tack för din ärliga och uppriktiga kommentar. Jag borde tänkt på att telia tar betalt och att det är en orsak till att det är så dyrt.
Jag håller med dig helt i det du skriver. jag tror med att många är ceriösa. Men det är många gånger olyckliga människor som ringer och det kan ite vara lätt att hjälpa dem när taxan tickar. Jag tror att det är bättre att ta kontakt med någon som har ett bra rykte.
Go kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards