kristinakicki

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Min Pappa

Av Kristina - 10 mars 2012 12:32

  Förr en vecka sedan var jag ute och promenerade och fotade lite naturbilder. Då ringer min telefon och min syster talar om att min Pappa var mycket dålig. Jag skyndar mig hem för att kunna åka till honom så fort som möjligt.

När jag kommer fram är han vid medvetande men mycket dålig.

Jag och mina syskon satt hos honom hela tiden och ibland pratade han med oss. Han klagade inte över något utan låg där stilla och höll hos i handen.

I Tisdags eftermiddag lämnade han oss lugnt och stilla för alltid.

Vi känner en stor sorg och saknad efter honom, men samtidigt tacksamma att vi fick vara med honom till slutet.

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

10 mars 2012 15:11

Beklagar sorgen och kramar om.

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Kristina

10 mars 2012 17:07

Tack snälla!

 
Ingen bild

Birgitta

10 mars 2012 16:50

Håller med om allt du skriver om vår pappa. Tack kära syster och bror för de fina dagarna vi fick med honom innan han hittade hem.

Kristina

10 mars 2012 17:09

Tack själv syrran. Jag saknade dig mycket när du åkt.
Ja det var en trygghet att vi hade varann.
Go kram!

 
wiper

wiper

10 mars 2012 18:38

Jag beklagar verkligen sorgen också. Vet hur det känns för jag miste min pappa för 7 år sedan. Tänker på dig. Sköt om dig

Stor varm kram till dig

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

11 mars 2012 08:53

Tack snälla!
Tack för dina goa tankar de värmer mycket.
En go kram till dig!

 
Ingen bild

Love

10 mars 2012 19:39

Det är en stor sorg att förlora en förälder men din pappa behövde inte lida och inte vara ensam när han vandrade vidare.
Ni är också fler som kan stötta varandra i sorgen.
Alla vackra minnen har ni kvar och han finns med er från sin värld.
Jag sänder dig en varm kram och hoppas du trots den svåra sorgen
mår bra.
Tack för att du är min vän.

Kristina

11 mars 2012 08:52

Jag mår ganska bra och har sovit bättre i natt.
Det tog ganska hårt på kroppen att sitta och vaka i fyra dagar.
Men att han fickett sådant fint slut gör att allt känns bra.
Tack för den goa kramen den värmer.
En go kram till dig med goa vän!

 
carri

carri

10 mars 2012 20:02

Sänder varma kramar !

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

11 mars 2012 08:49

Tack snälla!
Det värmer mycket.
Go kram till dig med.

 
wiper

wiper

11 mars 2012 09:54

Vill bara skicka en hälsning så här på söndagen. Du har en jättefin header. Sköt om dig och ta det bara lugnt nu.

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

11 mars 2012 13:54

Tack goa du!
Var rädd om dig du med ock go kram!

 
Gun-Hilde Karlsson

Gun-Hilde" title="http://bloggplatsen.se]Gun-Hilde" target="_blank">bloggplatsen.se]Gun-Hilde Karlsson

11 mars 2012 09:57

Sänder många varma kramar till dig. Jag vet hur det känns när ens sista förälder går ur tiden. Men du som jag har syskon och det är en välsignelse. Sköt om dig.
Kram Gun-Hilde

http://gunhilde bloggplatsen.se

Kristina

11 mars 2012 13:54

Tack snälla du!
Kram på dig med!

 
Pisan

Pisan

11 mars 2012 09:59

Beklagar sorgen vännen! Skickar massor av varma kramar! ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

11 mars 2012 13:53

Tack för de goa kramarna!
Go kram till dig med!

 
Corina

Corina

11 mars 2012 10:24

Beklagar sorgen, att mista sin pappa är tufft....när detta än sker. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

11 mars 2012 13:53

tack snälla!
Goa kramar!

 
lillis

lillis

11 mars 2012 11:03

Beklagar verkligen sorgen
Många styrkekramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

11 mars 2012 13:52

Tack snälla!
Goa kramar till dig med!

 
annemon

annemon

11 mars 2012 19:07

Beklagar verkligen sorgen,skönt att han inte behövde lida, att mista en nära och kär känns alltid tungt.
varma kramar sänds till dig.

Fin Header lite nytt att titta på.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

11 mars 2012 21:15

Jag tackar så mycket för dina varma kramar.
Go kram till dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

12 mars 2012 21:57

Du vet att jag tänker på dig! Jag har förlorat båda mina föräldrar och då blir man själv äldsta generationen ...
Ta hand om dig!

Varm kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

13 mars 2012 09:30

Det har jag inte tänkt på att vi är äldst nu. Jag gick mycket in i den rollen när Mamma dog, jag tog över mycket som hon gjorde.
Tack snälla du för all omtanke jag fått av dig.
Go kram till dig!

 
Karin

Karin

12 mars 2012 23:53

Att mista en älskad förälder är smärtsamt.
Skickar dig en varm kram!
Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

13 mars 2012 09:28

Tack för den goa kramen!
Go kram till dig med!

 
Ingen bild

Lena

15 mars 2012 15:22

Kära Kristina, beklagar verkligen sorgen och skickar över en varm och stor tröstekram! Gott att ni syskon kan stötta varandra.

Kram Lena

Kristina

15 mars 2012 19:42

Tack snälla din kram kändes så varm och go.
Ja vi tre har varit tillsammans mycket nu ett tag och det har varit tryggt.
Go kram till dig med!

 
Kaela

Kaela

15 mars 2012 16:08

Beklagar din sorg.Och gläds med dig över att du fick vara med ända längst ut på den yttersta udden.
Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

15 mars 2012 19:33

Tack snälla.
Han ringde mig på torsdagen och ville att jag skulle komma. Jag åkte till honom och lagade Spenatsoppa och han åt lite grann, det var det sisata han åt.
Dagen efter blev vi kallade för han var inte kontaktbar. Men han fick tillbaka medvetandet.
Vi kunde prata med honom, sen satt jag och min bror hos honom i 4 dagar och höll honom i handen tills han gick över.
Det var för mig ett fantastiskt bra sätt att dö på.
Precis som du skriver är jag glad att jag var med till slutet.
Goa kramar till dig!

 
wiper

wiper

15 mars 2012 16:09

Jag tänker på dig också. Jag har min mamma kvar men hon är ändå borta på nåt sätt eftersom hon är senil dement.

Ta hand om dig

Skickar många varma kramar till dig

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

15 mars 2012 19:26

Det måste kännas tungt när det inte ens Mamma är den hon varit.
Min Pappa var klar i huvudet in i det sista.
Go kram till dig

 
annemon

annemon

16 mars 2012 09:52

Tack för ditt besök,Skönt att sätta händerna på något och att få komma igång med växthuset, få skingra sina tankar från det som har varit tungt och jobbigt.
Ha en bra dag.
Kramar

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

16 mars 2012 14:44

jag har haft total överenergi här precis som du skriver för att skingra tankarna.
Ha det gott och go kram!

 
Anita

Anita

16 mars 2012 22:56

Jag har tänkt på dig varje dag sen du ringde och talade om för mig att din far dött. Det är alltid svårt att mista de kära men så länge man minns dem finns de, brukar de säga och det ligger mycket i det.Stor innerlig kram skickar jag till dig, vännen !!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

17 mars 2012 18:55

Tack snälla för dina tankar de värmer.
tack för kramen.
Ha det gott och en riktig bamse kram till dig med goa vän.

 
Lena

Lena

18 mars 2012 18:16

Åh, jag beklagar verkligen din sorg, Så tråkigt! Men det låter som att det hela var mycket lugnt och fridfull. Det bästa för din pappa. Sköt om dig.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

18 mars 2012 18:31

Tack snälla Lena!
Jo det var mycket lugn och fridfullt.

Go kram till dig!

 
Jenny o Jon

Jenny o Jon

20 mars 2012 17:26

Du har en utmaning som väntar på vår blogg!
Hoppas att du antar den. :)
http://jennyjon.bloggplatsen.se/2012/03/20/7573507-vi-har-blivit-utmanade/

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

21 mars 2012 08:24

Ja, jag vet inte om jag har några hemligheter som jag vill avslöja.
Go kram till dig!

 
Margit

Margit

26 mars 2012 23:59

Beklagar sorgen efter din käre Far som lämnat er..och somnat in!
Fint att ni var där...de ssta dygnet/timmarna och hålla hans hand..och vara där när han "somnade in" och lämnade och gick till en "anan värd". Saknade n är stor....men skönt att övergången blev fin och att ni var där...när han stillla och lugnt, somnade in.
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

Kristina

28 mars 2012 08:20

Ja vilken fantastisk övergång han fick. Jag känner mig väldigt rastlös men det är väl ett sätt att sörja det med.
Tack snälla för det fina du skrev, det värmde.
Goa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards