kristinakicki

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

En älsklingsblomma

Av Kristina - 20 november 2011 07:30

 

Den här julrosen planterade jag för 5 år sedan, den har aldrig blommat tidigare. Men nu har den tagit fart.

 

Jag har alltid tyckt att julroser är så vackra, jag har köpt flera stycken efter den här men de blommar aldrig om, några har dött. Jag hade glömt bort att den fanns där i rabatten.

 

Den här växten har jag köpt för någon månad sen, den verkar väldigt tålig för kyla. Jag vet inte vad den heter eller om den övervintrar. Men jag tycker om den och det är det viktigaste för mig.

Det är så underbart med växter som blommar nu i kylan.

Ha det gott alla bloggvänner och alla andra som tittar in!

 
 
Pisan

Pisan

20 november 2011 09:42

Härligt med lite blomster i rabatten så här års :-)
Önskar dig en fin söndag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

20 november 2011 13:01

Tack snälla.
Jag ska åka till kyrkan i kväll och lyssna på Elvismusik.
ha en riktigt härlig söndag du med och go kram!

 
Kaela

Kaela

20 november 2011 13:55

Så underbart med blommande julrosor.
Längtar efter att ha en sån.
Få se om det blir när livet inte längre består av så mycket arbete.

Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

20 november 2011 15:43

Det är så skönt att hinna med och njuta av det vackra.
Goa kramar till dig!

 
lillis

lillis

21 november 2011 12:17

Så fint med blommor
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

22 november 2011 10:38

Ja vad vore livet utan blommor?
Ha det gott lillis och ha det gott

 
Monica

Monica

21 november 2011 16:36

Visst är julrosor fina.Idag när jag hämtade Abbe så fick jag se att i grannträdgården blommade julrosor runt ett fruktträd,det var säkert fem-sex stycken plantor.

Kram på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

22 november 2011 10:37

Det skulle jag vilja se, så vackert det måste vara.
Kram på dig med!

 
Corina

Corina

21 november 2011 18:01

Vacker, så trevligt med blommor. Fast jag har inte gröna fingrar.Men just nu blommar i alla fall två av mina novemberkaktusar, hur jag nu lyckades med detta :) Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

22 november 2011 09:25

Jag tycker bättre om blommorna ute, de får ganska bra vård. Men blommorna inne ger jag inte så mycket tid.
Jag har köpt julblommor, men de brukar inte vara så långlivade.
Ha det gott och go kram på dig!

 
annemon

annemon

22 november 2011 16:48

Kul med blommor som blommar denna årstid myigt på nåt vis.
Ha de gott.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

22 november 2011 21:53

Jag hittade en lupin igår när jag var ute ocg gick.
Ha det gott du med min trogna goa vän!

 
Kim

Kim

27 november 2011 06:56

Kim
I Många år har jag undrat hur en Julros ser ut och nu fick jag se en tack vare dig. Det är förunderligt hur naturen är skapad, att det finns växter som tål hetta och så har vi dem som till och med tål minusgrader. Tänk vi människor som alltid får hålla på med våra kläder. Jag kommer nog alldrig sluta att fascineras över hur alla växter och djur anpassat sig.
Tack än en gång för dina bilder och låt ni andra väl njuta.

http://URL

Kristina

27 november 2011 10:22

Jag har med funderat så mycket på växernas liv. hur de kan vara helt döda och vakna upp.
Ja en del växter fryser direkt och andra blommar mitt i kylan.
Jag blir så glad var gång du skriver det är alltid så tänkvärt.
Goa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards