kristinakicki

Direktlänk till inlägg 11 september 2012

Tvagan har hittat tillbaka in i mitt kök

Av Kristina - 11 september 2012 18:27

 

På en marknad i Undenäs hittade jag den här tvagan för ett mycket billigt pris. Jag funderade lite när jag köpte den, jag hade glömt hur bra den är. Nu undrar jag varför försvann den från våra diskbänkar? Min Mamma hade alltid en tvaga för att göra rent stekpannan, det var ett måste. Jag hade en tvaga förr jag med, men varför jag slutade använda denna fantastiska borste det fattar jag inte.


När jag skulle tillaga klyftpotatis använde jag tvagan att borsta potatisen med, borsta bort det yttersta på morötter gick hur bra som helst. Tvagan är en helt underbar hjälp i köket, en naturprodukt är den med och kostar inte många kronor. Jag ångrar idag att jag inte köpte fler, en att göra rent stekpannan och en att borsta rotfrukter med. 


Varför glömmer vi bort gamla bra saker och skaffar oss konstiga plastiga borstar när det finns en hederlig gammal handgjord tvaga?

 

asd

 
 
lillis

lillis

12 september 2012 06:27

Har oxå haft en tvaga man kan ju undra varför allt som är bra försvinner, måste kolla om jag får tag i en ny
Ha en bra dag
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

12 september 2012 08:03

Vad kul att du med saknar tvagan.
Ha det riktigt gott och go kram till dig!

 
carina

carina

12 september 2012 10:44

Jag använder tvagan i stugan och uppe i lilla stugan i vuolos, där vi inte har rinnande varmt vatten och då tycker jag den är superb till att rengöra stekpanna/gryta. Jag värmer vattnet direkt i pannan och rengör med den. Lätt och rent !

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

12 september 2012 17:33

Vad kul att do också gillar tvagan.
Ha det gott och go kram!

 
Karin

Karin

13 september 2012 16:23

En tvaga har jag nog sett, men det var inget som förekom i vårt hem.
Vad hade mor då, och rengjorde med? Jag tror en diskborste av trä!
Allt är inte bra, bara för att det är nytt!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

13 september 2012 21:10

Låter bra med en diskborste av trä. jag har nog en här med som är handmålad och inte har råd att använda, ganska dumt.
Kram till dig med!

 
lillis

lillis

14 september 2012 06:15

Önskar dig en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

14 september 2012 10:14

Tack snälla Lillis det önskar jag dig med. Jag tänker ta en liten titt på mitt nyfödda barnbarn Ian som föddes den 12 sept. Så nu har jag äntligen blivit Mormor.
Go kram till dig med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards