kristinakicki

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

En stolthet till

Av Kristina - 22 augusti 2012 09:00

 

Här är mera projekt som jag känner mig nöjd med.

Här har jag satt taggfria björnbär. För några år sedan flyttade jag dem från baksidan av huset när jag hittade en rosenbåge till ett bra pris.

Först i år har den verkligen tagit kraft att växa och det gjorde den med en sådan kraft att bågen gav upp och lade sig på marken.

Min man försökte stadga upp den med en stege, men jag tyckte inte riktigt om den ideén i längden. Men vi var på väg till stan så jag gick in på plantagen och där hittade jag en rosenportal för ett mycket bra pris och snygg var den med.

Vi lyckades sätta den nya bågen över den andra utan att några grenar gick av.

Nu är det bara att vänta och hoppas att bären hinner att mogna innan frosten.

 
 
wiper

wiper

22 augusti 2012 11:07

Så snyggt ni har det i er trädgård. Förstår att det är riktigt avkopplande och njutningsfullt att sitta där. Vilken fin och kraftfull portal ni köpte. Den kommer säkert att hålla bättre

Ha en fin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

22 augusti 2012 16:08

Det hoppas jag med, det varinte roligt att hitta björnbärsbusken på marken.
ha en riktigt bra dag och goa kramar till dig!

 
Karin

Karin

22 augusti 2012 17:08

Vad vackert det blev med bågen! Och praktiskt med taggfria björnbär!
Hoppas att du hinner få njuta av bären!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

22 augusti 2012 17:23

Ja, det önskar jag med. Men 2 år i rad har frosten tagit dem.
Men jag har aldrig haft så mycket bär som det är i år.
Go kram till dig!

 
Corina

Corina

22 augusti 2012 18:21

Fiiiiint ! Skulle också vilja ha björnbär men vet inte om dom klarar sig här uppe hos mig och dessutom är jag verkligen ingen trädgårdsmänniska :)

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

23 augusti 2012 07:39

Det kan nog vara svårt. det är knappt de hinner mogna här.
Men det kanske finns härdade sorter precis som det finns vindruvor som klarar kylan.
Björnbären sköter sig sjäva bara de inte ramlar ner.
Ha det gott och go kram till dig!

 
annemon

annemon

23 augusti 2012 11:42

Hej Kristina vad mycket gott och fint du visar, jag kopierar recepten och sparar till kommande behov, tack för tipsen om vad jag kan göra med squashen skall prova en del, jag brukar fyrsa en del i tärningar även det till kommande behov.Björnbär ska jag få plocka hos son och svärdotter så får vi se om vi gillar dom.Vilken tur att du hittade en rosbåge till bra pris fin var den blir säkert jättebra.
Må gott vännen kram

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

23 augusti 2012 14:40

Jag ska blogga om squash och allt man laga till av denna grönsak.
Björnbärssylt är gott.
Ha en bra dag och en riktigt go kram till dig min vän!

 
skrivmoster

skrivmoster

24 augusti 2012 07:30

Vilken fin trädgård du har! Det syns att du är intresserad!
Snart åker jag och jag blir ännu tystare än förut. Har inte hunnit med alls att läsa hos mina bloggvänner som jag velat.

Önskar dig en fin sensommar och höst och att du får skörda och ta rätt på allt du lagt ner din möda på.
Varma kramar! Jag är tillbaka i början av oktober nån gång.

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

24 augusti 2012 12:02

Bloggandet får inte vara ett tvång utan ett nöje och att det ger en fin kamratskap. Det känns som alla har förståelse för det och det är det som gör det så trevligt att blogga.Jag önsdkar dig med en trevlig höst och ser fram emot när du är tillbaka igen.
Riktigt goa kramar till dig!

 
carri

carri

24 augusti 2012 09:54

Jätte härligt ! Ett grönt skönt rum ser det ut som = )

Kram

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

24 augusti 2012 12:00

Ja, det är en härlig plats att vara på, bara vädret tillåter.
Ha det gott och en go kram!

 
lillis

lillis

24 augusti 2012 12:21

Så mysigt och fint det blev.
Ha en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

24 augusti 2012 16:08

Ja ibland är man nöjd med hur det blev.
Ha en trevlig helg du med och go kram!

 
Maria

Maria

24 augusti 2012 14:24

Hej Kristina! Vill bara tala om att jag är glad att du finns och att du är den du är. Fortsätt att vara du. Kram <3

http://www.hela-dej.se

Kristina

24 augusti 2012 16:06

Tack snälla goa!
Det är det vi ska träna på att vara den vi är och stå upp för detta.
En riktigt trevlig helg önskar jag dig och en riktigt go healingkram!

 
Kaela

Kaela

29 augusti 2012 10:29

Vilken underbar trädgård att hitta styrka i!

kramar om!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

29 augusti 2012 20:44

Ja, jag gillar min lummiga trädgård. men det får gärna vara varmt ett tag till så allt hinner bli färdigt.
Go kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards