kristinakicki

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Mina tankar om healing

Av Kristina - 20 februari 2012 08:18

  Det här är ett vykort som jag köpt och ramat in och har på väggen i mitt healingrum.


Att jag  håller på med healing har jag tidigare bloggat om, men många har bett mig att skriva mera om ämnet.

Healing är för mig en kärlekshandling som alla kan ge, som vi mår bra av.

Jag har hört så mycket att man inte ska ge healing till de som inte vet om det. En kurs jag gick sa ledaren att han hade varit sjuk i flera dagar på grund av detta.

Jag har mycket svårt att tro på att man blir straffad, jag tror inte att det funkar så. Min tro är att" allt man gör med äkta kärlek" är ok.

Om jag ser eller hör att någon mår dåligt så skickar jag i väg healing på distans. Jag tänker kärlek eller lugn. 

Det är så många som jag skickat till och många jag bett till änglarna om att de ska få hjälp.


Vi kan alla skicka ljus och kärlekstankar till våra vänner och vår natur. Vi är ju här på jorden av någon anledning och för mig känns det helt rätt att ge healing och det gör jag dagligen. Jag skickar kärlek och ljus varje dag till till anhöriga och vänner och mig själv.


Det är viktigt att be Andevärlden om skydd, eller om det är något annat jag önskar mig. Idag önskar jag mig en riktigt bra och kärleksfull dag till mig och alla som jag möter idag.


När jag ger healing och går in och balanserar och känner in vill jag gärna att den jag healar är med på det eller någon nära anhörig, det är ju alltid intresant att höra om den jag healar har känt något.. Då känner jag in och jobbar med det jag får till mig, antingen här hemma eller på distans.

Distanshealing funkar jättebra och kan vara bra när det är långa avstånd.


Det kan vara en skön avkoppling att lägga sig i mitt healingrum och till avslappnade musik och få healing, det blir ofta en skön härlig stund.

Jag kommer att fortsätta och skriva med om healing, men nu är det frigörande dans på gång.

 
 
Corina

Corina

20 februari 2012 19:29

Låter härligt när du berättar om healingen. Har ingen kunskap i detta men tvivlar inte på att det fungerar. Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

20 februari 2012 20:32

Vad kul att du uppskattar att jag berättar.
Jag ska fortsätta att skriva om healing.
Vad skönt att du har ett öppet sinne, det kommer man långt med.
Goa kramar till dig!

 
annemon

annemon

20 februari 2012 20:09

Healing har jag aldrig provat på så där kan ja inte orda mycket men om folk mår bra av det så är det ju bara bra eller hur för det är väl det som avgör det hela.
Svar:
Brödspaden har min man gjort och kolla in receptet igen lite tillägg där.
Ha de bra kram.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

20 februari 2012 20:20

Helt underbar inställning du har.
Så har jag med alltid tänkt. Det viktigaste för mig är att må bra och det har jag gjort av healing och jag är glad att jag hjälpa de som vill ha min hjälp.

Tack jag ska kolla in igen
Ha det gott och go kram!

 
wiper

wiper

20 februari 2012 20:41

Vad härligt att du har den förmågan och tack för att du delar med dig med såna fina förklarande ord. Allt som man kan må bra av är till nytta för oss. Jag har själv gått på akupunktur för min nacken i flera år men sist funkade det inte lika bra så jag har prövat med muskelavslappning och annan avslappning plus kylgelé. Jag hade för mig att healing fungerade så att man höll händerna ovanför en persons kropp och det spreds värme? men det är kanske nåt annat. Får gå ut och läsa på google.

Jag har dansat till musik för mig själv i flera år för att få energi men nu har jag slarvat och har märkt att jag mår sämre så jag måste börja ingen. Jag har mina egna rörelser och varierad musik.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kristina

20 februari 2012 21:19

Vad mycket du gör för att må bra.
Precis så har jag med gjort med.
Men när jag hittade healingen blev allt mycket bättre. Du har så rätt om healing att man lägger händerna på kroppen och att det blir en skön värme.
Jag använder händerna med när jag skickar distans och det funkar bra, men många vill känna värmen och kontakten och då kommer de hem till mig.
Jag dansar frigörande dans i en grupp med en ledare.
det har jag gjort i flera år och det hjälper mig att lära känna min kropp.
Jättemysigt att dansa själv, ska göra det jag med lite mera.
Ha det så gott och tack för ditt intresse.
Go kram!

 
lillis

lillis

21 februari 2012 07:01

Har aldrig prövat healing men är öppen för att pröva detta.
Frigörande dans låter spännande och kul
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

21 februari 2012 07:39

Vad glad du gör mig. Många är så negativa och rädda för healing och tror att det är något religöst.
Jag såg på Det okända i går kväll där en läkare förklarade så bra vad healing är. Jag har precis samma åsikt som han.

Frigörande dans har jag dansat i flera år. Jag känner inte så mycket smärta i knät när jag dansar. Det är helt kravlöst, det är min kropp som för mig.
Gör det ont är det bara att sätta sig och vila. Det har varit väldigt bra för mig att dansa, när jag inte har kunnat göra så mycket annat.
Det handlar om att lyssna på sin kropp.
Ha en jättebra dag och tack snälla för ditt intresse.
Goa kramar!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 februari 2012 15:04

Jag kan ge healing men bara om någon ber mig om det. Jag har en kompis som är en otroligt duktig healer och till henne sticker jag som ett skott om något gör ont. Dessutom får jag väldigt mycket mer under healingen, färger och bilder och varma känslor. Bra att du skriver om det här för det hjälper verkligen många.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

21 februari 2012 17:58

Jag ska fortsätta och skriva om healing, det finns så mycket mer som jag vill dela med mig.
Jag har med vänner som healar mig. Om en liten stund ska jag och en go healingvän heala varandra via telefon.
jag ringer alldid någon healingvän jag med så fort jag får ont, och de gör likadant med mig.

Jag känner med av healingen, precis som du
känner jag lugn och får färgerm.m
För mig är det rena avstressningen att få healing.
Ja visst hjälper det.
Tack snälla för att du delar med dig.
Riktigt goa kramar till dig!

 
annemon

annemon

21 februari 2012 17:03

Hopppas dagen har varit bra, här har solen lyst och +6 grader.Ha en fin kväll.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

21 februari 2012 17:52

Här har det varit fint väder med.
Jag var ute i eftermiddag och klippte vinbärsbuskarna. Det var varmt och gott.
Ha en fin kväll du med.
Goa kramar till dig!

 
Lena

Lena

21 februari 2012 19:29

Vilka härliga och kärleksfulla tankar du delar med dig av. Kan inte ge healing vad jag vet men försöker tänka vänliga tankar om och till nära och kära ändå. Kanske det hjälper.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

21 februari 2012 20:05

Vänliga goda tankar är healing, så det är säkert det du ger.
Alla goda tankar hjälper andra att må bättre.
Om alla tänkte goda tankar om andra skulle världen vara kärleksfullare.
Tack goa Lena för att du är min bloggvän.
Riktigt goa kramar till dig!

 
Carri

Carri

23 februari 2012 13:15

Hej ! Vad fint du skriver om healing och jag är övertygad att alla kan ge det om man ger det med kärlek.

Ha en bra dag ! Carri

http://carri.bloggplatsen.se

Kristina

23 februari 2012 14:55

Vad kul med en ny bloggvän.
Jag hoppas att du återkommer.
Precis så är det som du skriver. Det är så rolgt med positiva kommentarer om healing.
Ha det gott och go kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards