kristinakicki

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Sommarhälsning

Av Kristina - 27 maj 2012 21:25

   Jag har varit så dålig på att blogga på sista tiden, när jag satt mig vid datorn för att skriva då kommer något annat i skallen. Jag har varit mycket i trädgården och jobbat, det är ju ett underbart väder. Nu har alla mina växter fått komma ut från växthuset och är planterade under väv. Nu bara jag ser framför mig vilken härlig skörd det ska bli med potatis, jordgubbar, bönor, tomater gurkor mm.


Vi har gjort lite utflykter i naturen. Idag har vi varit i norrkvarn vid Göta kanal och ätit medhavd  lunch.  Förra helgen var vi vid silverfallen och njöt av ljudet av det forsande vattnet.

 

Att var vid vatten och i vattnet är det bästa jag vet. Höra det underbara ljudet får mig att slappna av och bara njuta.

 

Nu har jag börjat bada i sjön, men det är kallt, vinden blåser åt fel håll så allt det varma ger sig iväg till andra sidan sjön. Bilderna är från Silverfallen och jag skulle gärna stå i slutet av fallet och få en härlig dusch.

Nu ska jag ned till sjön och titta på solnedgången.

Jag har varit dålig på att besöka mina kära vänner på bloggen och det kanske blir ett litet avbrott för min del.

Men jag tänker på er och kommer nog snart tillbaka.

Goa kramar till er alla!

 
 
Ingen bild

skrivmoster

28 maj 2012 06:38

Det är trevligt med små utflykter - och gärna till vatten!
Modigt att du badat - jag är badkruka!

Vi njuter av livet i Småland och stannar ännu 14 dagar. Då har vi varit här i sex veckor! Hur ska man kunna lämna de små tjejerna? Livet är gott och det önskar jag dig med! Kram! (har lånat en dator för korta visiter)

Kristina

28 maj 2012 07:53

Å vad kul att du hör av dig!
Oj vad tiden går fort. Då har du haft tur med vädret.
Jag förstår att det måste kännas svårt i Farmorshjärtat att lämna dessa goa tjejer. Hoppas att de kommer upp till er i sommar så att ni snart kan ses igen.
Goa kramar och en fortsatt trevlig vistelse med de dina.

 
catrin

catrin

28 maj 2012 12:39

vad härligt det låter, plantor, växthus o bad i sjö. Att bara vara och njuta är en konst många skulle behöva ta till sig.

Ha en fin dag ! kram

http://catrinfjellborg.blogpot.com

Kristina

28 maj 2012 14:31

vad kul att du tittar in.
Att bara njuta är inte så lätt men alldeles underbart.
Välkommen tillbaka och go kram!

 
lillis

lillis

28 maj 2012 13:39

Oj så vackra kort du kort du visar så fint.
Än så länge är det för kallt för mig att bada ute.
Ha det nu gott och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

28 maj 2012 14:28

Ja det blir snabba dopp i det kalla vattnet.
Ha det gott du med och go kram!

 
Ingen bild

Anita

28 maj 2012 20:14

Ni har åkt där vi åkte på våra utflykter då vi bodde i Mariestad. Silverfallet är underbart. Att sitta nedanför och få det brusande vattnet på sig kanske vore något en varm sommardag.

Jag håller på att skriva ett kort meddelande till dig !!!
Hoppas du har det bra trots att vädret nu återvänt till kallfront!!
Stor kram från mej !!!

Kristina

28 maj 2012 22:00

Ja det är betydligt kallare. Jag fryser här inne i huset. Har varit och träffat kompisar och healat idag, helt underbart.
Jag väntar med glädje på ditt medelande.
Goa kramar till dig!

 
carri

carri

29 maj 2012 07:58

Hej ! vad märkligt ?? det var jag som skickade inlägget - vad härligt det låter med plantor..... osv Under signaturen catrin.

Catrin är min dotter och avsändaradressen är hennes, men går man in på den så hamnar man på en annan sida.

Förstår inget ???

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

29 maj 2012 09:45

Jag försökte med att komma in på sidan, men det var jättekonstigt.
Go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

31 maj 2012 13:32

Klart att man ska vara ute och inte sitta och blogga när det är fint väder. Här är det så kallt så ett par timmar ute i trädgården i vinterkläder så är man genomkall och kan gå in och sitta här en stund och tina upp. Jag har inte badat ännu för som sagt. Det inbjuder inte till sådant fast jag har sjön alldeles intill. men.....det blir väl andra tider kanske.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

31 maj 2012 20:41

Nu har vi inte något bra väder att sola och badai. Men det går bra med trädgårdsarbete och gräsklippning, har kämpat hela dagen.
Ha det gott och go kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards