kristinakicki

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Elvismusik i Tibro

Av Kristina - 30 oktober 2011 19:23

Igår kväll var min vänninna och mitt barnbarn Lova i församlingshemmet och lyssnade på Tibro kyrkokör som sjöng Elvislåtar. Det gjorde de så otroligt bra, vi i publiken fick sjunga med i Love me tender och Teddy Bear.m.m

Jag trodde det skulle bli stillsam musik men rätt som det var så drog de loss med Hound Dog och det kom flera rockiga låter som sjöngs med både känsla och glädje.


I pausen blev vi bjudna på hembakat bröd och en otroligt god soppa som hade mixas av potatis, blomkål och palsternacka m.m Nu har jag själv hjälp till i föreningar och lagat mat så jag vet att det ligger så mycket jobb bakom, så jag vill jag tacka och ge högsta betyg till soppan och den goda kakan.


Efter pausen så fotsatte kören och solisterna med ännu mera underbara låtar av Elvis.

Vi har en så fantastisk kör här i Tibro, och det var jag nog inte ensam om att tycka, för det var fullt av folk som som såg så glada ut. Glädje var rätta ordet, för det spreds det ordentligt i lokalen.

Jag vill tacka alla medlemmar som sjöng och även berättade lite skrönor om Elvis.

Jag kommer gärna tillbaka!

Ni har väl inte missat att Elvis är min stora idol. Hans låtar handlar om kärlek och det värmer mitt hjärta. 


 
 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

30 oktober 2011 20:51

Det låter som en toppenkväll! Teddy Bear är ju Nalles favoritlåt... ;)
Fritösen är förresten återlämnad. Tack för lånet!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

30 oktober 2011 21:19

Nalle är en mycket klok hund som gillar Elvis.
Du hade fått låna fritösen längre.
Jag såg på din blogg att ni hade lyckas.
Langos var jättefina.
Hur smakade dom?
Kram på er!

 
skrivmoster

skrivmoster

31 oktober 2011 09:27

Vilken härlig upplevelse! Det gör gott i själen! Elvis var en bra artist och hans musik lever än i mångas hjärtan. Fattar inte att jag var Tommy Steel-fan i tonåren ?? Men jag fick bättre förstånd sen! :))

Ha en underbart skön dag kära vän! Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

31 oktober 2011 10:50

Ja det är tur att förståndet blir bättre med åren i många avseende.
Ha det gott och go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

31 oktober 2011 09:29

Elvislåtar är alldrig fel. Det var meningen att jag skulle åka till Sundsvall och lyssna på Henrik Åberg. Han sjunger ju Elvislåtar jättebra men det blev inte så av olka anledningar.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

31 oktober 2011 10:47

Vilken otur!
Henrik Åberg sjunger jättebra.
Ha det gott och god kram till dig!

 
Annika

Annika

31 oktober 2011 18:41

Elvis är ju så bra, jag älskar hans låt "In The Ghetto".. // Kramen

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Kristina

1 november 2011 09:52

Håller med dig, jag har ljuvliga minnen från låten.
Goa kramar till dig!

 
annemon

annemon

31 oktober 2011 19:29

Det låter som det var en bra kväll och svängde om den också hör jag att det gjorde, Elvis har gjort så många fina låtar.
Ha de gott.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

1 november 2011 09:50

Jag har en cd som heter Love, den är helt underbar.
Goa kramar till dig!

 
lillis

lillis

1 november 2011 06:42

Låter som ni haft en riktig toppenkväll och Elvis låtarna är bara så bra
Ha det gott och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen .se

Kristina

1 november 2011 09:49

Ja, vi hade så trevligt och bara njöt av musiken.
Goa kramar till dig och en härlig dag önskar jag dig!

 
Corina

Corina

1 november 2011 13:04

Lät som en trevlig tillställning. Hm....Elvis, jo hans låtar är bra.....Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

1 november 2011 13:23

Ja man får lusläsa tidningen för det är inga stora annonser när det är lokalt.
Ha det gott och goa kramar!

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

1 november 2011 16:53

Rösta gärna i tävlingarna som vår bloggvän Lotta behöver hjälp i. :) Finns länkar på vår blogg!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

1 november 2011 17:46

Jag ska kolla på en gång.
Kram!

 
Spanaren

Spanaren

1 november 2011 17:26

Men så trevligt detta lät och maten lät god också ;.) Jag är ju en soppoman *ler* Att hjälpa till ... då ligger det mycket jobb bakom ... sanna mina ord att jag vet det ;.) Kul också att det är riv i kyrkor och församlingshem nu för tiden. Ha en bra kväll/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

1 november 2011 17:44

Du har så rätt. Rock and roll fanns nog inte i kyrkorna för några år sedan.
Det var fullsatt.
Ha en bra kväll och go kram till dig!

 
Lena

Lena

1 november 2011 20:34

På torsdagkväll åker vi söderut. Inte till Tibro men mot Jönköping och sonen. Vi åker dock på andra sidan Vättern.Jag vinkar till dig.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

2 november 2011 08:26

Jag vinkar till dig med!
Du hade varit så välkommen om du hade varit på rätt sida.
Ha det så gott och go kram till dig!

 
Margit

Margit

1 november 2011 23:06

Förstår att det var en mycket trevlig kväll...i Församlingshemmet..där ni både fick sjunga Elvislåtar...och äta GOD soppa och trevligt på allla vis!!!
Tänk så mycke man kan "gå på" idag,,träffa andra männisor, njuta, skratta och må gott!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Kristina

2 november 2011 08:24

Ja, det finns så mycket , men man får hålla ögona öppna.
Jag undrar snart om vi inte har mer på landsbygden än i stan.
Goa kramar till dig!

 
Birgitta Öz

Birgitta Öz

1 november 2011 23:47

Hej!
Jag kikade in till dig och ser vilken fin blogg du har.
Kram
Birgitta Öz

http://birgittaoz.bloggplatsen.se

Kristina

2 november 2011 08:22

Tack snällla!
Jag kommer tillbaka till dig och läser mera.
Go kram till dig!

 
Jenny o Jon

Jenny o Jon

2 november 2011 13:13

Kul att du är med och tävlar hos oss.
Lycka till! :)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

2 november 2011 17:15

Jag är starkt behov av en barnfilm.
Kramar till er!

 
Kaela

Kaela

2 november 2011 13:58

Ja du - det var en kung inom musiken - Elvis.
kanske är det först sedan han är borta som vi riktigt förstår hur stor han var.

Kramar om!

http://kaela.bloggplatsen..se

Kristina

2 november 2011 17:14

När jag lyssnar på Elvis så blir jag helt lugn och får energi. Det är så mycket kärlek och kraft i hans musik!
Go kram till dig!

 
annemon

annemon

2 november 2011 18:41

Tack för att du tittade in hos mig och lämnade ett avtryck.
Må så gott.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

2 november 2011 20:18

Åter igen gläder du mig med en hälsning fast jag inte har bloggat.
Goa kramar till dig!

 
Karin

Karin

2 november 2011 22:38

Det låter härligt med medryckande Elvis-låtar.
När jag var ung, så var det Tommy Steele för hela slanten. Man hejade antingen på Tommy eller Elvis.
Nu gillar jag mer och mer Elvis, och tycker om att se honom i de gamla filmerna.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

3 november 2011 09:06

Jag lyssnade på Elvis på morgonen idag när jag vaknade alldeles för tidigt.
Jag mår så gott av han musik.
Goa kramar till dig!

 
Monica

Monica

3 november 2011 15:44

Elvis var verkligen bra,tur att hans musik lever vidare.

Önskar dej en trevlig kväll!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

3 november 2011 17:47

Då har vi samma smak.
Go kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards