kristinakicki

Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

En kort hälsning

Av Kristina - 25 juli 2012 16:30

 

Så här skulle det inte bli!

Jag tog en bild på alla våra blåbär som vi plockat, nästan 4 liter, det är väldigt mycket tycker jag. men när jag hade lagt in bilderna i datorn var dom bara "borta". Men begonian klarade sig, så kan det gå.

Nu har vädret varit lite bättre, igår badade jag i sjön det känns så härligt att äntligen har det blivit nästan 20 grader.


Jag tycker mycket om att safta och sylta och pröva lite olika recept. Jag har plockat älggräs och gjort saft på, ganska gott med en mycket egen smak.

Nu håller jag på att plocka vinbär, det finns så mycket man kan göra av dessa bär, ska återkomma till detta.

Nu är det annat som väntar så nu önskar jag alla en solig dag!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

26 juli 2012 08:40

Här har varken blåbär, vinbär eller jordgubbar mognat ännu men nu skiner solen så kanske snart snart.
Jag har också gjort älgörtsdricka men nästa gång ska jag ta mindre älgört för det blev för mycket bittermandelsmak tycker jag.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

27 juli 2012 09:29

Jag har nog gjort samma fel och tagit för mycket älgört.
Jag trodde att det var som fläder att man späder den lite mer. Man får pröva sig fram.
Ha det gott och go kram!

 
Ingen bild

Marianne

27 juli 2012 08:43

Nu har vi också fått sommar, skönt. Vi fyllde frysen med fem paket hjortron, inte illa. Önskar er en trevlig och varm helg. Kramar

Kristina

27 juli 2012 09:23

Hjortron, det är såååå gott, lycko dig.
Jag önskar er med en trevlig helg.
Go kram!

 
Lena

Lena

28 juli 2012 19:19

man blir som en skrotsamlare så här års. Jag har plockat hjortron och kokat sylt idag. Mums till glass och pannkakor.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

28 juli 2012 21:53

Du har så rätt!
Tänk om jag hade lite hjortron att plocka.
Friterad camenbert och varm hjortronsylt är såååå gott.
Go kram till dig!

 
Lena S

Lena S

29 juli 2012 22:02

Vilken härlig begonia! Här har vi fått smått dille på Verbenor i år :)
Kram

http://www.suttecity.wordpress.com

Kristina

29 juli 2012 22:36

Jag har haft en begonia tidigare som jag köpte i mölltorp.
Blev så glad när jag hittade växten på torget i skövde. det ska gå att spara växten till nästa år, ska göra ett försök.
Go kram till dig!

 
Pisan

Pisan

30 juli 2012 12:00

Åååhh vad vacker! Önskar dig en fin vecka! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

30 juli 2012 19:12

Jag önskar dig med en fin vecka och goa kramar!

 
wiper

wiper

30 juli 2012 13:17

Vilken vacker blomma. Tråkigt när det händer sånt och man mister bilder. Jag gillar verkligen blåbär och dom är ju så nyttiga. Vinbär är också nåt man kan förnimma smaken av än om det var länge sen jag åt några. Härligt att höra ifrån dig

Ha en skön måndag och fin vecka
Varma kramar

http://wiper.bloggpaltsen.se

Kristina

30 juli 2012 19:11

Ja man tappar lite lust när det jäklas. Här öser regnet ner just nu, det blir ingen bärplockning i kväll.
Ha det gott och go kram!

 
Kaela

Kaela

31 juli 2012 14:19

Underbart fin begonia!
Ja jag vill gärna veta saker man kan göra av vinbär - men vad kan man göra av krusbär?

Kramar!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

31 juli 2012 15:02

Jag lägger ut ett recept på krusbärsmarmelad.
Go kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards