kristinakicki

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Jag har åkt buss till Calella

Av Kristina - 11 oktober 2011 20:22

Jag lämnade Gubben hemma och tog med mig en vänninna till spanien. Jag har varit ganska orolig för resan, är inte så van att åka utan min Sambo. Bussresan har bekymrat mig mycket, hur det skulle gå med min knä?

Men som vanligt, all oro var helt onödig, allt har gått så bra.


Bussola kom kl 4 på morgonen och hämtade oss i Fagersanna och det bar i väg mot Caella i Spanien. Vi sov några timmar på väg mot Helsingborg som var första stoppet. Frukost hade vi med oss som vi åt i bussen.


Vi åkte hela dagen och sista stoppet var vid 11- tiden då vi kissade och borstade tänderna. Sen släcktes bussen ned och vi skulla sova, jag sov ganska bra och när vi vaknade upp vid 7- tiden var vi i Frankrike.


Vi stannade och det dukades upp en härlig frukost utanför bussen. det smakade mycket gott. Det var full service på bussen hela tiden ocd det serverades korv, kaffe m.m


Det blev bara varmare och varmare ju närmare vi Spanien vi kom, och vi hade stora för hoppningar om en riktigt varm och skön vecka. Vid 4-tiden var vi framme.

 Vi var mycket trötta men nöjda med resan, vi packade upp,

  men sen gick vid ned till stranden. Där gick det ganska höga vågor och det var en

hög kant ned till vattnet så jag fegade ur och vågade inte bada. Vi tog ett dopp

i poolen istället. 

Vi blev varnade för stölder så vi hade pengarna i fickan när vi var ute, så därför

gick vi ut särskilt med kameran och fotade. Så här tomt var det inte på stranden

när vi var där, det var mycket folk.

Jag är lite trött efter resan så jag fortsätter med min berättelse en annan dag.

Det blev mer att berätta än jag hade tänkt.



 
 
Spanaren

Spanaren

11 oktober 2011 21:21

Det var inte kaela utan kaella *fniss*
Kände du av min energi till dig under resans gång? Så mysigt ni verkar ha haft och fin service ... kul :-)

Du har en award att hämta på min blogg/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

12 oktober 2011 09:52

Så långt tänkte inte jag men du har så rätt *fniss*
Jag kände din energi på natten på bussen jag slappnade verkligen av.
Tack snälla det fortsätter vi med att skicka till varandra.
Goa kramar till dig!

 
annemon

annemon

11 oktober 2011 21:27

Vad trevligt att det var bra service på bussresan
och lite extra spännande förstås utan gubben som stöd.

http://annemon.bloggagratis.se

Kristina

12 oktober 2011 09:49

Jag hade nog inte åkt med vilket bussbolag som helst. Bussola från Hjo är toppen.
Jag fick tänka mig för så att inte väskan blev för tung jag hade ingen bärarare. Men det höjer självförtroendet nu vet jag att jag klarar mig själv.
Goa kramar till dig

 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

12 oktober 2011 08:52

Så trevligt Kristina! Du är fantastiskt brunbränd och fin på fotot! Det verkar ha varit en "spännande" resa som jag ser fram emot att få höra mera av!

Kram till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

12 oktober 2011 09:45

Jag är så stolt för min solbränna så Jenny fick fota mig medans den var kvar.
Jag kommer att berätta mera.
Riktigt goa kramar till dig med!

 
Karin

Karin

12 oktober 2011 23:18

Så roligt med resa i höstrusket!
Och du ser så fräsch och go´ ut på kortet!
Det ska bli spännande att läsa mer!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

13 oktober 2011 09:11

Ja den resan var bra planerad det var toppen väder i Spanien.
Ha det så gott och goa kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

13 oktober 2011 09:03

Ja, se Skrivmoster och se ;.) ... så fint brunbränd du är min vän *tumme upp*

Ja, vi fortsätter med våra byte av energier :-)
Du var mycket värd din award *hjärta dig*

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

13 oktober 2011 09:09

Du är så vitsig...
Jag är lite fåfängd ibland och det gäller solbränna och blekning av håret.
Jag inbillar mig att jag ser bättre ut då...
Skitsamma jag känner mig bättre.
Jag sänder nu...
Goa kramar till dig och ha en bra dag, det ska jag ha först ska jag dansa frigörande dans sen ska vi gå ut och äta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards