kristinakicki

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Kristina - 27 maj 2011 10:58

I många år har jag gått på massage på Sesam i skövde. Jag har blivit god vän med personalen som jobbar där, vissa av dom ideellt. Dessa fantastiska människor som finns till för andra i vårt samhälle, som inte har det så lätt.


Igår var jag där och fick massage och kom lite tidigare för att höra hur det var.

Jag upplevde en tung stämning och dom berättade för mig att huset som dom har sin verksamhet i ska rivas.

Dom har kämpat för att hitta en ny lokal, men inte hittat någon som fungerar. Det ska finnas ett fungerande kök där det lagas husmanskost och lite andra rum som  passar deras veksamhet.


Jag är medlem i deras förening RSMH (Riksförbundet för social och mental hälsa).

Jag förstår att de som brukar vara på Sesam är mycket ledsna och oroliga vart dom ska ta vägen när det stängs nu i juni.


I den lokalen finns det omtanke och någon som bryr sig, jag tycker själv att det är så trevligt att komma in där och ibland prata av sig lite.

Jag har så svårt att förstå att ingen tar ansvar över denna fantastiskt fungerande verksamhet.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta kommer att ordna sig, att det dyker upp en lokal som fungerar.

Vart ska dessa människor ta vägen annars som varit på sesam i så många år?

Läs gärna mer här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=4526531

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards