kristinakicki

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Vegetarisk omelett

Av Kristina - 26 maj 2011 07:40

  Härom kvällen blev vi som vanligt hungriga, och det som fanns i kylskåpet var körsbärstomater och ägg. Då gjorde jag den här rätten som är på bilden, det blev så gott så jag fick hämta kameran och fota det som fanns kvar, för jag vill dela med mig till er.

Så här gjorde jag:

Jag skivade 2 st lökar och stekte i smör i stekpannan

4 ägg vispas ihop med lite vatten (fransk omelett)

Häll i smeten i pannan och krydda med salt svartpeppar och curry.

Rör i omeletten

Mot slutet häller du på halverade körsbärstomater och hackad gräslök.

Hyvla ost och täck omeletten med helt.

Sänk värmen och låt osten smälta ner.


Hoppas att du också gillar det här receptet. När jag lagar mat så blir det alltid lite Kajsa Varg över det. Så det är lite svårt att skriva ner hur jag gjorde, men undrar du över något så fråga.


Mat
 
 
Corina

Corina

26 maj 2011 09:24

Man tar det man har, blev säkert smaskigt ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

26 maj 2011 16:24

Det blev smaskigt, ibland kan man ha tur och lyckas riktigt bra, det gällatt våga.
Kram på dig och ha det så gott!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

26 maj 2011 11:37

Tack för det receptet. Precis något för mig som ibland glömmer att köpa hem mat nu när jag är själv. Det här finns ju alltid hemma i alla fall så man kan få något i magen när det är knapert i kylskåpet

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

26 maj 2011 16:22

Ja ibland är det knapert i kylskåpet, det flesta ligger i frysen och det kan vara jobbigt att tina upp.
Ha det gott och tack för att du tittAde in!
Kramar!

 
lillis

lillis

26 maj 2011 11:42

Tack för receptet, låter jätte gott
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

26 maj 2011 16:20

Tack snälla!
ha en härlig dag du med!
Kram på dig!

 
Monica

Monica

26 maj 2011 15:08

Detta låter riktigt gott och dessutom smidigt att tillaga.
Norpar detta receptet!

Kram på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

26 maj 2011 16:19

Det var mycket lätt att tilllaga.
Hopppas att du också tycker om rätten.
Kramar från mig!

 
Spanaren

Spanaren

26 maj 2011 15:45

Låter smaskigt ;.)
Gjorde vegetarisk lasange för första gången till mig själv förra veckan ... supergott :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

26 maj 2011 16:17

Jag har gjort det en gång med bara rotfrukter det blev jättegott.
Ha det så gott och kram!

 
Lena

Lena

26 maj 2011 22:04

Tack för receptet!Ser mycket gott ut.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

27 maj 2011 07:56

Tack Lena för att du tittar in.
jag ska blogga runt lite jag med, men för tillfället räcker inte min tid till!
Kram och ha det gott!

 
Pisan

Pisan

27 maj 2011 08:19

Mumsigt värre! Ha en fin fredag! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

27 maj 2011 16:17

Tack snälla!
Kram på dig och ta väl hand om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards