kristinakicki

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Jag har sett Leksand spela hockey

Av Kristina - 12 november 2011 18:22

 

Jag har varit i Leksand några dagar. Min yngste son fyllde 27 år och ville åka till Leksand och hyra en stuga och gå på hockey.

Min son och hans far har varit där många gånger, men jag har aldrig varit med. Nu frågade han mig först och jag brukar säga ja, när mina barn vill umgås med mig. Så vi åkte i torsdags på han födelsedag och shoppade lite på vägen och åt lite gott. På kvällen tog vi det lite lugnt och spelade spel, vi hade det mycket trevligt.

Så kom den stora dagen när jag skulle gå på min första hockeymatch på Tegera Arena i Leksand. Vi var ute i god tid och tittade oss omkring. Jag har ju bara sett Tibro och skövde ishall tidigare, så det här var lite annat.

       

Leksand skulle möta Oskarshamn, Jag begriper ju inte så mycket om sport, men förr följde jag alla landslagsmatcher, men det var förr det. Då tyckte jag att det var kul när Sverige och Finland var i slagsmål, men jag har blivit betydligt vekare med åren.

På arenan var det alldeles fullt med folk som höll på Leksand, så naturligtvis tyckte jag synd om dom från Oskarshamn som inte var så många, men det vågade jag inte yttra. Min son hade klätt upp sig i matchtröja och gick in för det hela, med hela sitt hjärta. Men Leksand var ett trevligt lag tyckte jag med en helt underbar hejarklack.

 

Det var en underbar stämning i ishallen.

 

    

Här längst upp i en matctröja som är ny för dagen, sitter en nybliven 60-åring från Tibro, som också har åkt hit för att fira sin födelsedag.

Matchen vann Leksand med 4-1 till mångas stora glädje.

Ja det var min första hockeymatch, och jag vet inte än om det blir fler gånger. Det är ju ganska spännande med hockey.





 
 
annemon

annemon

12 november 2011 21:06

Härligt att få komma ut lite och att få umgås med sonen. Sport är inget för mig ,men förstår nog att det kan vara spännande.Ser ut att var en stor hall.
Må gott.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

12 november 2011 23:24

Sport är inget för mig heller.
Men det var en upplevelse.
Go kram till dig!

 
Spanaren

Spanaren

13 november 2011 07:30

Men du vilket fint minne både för dig och din son ... wow ... gillar och gillar mycket. Ett minne av samvaro och tillhörighet *gillar*.

Jag med har sagt länge att jag skulle vilja se ishockey. Men då ska jag åka till Skellefteå eller Luleå och därför så har det inte blivit av en ;.) Min frissa sa att en ståbiljett inte är så billigt och så allt det andra till det ... men drömma går det *blink*. Något hockeyfans är jag inte alls ... bara så där lämpligt. Ha en bra dag min stjärna/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

13 november 2011 11:13

Jag frågade min sambo och han sa att de lagen du vill se är med i Elitserien och då är det säkert dyrt. Vi betalade 200 kr styck.
Visst blir det ett rikt minne för mig.
Vi har så rätt "drömma går mycket bra" du ska se att snart är du där.
Ha en bra dag du med och go kram min kära vän!

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

13 november 2011 11:16

Jaså, är det hockey Leksand spelar! Tack för att du klargjorde det. Jag har länge undrat... ;)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

13 november 2011 12:37

Det är tur att jag inte är så intresserad då hade jag kanske tagit åt mig, men nu klarar jag mig.
Goa kramar till er!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

13 november 2011 12:03

Jag har aldrig förstått mig på nöjet att se folk slå varandra med klubbor och försöka hä in en liten moj i en bur. Dessto värre att man nu köper in spelare från när och fjärran. Mest pengar köper dyraste spelare och vinner mest. Va, är det idrott????

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

13 november 2011 12:35

Jag kommer ihåg när jag var på en match när min älste son spelade och han ble liggande två gånger på isen. Då gick jag aldrig mer och tittade det blev för jobbigt.
Det är ju så i många sporter att det handlar om stora summor.
Jag vet inte riktigt vad jag har för åsikt i det hela.
För mig handlade det om att göra något gemensamt med min son på hans födelsedag.
Goa kramar till dig!

 
Monica

Monica

14 november 2011 16:36

Jag har varit på ishockeymatch en enda gång och det var HV 71 som spelade mot Södertälje.Det var i Jönköping,men inte i kinnarps arena,det var innan den byggdes.Det är stor skillnad att se live än i tv i alla fall.Det är väldigt hög stämning.....

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

14 november 2011 18:01

Håller med dig, stämningen var underbar. de spelade trummor hela tiden och det gillar jag.
Jag är inte säker på att det blir fler gånger.
Go kram till dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

14 november 2011 16:56

Nog kan man kanske säga, att det var "för den goda sakens skull!"
Man gör vad som helst för sina barn även om det inte är det bästa man vet. Men nu blev du en erfarenhet rikare! Jag var på en tennismatch en gång i Globen. Min man fyllde år och han fick biljetter av mig. Klart jag följde med! Kul att se "STJÄRNORNA".

Sport är annars inte mitt bord!
Vilken fin stuga ni hyrde och trevligt hade ni!
Kram och tack för att du delade med dig till oss!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

14 november 2011 17:58

Så precis var det som du beskriver det.
Sport är inte min grej heller.
Goa kramar till dig och ha en trevlig kväll

 
Lena

Lena

14 november 2011 20:03

Vi brukar åka runt och leta ishallar när vi kommer på besök till en ny stad. Ja, inte är det riktigt mitt största intresse men jag har en hockeytokig man. Så många ishallar har jag sett både på utsidan och insidan, även sommartid:)

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

14 november 2011 22:23

Jag har också en hockeytokig man.
Men det var första gången jag var i en så stor ishall.
De ska ju sända melodifestivalen därifrån.
Då kanske jag känner igen mig.
Ha det gott och go kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards