kristinakicki

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Trasig telefon

Av Kristina - 25 oktober 2011 10:53

   Den här bilden tog jag vid ett besök i ett gammalt torp som låg långt ute i skogen. Då var det en ljuvlig vårdag.


Igår krånglade våran telefon, vi kunde ringa ut men det gick inte att ringa till oss. Jag kom hem lite senare på kvällen och trodde att allt var fixat. Men min Sambo hade inte fattat problemet, han var nöjd med att kunna ringa själv.

Jag tycker det är hemskt att inte ha en fungerande telefon på natten. Vi kvinnor har väl lite mera oro inom oss.

Jag tänkte på min Pappa (som fyller 96 år idag) han klarar inte att ringa på mobilen. Vi har en mycket dålig mottagning här, vi får gå ut och ringa.


Det enda jag kunde göra för att dämpa min oro var att ringa Telia. Efter många tryckande hit och dit på telefonen så hör jag en röst som säger: 45 min väntetid.... Sen tjata någon i luren hela tiden: det är 20 i kön före dig osv.........

Kl 10 hör jag en manlig röst som säger sitt namn fort. Aha tänkte jag nu börjar de att prata snabbt så man inte ska hinna höra namnet.

Tidigar erfarenheter av telia har inte varit bra, mycket otrevliga och jag har fått luren i örat 2 ggr.


Men den här killen vAr mycket trevlig, lugn och sansad. Han fixade problemet och ringde upp mig på min telefon och det funkade. Det var en ny erfarenhet av Telia, han frågade artigt om vi hade mycket problem vilket jag sa att vi hade. Han var så trevlig så jag glömde all irritation över att jag satt i telefon en timma och att kl var 10.

Tänk så mycket ilska man kan dämpa genom att vara trevlig.




 
 
Corina

Corina

25 oktober 2011 16:20

Så olika erfarenheter man kan ha av samma bolag. Har aldrig haft några problem med mina kontakter med telia. Har alltid blivit trevligt bemött :) Men vi har nu beslutat oss för att skrota den vanliga telefonen eftersom vi aldrig använder den.Hädanefter blir det enbart mobilen eftersom vi redan nu enbart ringer med dessa :) Varför då betala för det fasta också ? Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

25 oktober 2011 18:04

Det är många som gör så men blir det inte mycket dyrare att ringa.
kramar till dig!

 
annemon

annemon

25 oktober 2011 21:35

Tråkigt med telefoner som inte funkar särskilt om man har anhöriga som har lite svårt med mobilen.Dessa telefon köer finns visst överallt åh det är bara så jobbigt att sitta och vänta särskilt om det tar en stund. Roligt att du kände dig väl bemött av denne kille.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

26 oktober 2011 09:55

Jag satt vid datorn och skrev, så det gick ganska bra.
Men det är så mycket som krånglar nu för tiden.
Ha det gott och goa kramar till dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

26 oktober 2011 09:19

Jag har nog också haft tur med bolaget och inte råkat ut för någon som varit "otrevlig". Man är väldigt beroende av telefonen tycker jag även om det finns mobil ... Vi har sagt upp den fasta i stugan och kör enbart med mobil. Men det är mycket färre samtal som kommer mot förr. Tror att folk i vår generation måste vänja sig vid att använda mobilen mera. Kostnaden för fast telefon är rätt skrämmande ... man ringer för en mindre summa men har en hög räkning i alla fall. Det är som med annat "fasta avgifter" som höjer summan.
Tur att det ordnade sig för er!
Ha det så gott och "keep smiling"!! /Kramar skickar jag!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

26 oktober 2011 09:52

Det är en hel vetenskap det här med telefoner. Vi har väldigt dålig mottagning här så det skulle inte funka.
Jag tycker att det är ett trevligt sätt att umgås att sitta och prata i telefon.
Men man kanske skulle kolla upp det hela lite bättre.
Goa kramar till dig min vän!

 
Ingen bild

Lena S

26 oktober 2011 17:38

Ja det här med att ha tillgång till telefon och mottagning känns mindre mindre självklart... vi är ju helt i händerna på dem so to speak. Ju fler aktörer på banan ju mer radioskuggor då man slåss om utrymmet i luften.

Har haft problem med vårt internet och de där mindre serviceutbildade på teknisk support som mellan raderna säger "lilla gumman" och klappar mig på huvudet som mindre vetande gör mig helt vansinnig :) Men senast så pratade jag nog omkull grabben för han var väldigt trevlig och plötsligt visade det sig att det var hos dem det var problem! Det tar sig sa mordbrännar'n :) Så nu slipper vi köpa nya trådlösa modem då de har löst problemet i stationen. Då var jag nöjd kan jag säga :)

Hoppas livet lever gott med dig i övrigt!

Kram!

Kristina

26 oktober 2011 20:41

Javisst är det jobbigt allt ihop.
Livet lever gott!
Jag har med hittat in hos Anna-Lena.
Det skulle vara kul att träffa dig!
Goa kramar till dig!

 
Den nakna coachen

Den nakna coachen

26 oktober 2011 18:52

Hej!

Kul att du tittade förbi på min blogg och kommenterade.
Vilka fina snäckor du hittade.

Ha det så bra

Mvh
Linda

(Den nakna coachen)

http://www.naknacoachen.se

Kristina

26 oktober 2011 20:38

Tack du med för ditt besök!
Ha det bra du med och en go kram till dig!

 
Jennie

Jennie

26 oktober 2011 21:13

Hej krisitina! tack att du tog dig tid att läsa mitt inlägg och för din kommentar. Ja, jag vet precis vad du menar med att många har kvar såren och ännu fler som just gör så för att dölja smärtan: tar på den Glada Masken. Det finns både gott och ont i det :) Fast mig skulle du kunna djupa på med i samtal för jag är äntlgen förbi på riktigt. Nästan så att jag ropade som Smeagol när jag förstod det :D Ha en jättefin fortsatt kväll! / Jennie

http://doublejcherrycoke.blogspot.com

Kristina

27 oktober 2011 08:58

Tack för att du tittade in!
Vilken underbar känsla det är när man har kommit förbi "eländet" och kan börja leva igen.
Goa kramar från mig!

 
Karin

Karin

26 oktober 2011 23:05

Vilken tur du hade som kom till en trevlig kille, som satte kundservicen högt på listan!
Skönt att telefonen funkar nu!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

27 oktober 2011 08:52

Jag har nog inte fattat att jag har en mobil som jag kan ringa på. Men då ska man släpa med sig den överallt och det ska vara mottagning och det är inget bra här.
Jag tänker alltid att om någon behöver mig ska de kunna nå mig.
Men nu funkar det.
Go kram till dig!

 
Anita

Anita

27 oktober 2011 08:09

Men hörru, käsaste bloggvän nu ler jag brett och känner igen mig. Jag hade bättre tur än du från början och kom ganska snabbt till en Mattias som var lugn och trevlig och fick mig att snabbt förstå att problemet inte gick att lösa hos Telia. Blev uppringd efteråt där en trevlig kvinna frågade om jag var nöjd med svaret. Då var jag så uppåt av den trevliga mansröst jag hört så jag gav dem 10 poäng av 10 möjliga. Så mycket gör ett trevligt bemötande. Gott att det ordnade sig för dig och jag kan också säga att min son fixade det sista åt mig. Fast jag fick ju vänta till dagen efter när han var tillgänglig.
Den digitala världen är svår ibland. När det inte fungerar så blir man själv nollställd och får vänta på experterna och det är tålamodsprövande. Tack för att du berättade !!!
Stor kram till dig min vän från mig.

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

27 oktober 2011 08:49

En trevlig mansröst kan vara lugnande.
Jag tycker att allt krånglar. Igår hade vi tryckt på fel knapp på tv så yngste sonen fick komma.Det tog inte många minuter för att fixa problemet.
Så är det här hela tiden det är tur att vi har vuxna barn.
Goa kramar till dig och en trevlig helg önskar jag dig!

 
Spanaren

Spanaren

27 oktober 2011 09:13

Så fin bild med snön som sakta drar sig ifrån varanda och tackar för sig.

Jag fick tipset av Telia att ringa på kvällstid för då är inte kön så lång. Ingen har varit otrevlig men vissa utmärker sig och är så hjälpsamma att man minns dem långt efter ;.)

Kolla min kommentar till dig på min blogg ;.)

Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

29 oktober 2011 17:05

Jag ringde på kvällstid.
Ha det gott och en riktigt trevlig helg!

 
Pisan

Pisan

27 oktober 2011 11:40

Visst gör det stor skillnad när någon är trevlig. Man glömmer då snabbt sin irritation :-) Jobbigt när telefonen inte funkar, det är en sådan där grej som man tycker bara ska funka, så himla svårt kan det väl inte vara att på 2000-talet få telefonnätet att funka optimalt... Önskar dig en fin torsdag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

29 oktober 2011 17:03

Allt blir så mycket clättare om man möter en trevlig person.
Klart att allt borde funka bättre.
Goa kramar till dig!

 
lillis

lillis

27 oktober 2011 13:59

Vilken tur att du träffade på en trevlig och lugn man på telia
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen .se

Kristina

29 oktober 2011 16:59

Ja de behöver vara förstående för jag fattar inte ett skit med det här med modem.
Ha det gott i kväll och goa kramar till dig!

 
Monica

Monica

27 oktober 2011 14:37

Jobbigt när inte telefonen funkar,men vi använder våra mobiler för det mesta,det är sällan att någon ringer på den vanliga telefonen numera.Det kostar bara 69 öre för ett mobilsamtal om den man ringer till använder telia och det gör i stort sett alla våra vänner och bekanta.Billigare kan det inte bli tror jag.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

29 oktober 2011 16:57

Tack snälla för upplysningen. När mitt abonemang går ut ska jag kolla över det hela.
Ha en go kväll och en riktigt go kram till dig!

 
Lena

Lena

27 oktober 2011 22:24

Detsamma till dig!
Kram Kram!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kristina

29 oktober 2011 17:01

Tack för att kikar in och go kram till dig!

 
Spanaren

Spanaren

28 oktober 2011 14:25

Men så konstigt ... nu är det andra gången idag som jag inte hittar mina kommentarer hos mina vänner?!?!

Nu kom jag av mig ... men jag önskar dig en trevlig fredag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

29 oktober 2011 16:55

Jag har varit i Göteborg!
Men din kommentar är här.
Goa kramar till dig min goa vän!

 
Annika

Annika

28 oktober 2011 15:09

Håller med om att man verkligen är beroende av telefon, när det var dessa två stora stormarna "Gudrun och Per" så bodde vi på ett annat ställe lite mer lantligt så att säga, då fungerade varken den markbundna telefonen eller mobilen, det var fruktansvärt att vara utan förbindelse om något skulle hända. Och dessutom utan el och vatten med.. men men allt ordnade till sig tillslut, men telefon är nödvändigt för min del.// Stora fredags kramar ifrån mig till dig..

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Kristina

29 oktober 2011 16:54

Ja allt ska fungera då trivs jag bäst, det skapar stress när det inte funkar.
Ha en fortsatt bra helg du med och en go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 oktober 2011 18:28

Jag har ALLTID haft problem med Telia och jag vet inte hur många timmar man suttit och väntat på att komma fram för att inte få den minsta hjälp. Roligt att höra att det faktiskt finns undantag. Grattis till det

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

29 oktober 2011 16:52

Ja det var fösta ången de var trevliga.
Fattar inte att det ska vara så mycket problem.
Hae fortsatt trevlig helg och goa kramar!

 

Kristina

20 december 2011 09:34

Du är välkommen, det finns kvar lite grann.
Kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards