kristinakicki

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Solnedgång

Av Kristina - 11 augusti 2012 21:38

 

Det går så fort när solen går ner. Jag stod och tittade på solnedgången från vårat hus och det var så vackert. Snabbt sprang jag  in och hämtade kameran och skyndade mig ner till sjön, men var lite sent ute. Himlen var så otroligt vacker ikväll med de allra underbaraste färger. 

 

För mig är det så rofullt att titta på solnedgången. Jag minns mitt barndomshem när vi satt i verandan jag och mina föräldrar och tittade på solnedgången över sjön. Hur man bara satt och njöt över det vackra skådespelet.

 

Det var så stilla och tyst nere vid sjön. Att lyssna på tystnaden och bara njuta, ger hela min kropp och alla mina sinnen en inre ro.

 
 
Viktkamp

Viktkamp

12 augusti 2012 09:41

så vackra bilder =)

http://viktkamp.webblogg.se

Kristina

12 augusti 2012 20:59

Tack snälla!
Kul att du tittar in.
Jag ska titta in hos dig med.
Go kram till dig!

 
Ingen bild

Birgitta

12 augusti 2012 14:54

Gårdagens kvällsmoln och solnedgång var helt magisk. Jag har aldrig sett något liknande. Vi såg ett stort avlångt jättemoln som var "prickigt" i rött och blått. Helt otroligt vackert. Hoppas många fick uppleva detta himlaspel.
Kram från syster Birgitta

Kristina

12 augusti 2012 20:58

Ja, så upplevde jag det med. Vi kom från Hjo så vi såg det från bilen. När jag kom hem,rusade jag ner till sjön, men var lite sent ute.
Kommer du ihåg solnedgångarna i verandan?
Kul att du kopmmenterar.
Go kram till dig!

 
Kaela

Kaela

12 augusti 2012 16:08

ja nu har vi kommit till den tid då solen försvinner snabbare - men underligt nog ger det ofta vackrare solnedgångar.
Din bild är ett utmärkt och mycket fint exempel på en sådan.

Kramar om!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

12 augusti 2012 20:55

Tack snälla!
ha det gott och go kram till dig!

 
lillis

lillis

13 augusti 2012 06:07

Vilka vackra bilder'
Ha en bra vecka
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

13 augusti 2012 19:04

Ha en bra vecka du med och en go kram!

 
Ingen bild

Birgitta

13 augusti 2012 09:19

Visst kommer jag ihåg kvällarna på glasverandan i rottingstolarna men det var minst lika härligt att sitta utanför på trappan i friska luften.
Nu är det första arbetsdagen efter semestern och nu ska jag börja med att ta hand om 168 inkomna mail.
Ha de bra dag
Birgitta

Kristina

13 augusti 2012 19:04

Det hade jag nästan glömt att vi även satt på trappan. Vilka minnen vi har du och jag.
Så fin solnedgång har jag inte här vid huset. Jag får gå ned till sjön.
Hoppas att du fick en bra arbetsdag.
Go kram!

 
wiper

wiper

14 augusti 2012 08:35

Vilka vackra bilder du tog och vad njutbart att se. Du bor verkligen fint till

Ha en skön dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

14 augusti 2012 19:22

Jag bor precis vid sjön Örlen.
Men jag ser inte solnedgången från vårt hus.
ha en skön kväll och go kram!

 
Pisan

Pisan

14 augusti 2012 10:10

Sååå vackert! Solen går verkligen ner fort nu. Ha en fin vecka vännen! Kramisar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

14 augusti 2012 19:21

Tack snälla!
Det är något visst med solnedgångar.
Ha en fin vecka du med.
En riktigt go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

14 augusti 2012 21:52

Om man sitter på min förstukvist ser man solnedgången över den gamla ladugården och det är verkligen sommar. Tyvärr så har det mest varit mulet så det är inte många solnedgångar man sett i sommar

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

15 augusti 2012 09:36

Du har så rätt!
Men idag skiner solen och det verkar som om det ska bli en fin dag.
Då får man sätta fart med rensning och gräsklippning. På fredag skulle det komma in ett nytt regnområde.
Man får vara tacksam för det lilla, den här sommaren.
Go kram till dig!

 
Corina

Corina

16 augusti 2012 12:55

Det som fotograferas mest är solens upp och nedgång :) Och det är väldigt väldigt vackert ! Men så svårt att återge alla underbara färger på bild ! Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

17 augusti 2012 08:30

Vad skönt att du skriver det, då är deet inte bara jag som inte fick med dom.
Ha det gott och go kram!

 
Ingen bild

Anita

16 augusti 2012 19:06

Fantastiskt fint och lika mycket sant det där att tystnaden och öppna alla sinnen ger en inre ro. Alldels sant vännen !!! Vi har haft så underbara dagar nu och jag har målat både igår och idag och nu är jag färdig. Känns så skönt !!!
Ha det gott så hörs vi framöver !!! Eller hur???
Stor kram från mej !!!

Kristina

17 augusti 2012 16:50

Klart att vi måste träffas, det ser jag fram emot.
Jag badar,plockar bär och klipper gräs, full rulle här.
Men jag sitter i en skön stol emellan varven och bara njuter av värmen.
En bamsekram till dig med min vän!

 
carri

carri

17 augusti 2012 13:56

Nog är det rogivande alltid, sol ute sol i sinnet, som det gamla ordspråket lyder
Kram

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

17 augusti 2012 16:48

Visst är det rogivande och det är det man behöver.
Ha det gott och go kram!

 
Kaela

Kaela

19 augusti 2012 12:48

Vilka fantastiska bilder.
Tack för att du delade med dig av dem Kristina!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

19 augusti 2012 14:52

Tack snälla för berömmet.
Du gör mig så glad och det är så roligt närc du kikar in till mig.
Nu ska jag ut på en cykeltur i skogen.
Ha det gott och en bamsekram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards