kristinakicki

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Lunch från trädgården

Av Kristina - 31 augusti 2011 09:37

   Det här kanske inte ser så gott ut, men det föll mig mycket i smaken.

Jag gick ut i min trädgård och kände in vad min kropp ville äta. Det blev så klart squash, lök, tomater, grönkål och persilja. När jag hade skurit grönsakerna i mindre bitar, åkte det ner i min järngryta tillsammans med rapsolja.


Där fick det puttra en stund tillsammans med gurkmeja och curry. När alltsammans har lagom tuggmotstånd knäckte jag i 2 ägg och rörde runt. Jag lade upp maten på den här gamla tallriken och smaksatte med örtsalt.


Att ge sig tid att känna in vad kroppen behöver för mat skulle jag nog göra lite oftare. För det kändes så bra i hela kroppen efter den här måltiden. Magen mådde gott och jag blev inte övermätt.

Vi har så mycket gott ute nu att plocka. Att koka ett gott te på vad som finns i naturen smakar unerbart. Nu finns det nypon, rölleka, mynta och mycket annat.

Att ta till vara det naturen ger oss är tidsödslande men roligt, om man har intresset.

Våra kroppar vet vad de vill ha, bara vi lyssnar, det är det som är probemet.

Kram till er alla.

                                        





 
 
Monica

Monica

31 augusti 2011 13:50

Det var en nyttig måltid du har ätit,det skulle fler göra men det blir liksom inte av utan det blir det gamla vanliga.....kött,korv och potatis,men jag försöker allt att variera maträtterna så gott jag kan.

Hoppas att du har en lika fin och solig dag som jag har här hos mej!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

31 augusti 2011 22:45

Här har det varit underbart, jag var nere i sjön och doppade mig!
Jag håller med dig så äter vi här med. Men när jag är ensam hemma då kan det bli så här nyttigt.
Goa kramar till dig!

 
lillis

lillis

31 augusti 2011 17:01

Din lunch ser riktigt smarrig ut och det är nog som du säger att man ska lyssna på vad kroppen vill ha för mat
Ha det gott
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

31 augusti 2011 22:42

Ja att lyssna på kroppen vad den vill äta tror jag med är rätt. Men så svårt att klara av. Det var som min healinglärare sa att man längtar så efter Pizza, men hur mår man när man ätit den?
Men ändå längtar man efter sådant man mår dåligt av, visst är det dumt.
Ha det gott du med och go kram till dig!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

31 augusti 2011 17:26

Det ger en härlig känsla att äta det som man har i naturen runt sig.
Jag tog med abborrar ur sjön, potatis ur jorden, svartvinbärssaft och lingonsylt till min faster i helgen och hon uppskattade verkligen att få "riktig mat" som hon sa.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

31 augusti 2011 22:38

Jag håller med din faster, det är "riktig mat" och det låter så gott.
Mitt barnbarn hämtade hem saften som hon gjort och jag hur stolt hon var.
Ha det gott och goa kramar från mig!

 
Anita

Anita

31 augusti 2011 18:52

Det där låter väldigt nyttigt och ser gott ut. Du är förnuftig och duktig Kicki ... Visst ska man lyssna på kroppen lite mera än man gör ... men ibland så känner jag tydligt vad jag är sugen på till middag och lyder känslan.
Jag är kaffemänniska men dricker te ibland men är lite känslig för te, tyvärr.
Hoppas du får fina dagar i din trädgård nu där du kan gå och skörda det du så duktigt har sått och planterat. Åhhh, jag känner kryddoften ända hit. *skrattar*
Stor kram till dig min goa vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

31 augusti 2011 22:35

Att lyssna på kroppen vad den vill ha, det går bra ibland men tyvär blir signalerna ofta fel.
Men när jag gjorde det så mådde jag så bra. Jag ska börja träna på detta.
Jag har inte druckit kaffe på många år det smakade inte gott efter en magoperation och sen har jag inget behov av det. Jag dricker örtte.
Idag har det varit en fin och solig dag iträdgården.
Goa kramar till dig min goa vän.

 
Spanaren

Spanaren

1 september 2011 08:46

Tänk att kroppen kan tala ;.)
Lät gott det där!

Jag har haft ett begär med röda linser och känner att det är återigen dags ;.) Gör bland annat linsburgare och det är supergott. Man kan äta dessa i hamburgebröd om man vill.

Varma energergiier till dig min vän/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

1 september 2011 16:33

Det känns i kroppen ibland att det är något som fattas.
Har du recept på linsburgare på din blogg.
Jag tog recept på röbetsbiffar hos dig som var jättegoda.
Kände du att jag behövde det?
Jag tackar så mycket och tar emot.
Goa varma kramar skickar jag till dig!

 
Karin

Karin

1 september 2011 21:46

SÅ gott det ser ut, och jag luktar det ända
hit:-))).
Ang "vår" indianman, så kör vi inte den vägen så ofta. Det är nog ca 5 mil härifrån, och liksom åt fel håll. Men nästa gång vi är åt det hållet, ska jag hålla utkik.
Kram Karin

http://:pixelmojan.se

Kristina

1 september 2011 22:06

Det ska bli spännande att få höra lite mer om indianmannen. Jag har ganska långt dit.
Det funkar så bra när man wokar grönsaker att knäcka i ägg på slutet, det blir jättegott.
Goa kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

2 september 2011 08:39

Vet inte ... men jag kan skicka receptet via mejl till dig/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

2 september 2011 13:05

Tack snälla!
Goa healingkramar till dig!

 
Margit

Margit

8 september 2011 00:32

Ja du, den lunchen ser också smaskig och GOD ut!! ja visst finns dt mycket grönskare nu..som man kan tillaga och njuta av..man får ha lite fantasi också.."Man tager vad man haver"...
kramar!! Sov gott!!!

http://margitholm.blogg.se

Kristina

8 september 2011 08:56

Ja det är roligt att laga mat på det man har i trädgården.
Idag ska jag tillaga squashplättar, jag vet inte om jag ska ha något mera i.
Blir de goda så kanska jag bloggar om dem.
Ha det gott och goa kramar från mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards