kristinakicki

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Min eftermiddag i Höghults missionshus.

Av Kristina - 17 augusti 2011 09:32

     

I söndags var jag och två goda vänner på gudstjänst i Höghults missionshus. Det kom mycket folk som hade anknytning till bygden, och det blev en trevlig eftermiddag.

Det var en mycket givande predikan som handlade mycket om bl. självkänsa.

Jag fastnade för en text som är skriven av Ingemar Olsson den börjar så här:

DU VET ATT DU ÄR VÄRDEFULL. ATT DU ÄR VIKTIG HÄR OCH NU. ATT DU ÄR ÄLSKAD FÖR DIN EGEN SKULL.

De orden vill jag ge till alla som tittar in här.

Pluskören från Kasrlsborg spelade och sjöng, och det gjorde dom mycket bra.

De sjöng bl. en sång som handlade om att du ska "SPELA PÅ DINA EGNA STRÄNGAR".

Vi fick en bra förklaring genom körledaren på de orden.

"Att vi ska vara som vi är och inte tro att andra är bättre, Inte försöka efterlikna andra".

"Jag är stolt för den jag är" och det vill jag också dela med mig.

Varje dag lär vi oss något nytt i livets skola och det här gick rakt in i mitt hjärta.

Goa kramar till er!

 
 
Lena Svensson

Lena Svensson

17 augusti 2011 15:05

Du vet väl om.. är en väldigt fin psalm med en väldigt fin melodi och texten säger väldigt mycket.

Hoppas ni mår bra i solen!

Kram Lena

http://suttecity.wordpress.com

Kristina

17 augusti 2011 18:06

Ja den psalmen säger väldigt mycket.
Här har det regnat och åskan mullrar i bakgrunden.
Men vi mår bra ändå.
Kramar på dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

18 augusti 2011 11:21

Roligt att du fick ut så mycket av gudstjänsten! Det känns alltid skönt inombords när man går hem, om något fastnat och talat till just mig.
Ingemar Olsson gillar jag skarpt och just den sången du berättar om.
Jag har en skiva med honom och jag gillar hans vardagsnära och förståeliga texter, som säger mycket.

Nu är vi så gott som resklara! Det blir tyst från mig i minst två veckor. Men jag kommer tillbaka!!

Må så gott Kristina! Kramar till dig!

http://bloggplatsen.se

Kristina

18 augusti 2011 12:27

Tack snälla för att du berättar Ingemar Olsson.
Jag känner inte till honom, nu ska jag lyssna på hans musik.
Goa kramar och trevlig resa!

 
Karin

Karin

18 augusti 2011 20:26

Viktigt budskap som borde höras av fler!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Kristina

19 augusti 2011 08:29

Ja det har du rätt i.
Det skulle bli lite lättare att leva här på jorden då.
Goa kramar till dig!

 
lillis

lillis

19 augusti 2011 12:16

Bra att gudstjänsten gav dig så mycket
En bra helg till dig
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

19 augusti 2011 21:58

Jag är inte kyrklig på något vis men jag tror på det goda.
Men får jag höra så mycket fint i kyrkan så vet man aldrig.
Kramar till dig och ha en bra helg!

 
Spanaren

Spanaren

19 augusti 2011 13:27

Du goa och fina och skimrande och glänsande pärla på mitt vänhalsband ... tack för den du är :-)

Dessa sanna ord har jag läst eller hört förr, men orden "spela på dina egna strängar" det var nytt för mig ... tack!

Jag ser riktigt hur du sitter och varsamt smeker dina strängar och riktigt njuter över att få vara just den du är :-)

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

19 augusti 2011 21:55

Tack snälla så fint du skriver till mig. Om jag inte just nu njuter av det har jag fått en fin påminnelse av dig.
Det var första gången jag hörde det utrycket också och det gick rakt in i hjärtat.
Ha det så gott min vän och tack än en gång för det fina du skriver om mig.
Goa och varma kramar från mig!

 
Ingen bild

Johan

19 augusti 2011 15:21

Tja. Är framme nu. Ha det.

Kristina

19 augusti 2011 21:50

Ha det så gott och ta väl hand om dig.
Kramar till dig!

 
Berith

Berith

20 augusti 2011 07:21

En mycket fin psalm med tänkvärd text :))
Många tänkvärda ord och tankar att ta till sig , en mycket bra gudstänst med andra ord :))

Ha en fortsatt trevlig helg , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Kristina

20 augusti 2011 11:02

Jag tycker om tänkvärda ord det ger så många tankeställare.
Ha en trevlig helg du med och goa kramar.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 augusti 2011 08:44

Kloka ord du delar med dig av idag. Det är viktigt att försöka peppa människor att vara den dom är och vara stolta för det. Så många känner sig underlägsna och små i det här hårda samhället som bara är för de starka och rika verkar det som. Kram till dig.

http://skogsnuvanbloggagratis.se

Kristina

20 augusti 2011 10:59

Jag instämmer med det du skriver. Vi behöver sprida kärlek och vänlighet över jorden.
Kram till dig och tack för att du tittade in.

 
Lena

Lena

20 augusti 2011 14:04

Självkänslan är spröd och den blir lätt taggad i kanten. Så viktig för alla! Ha det!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

20 augusti 2011 21:58

Det var en bra beskrivning på självkänsla. Du har så rätt.
kramar till dig och ha en fortsatt trevlig helg.

 
Anita

Anita

21 augusti 2011 10:21

Tack goa du som ger oss dessa ord att tänka på. Så sanna och så nyttiga att reflektera över. Visst skall man vara som man är men ibland så vacklar man när man stöter på "motvals" ... men det är bara att fortsätta och försöka. Man blir osäker ibland men jag försöker liksom du att vara den enkla människa jag är. Jag vill vara ärlig här och nu och inte förställa mig för det är det värsta som finns. Inte kan jag det heller för det skiner igenom omedelbart.

Varje gång jag varit inne på din blogg så fylls jag av glädje och det tar jag med mig. Du är en människa som sprider det alla behöver .... Glädje och kärlek. Tack goa Kicki för att du finns och du ska veta att du behövs.
Stor kram till dig min goa vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

22 augusti 2011 10:34

Tack snälla för det fina du skriver om mig, det gör mig så glad.
Det är så viktigt att få känna sig uppskattad.
Jag instämmer i allt du skriver om "motvals".
Jag tror att de flesta känner sig så.
Jag blir full av glädje när du har skrivit på min blogg då vet jag att det är positivt och att man mår gott av det.
Stor kram rill dig med min goa vän!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards