kristinakicki

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Med envist tålamod

Av Kristina - 25 februari 2012 14:22

Att spela Kungen är för mig väldigt lugnande. Jag måste koncentrera mig på vad jag gör och inga andra tankar kommer in. Den här lasten har jag haft i många år och jag har spelat en liten stund varje dag.

Jag började från spel nr: 1 och jag fortsatte inte med nästa spel förän jag hade klarat det jag höll på med, jag kunde hålla på länge ibland men för det mesta så klarade jag spelet.

Men i början var det några spel som var helt hopplösa, hur jag än försökte så gick de inte ut, jag var tvungen att lämna dom så att jag kom vidare.


Häromveckan fick jag för mig att jag skulle börja från början igen och klara min utmaningen. Jag hade slarvat med att skriva upp var jag var så det blev ingen ordning på det hela.

Jag körde igång och allt gick bra tills jag kom till spel Nr:285, där satt jag fast. Men med envist tålamod har jag suttit en liten stund hela veckan och försökt på alla tänkvärda sätt för att spelet skulle gå ut. Jag var nära att ge upp, det kändes som jag hade gjort allt som fanns att göra.


Men idag medans potatisen kokade satte jag mig än en gång framför datorn till ett nytt envist försök. Helt plötsligt ramlade alla kort på plats och jag hade klarat det jag hade föresatt mig. Så glad och lycklig jag blev med facit i hand var det inte så svårt.


När jag låg och vilade efter maten så tänkte jag till....Det är så här det är i livet. Det känns tungt och helt omöjligt ibland och man vill ge upp. Men så kommer det fram en inre styrka som gör att vi går vidare och klarar av det som vi inte trodde var möjligt. Med envist tålamod trampar vi på framåt till en inre frid med oss själva och livet har blivit lite lättare. Jag gav mig själv en chans att lösa det jag inte hade klarat tidigiare, men nu kunde jag.

Det kanske är en liten konstig jämnförelse men för mig känns det så.


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 februari 2012 17:29

Nja det var väl en klok jämförelse. Ibland måste man lämna något man inte klarar en stund och när man återkommer efter ett tag så plötsligt så funkar det.
Så är det ju med korsord också. Ingen ide att hålla på om man kör fast, lämna och kom igen senare.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

27 februari 2012 19:29

Det är väl konstigt med korsord, man stirrar sig blind och kan ändå inte.
Men nästa dag så bara man har hela lösningen. Visst är det konstigt.
Goa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards