kristinakicki

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Min härliga promenad

Av Kristina - 18 november 2011 17:57

 

Idag pratade jag allvar med mitt knä om att gå ut och gå i skogen. Det är snart två år sedan som jag ramlade fyra gånger och skadáde mitt knä. Innan dess gick jag och cyklade i skogen varje dag. Jag har saknat dessa promenader och mitt träd som jag brukar krama.


Idag sa jag till mitt knä att nu är det jag som bestämmer, jag vill gå ut och gå, och så gjorde jag. Jag gick i skogen där det var mjukt, det gjorde lite ont, men jag pratade med mitt knä och sa att vi ska fixa det här. Jag var ute nästan en timma och jag gick med stavar och jag mådde så gott av att känna den rena luften i skogen.

Jag hittade ett nytt träd för bron var trasig, så jag kom inte fram till mitt gamla träd, jag stod en lång stund och pratade med trädet.


På stigen jag gick hittade jag de här svamparna, jag vet inte om de går att äta så här sent fram på hösten, men det var en härlig känsla att plocka dem. jag hittade lite mossa som jag ska ha till min amaryllis och två blåklockor.

Det känns lite i knät nu, men jag tar fram den underbara frihetskänslan att få vandra fram i vår härliga natur.

Tack moder Jord!

 
 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

18 november 2011 18:55

Kul att du äntligen vågat dig ut på promenad!
Syns på stora dagen imorgon. Var det 85 du fyller eller..? ;) Hahahahahaha!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

18 november 2011 23:38

Det var rätt, jag är ju vänsterhänt och då kan man läsa från fel håll igen.'
ha det gott och god natt!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 november 2011 23:56

Så skönt att du fick din promenad. Man sätter tyvärr sällan värde på det man kan göra obehindrat men har man inte kunnat på ett tag så känns det bra när det bättrar sig. Nog går kantarellerna att äta. Dom kan man ju frysa in som dom är så det är säkert helt ok.
Föresten jag är också vänsterhänt-

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

20 november 2011 13:04

Visst är det underbart att komma igen när nårot har varit lite galet i kroppen.
Då ska jag frysa svamparna.
Jag är så stolt över att vara vänsterhänt.
Go kram på dig!

 
Ingen bild

margareta wårenius

22 november 2011 19:05

Klart du kan äta kantarellernaa, eller frys in!

När du har ont i knän, ska du värma en vetekudde och lägga på knäna.

margareta

Kristina

22 november 2011 21:51

Tack för rådet om kantarellerna. Det ligger 2 st vetekuddar framför näsan på mig. Varför värmer jag inte en kudde och lägger på knät?
Nu ska jag värma en kudde och gå och lägga mig. TACK....
vad roligt att du tittar in igen du är så välkommen.
Goa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards