kristinakicki

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Mera trädgård

Av Kristina - 20 juni 2012 17:04


 

Lite änglar måste det  finnas i min trädgård och en gammal hink som har kommit in i modet igen. Jag bryr mig inte så mycket om vad som är "inne" utan jag har det som jag tycker om.

 

Heliotrop är en växt som jag köper varje år. Den underbara doft som den sprider om kvällarna är så ljuvlig och behaglig. Det sägs att det görs parfym av denna växt.

 

Jag har en stor hög låda utanför växthuset som jag odlar grönsaker i. Jag kan stå upprät och rensa och det gillar jag.

Jag försökte i många år att odla dill, det var alldeleses hopplöst. Nu har jag lyckas två år i rad och det är jag stolt över.  

 

Persilja odlar jag i krukor i växt huset och när den har kommit igång ordentligt och det är frostfritt sätter jag ut den i lådan. Jag slipper då den pillriga rensningen som inte är så rolig.

 

Jag gör likadant med salladen. sätter fröna i såjord och när de blivit lagom stora planterar jag dem en och en ute i lådan.

 

Jordgubbarna ser riktigt pigga ut, de har fått ett täcke av vass från sjöstranden som fungerar som gödning och täckning.

 

Jag får fortsätta att visa växter en annan dag, jag har ju myccket mera.

Ett lite hjärta till er alla som uppmanar er att gå in i ditt hjärta och var där en liten stund och känn hur skönt det är att vara i sitt hjärta.

 
 
Karin

Karin

20 juni 2012 22:32

Jag har försökt med dill i flera år utan att lyckas. Gräslöken däremot den frodas. Dina grönsaker är jättefina. Vassen till jordgubbarna är ju perfekt.
Kram och en fin och mysig midsommar!
Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

21 juni 2012 09:10

Då förstår du att jag är stolt över min dill, jag har haft samma problem.
Go kram och en trevblig midsommar önskar jag dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 juni 2012 07:16

Nu fick jag en del ideer. Heliotrop har jag aldrig haft så det måste jag försöka.
Dill är svårt och jag har slutat sätta den för det blir aldrig bra hos mig. Däremot har jag satt kinesisk kål iår av frön jag fått tag i från thailand. Få se hur det blir. Vilka fina änglar du har! Trevlig midsommar.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

21 juni 2012 09:09

Det är svårt med dill, jag håller med. jag har lärt mig att man inte får sätta dill på samma ställe.
Bäst blir dillen när den självsår.
Trevlig midsommar på dig med!

 
Ingen bild

Birgitta Lindome

21 juni 2012 08:28

Jättefina bilder. Ha en trevlig midsommar önskar Söstera

Kristina

21 juni 2012 09:07

Tack!
Ha en trevlig midsommar du med och ha det gott.
Go kram!

 
Anneli

Anneli

21 juni 2012 22:23

Vilka underbara bilder, så fint du har de.

Trevlig midsommar.

Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Kristina

22 juni 2012 12:13

Tack!
Ha det riktigt gott och go kram!

 
lillisl

lillisl

22 juni 2012 06:42

Fina bilder
Önskar dig en bra midsommar
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

22 juni 2012 12:13

Tack!
Det önskar jag dig med och en riktigt go kram!

 
wiper

wiper

22 juni 2012 11:05

Så fint och personligt du gjort i din trädgård. Hinken längst upp är fantastiskt fint komponerat i

Jag har njutit av dina bilder och inte behöver man snegla på andra utan man gör som man själv vill. Det gjorde jag när vi hade hus.

Glad Midsommar
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

22 juni 2012 12:12

Tack snälla!
Ja det är skönt med ett personligt intryck!
En riktigt go kram till dig goa vän!

 
Lena

Lena

26 juni 2012 11:08

Vilka frodiga blommor och grönsaker. Så fint!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

26 juni 2012 14:14

Nu har det regnat ett helt dygn utan uppehåll så nu hänger blommorna. Regnet var nog bra för jordgubbarna. De har inte riktigt kommit igång än. Jag skördade några stycken idag, som vi ska festa på.
Go kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards