kristinakicki

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Våran resa till Grisslehamn och Åland.

Av Kristina - 23 maj 2011 07:02

Nu har vi varit på semester nägra dagar och det har varit skönt att få lämna vardagen.

För ett år sedan  utan min vetskap skickade min käre svärson in ett kort på mig badande i bikini tidigt på våren, till en tävling i Ica-curien. Det visade sig att den här fantastiska bilden på mig vann första pris (nu är han förlåten).

Priset var en hotelvistelse i Grisslehamn med tre rätters middag och spa. Vi startade kl 5 på morgonen för att kunna ta det lugnt på vägen. Jag hade fått en så bra vägbeskrivning av en god vän, som fungerade perfekt. Det var c:a 40 mil att köra men allt gick så bra, så alla bekymmer för detta var helt onödiga.

  Vi var framme tidigt och fick checka in, det var skönt, för vi var ganska trötta.

   Det var mycket fina rum så vi vilade lite innan vi gick ner och bubblade. Det var ett mycket fint spa, det stod juice och färsk frukt framme. Vi tillbringade några timmar där innan vi gick upp till ett dukat kaffebord med shones och tårta.

     

Jag tog några kort ifrån hotelfönstret ut över havet.

 

Här kommer färjan, som vi ska åka med till Åland. Vi hade en fin ustsikt från fönstret.

   På morgon när vi kom ut från hotellet upptäckte jag märken på min bil, det var någon som styrat in i framskärmen. Det gjorde mig både arg och ledsen, men jag släppte det ganska snart, det hjälpte ju inte att gå omkring och älta detta. Vi kom på båten och jag tog de här bilderna av det underbara havet, det varmt så vi satt ute och solade. 

  Vi hade bokat hotel i Mariehamn, som även det låg vid havet. På eftermiddagen tog vi en promenad och hittade den här underbara parken med massor med fina tulpaner.

 

        

   I lördags var det dags för hemfärd. Vi ville se lite grann utav Åland så vi åkte sakta och tittade oss omkring och fotade lite. Den här mannen är utsågad av en stubbe och tagen på nära håll. Jag tog en bild till på honom, ni får avgöra själva vad den föreställer.

  Här kommer lite mer stubbar.

 

  

Efter detta satt vi i hamnen och solade och väntade på färjan, det var ovanligt att sitta rakt upp och ner och inget göra, men det var nyttigt för mig. På båten hem åt vi skärgårdsbord det var det bästa och godaste smörgåsbord jag ätit, där fanns allt. Nu är jag hemma i vardagen igen och tänker tillbaka på denna underbara resa. Jag tackar dig Jon för att du skickade in bilden på mig, det blev ja så bra till slut.







 
 
Corina

Corina

23 maj 2011 08:49

Vad härligt med några dagars vila ! Underbara bilder på tulpanerna, älskar tulpaner ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

23 maj 2011 12:56

Ja, det var skönt med lite vila det är ganska mycket omkring mig just nu.
Det var underbart att vara i den parken med de underbara tulpaner, det var masssor och precis lagom utslagna.
Kram på dig och tack för att du tittar in!

 
Spanaren

Spanaren

23 maj 2011 09:58

Grattis till vinsten!
Synd att du inte visade vinnarbilden ;.) ... fast den kan du visa privat om du vill!
Resan till Mariehamn ... ingick den också?
Tack för alla fina bilder/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

23 maj 2011 12:53

Nej resan till Mariehamn beställde vi själva, det är ganska billigt att åka dit.
Jag har bloggat om och tuffade till mig och visade bilden, jag tror det var i höstas.
Kram på dig och ha det så gott.

 
lillis

lillis

23 maj 2011 11:56

Vilken fin och underbar resa ni varit på.
Blomsterprakt som heter duga så fint.
Så roligt och fint med alla stubbar.
Många fina kort du bjuder oss på
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

23 maj 2011 12:45

Tack snälla!
Det var en härlig resa. tulpanerna blev jag så förtjust i.
Kram min vän och ha det gott!

 
Gun-Hilde

Gun-Hilde

23 maj 2011 15:17

Ja det var verkligen fina bilder. Fantastiskt att det fortfarande fanns så mycke fina tulpaner som blommade. Ni har verkligen tur med vädret vilket man såg på bilderna. Du får visa Jon alla gubbar så kanske han kan såga ut några till dig han har ju börjat lite smått.
Kram på dig tack för i dag.

http://gunhilde.bloggplatsen.se

Kristina

23 maj 2011 19:47

Ja det var tur jag hade som fick se så mycket finas tulpaner.
Ja det vore kul om Jon kunde såga gubbar det håller jag med dig om!
Kram och ha en trevkig kväll!

 
skrivmoster

skrivmoster

24 maj 2011 09:07

Grattis i efterskott till vinsten! Det var väl en fin upplevelse! Jag hade gärna velat se vinnarbilden! Själv chockade jag släkten med att skicka ut en tackbild på mig med de attiraljer jag fick i present inför en utlandsresa.

Iklädd solhatt, solglasögon och MINIMAL bikini sittande på resväskan med biljetterna i hand!
Då fyllde jag 50 år och hade inga skrupler alls... var så vuxen och bjöd på mig själv!

Vackra bilder du visar och trägubbarna var imponerande!
Skönt att komma bort från vardagen ibland!
Kramar och ha en härlig dag hemma!

http://bkoggplatsen.se

Kristina

24 maj 2011 10:16

Jag har lagt ut bilden i höstas, jag kanske gör det igen. Allt handlar om självkänsla.
Visst var trägubbarna mysiga.
Ja det växer och frodas i växthuset, det kommer snart mer bilder.
Kramar till dig med och en härlig dag önskar jag dig.

 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

24 maj 2011 10:22

Vilken fin resa ni fick! Ställer du upp i bikini igen så säg bara till... ;) Ska tipsa Jon om stubbarna. Ha en bra dag!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

24 maj 2011 11:32

Det är nog väldigt tveksamt om jag ställer upp igen.
Jon kanske får kanske mycket att göra på fridtiden.
Kram på dig och ha en bra dag!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 maj 2011 13:25

Var imponerad av stolen man täljt till av en stubbe men gubbarna du har på bild idag slog nog det med en hästlängd.
Tulpaner i massor. Man kunde tro att du varit i Holland. Vilken tur att du vann den resan.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

24 maj 2011 18:18

Det är roligt med naturmatreal, det kan bli myckra saker av detta.
Ja vi hade det jättetrevligt vpå resan.
Kram på dig och ha det så gott.

 
Lena

Lena

26 maj 2011 22:02

Men gud vilken mysig semester. Förstår att du förlåtit svärsonen.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

27 maj 2011 07:59

Ja han är förlåten flera gånger om. Vi hade det jättebra, härhemma blåste det men inte på havet, där sken solen.
Ha det så gott och kram!

 
Kim

Kim

27 maj 2011 10:18

Kim
Jag såg ju flera hav; "tulpan-hav" och det vanliga havet, hur underbara bilder som helst. Nu får jag/vi andra också vara med en bit på resan! Vår lilla familj har flera gånger åkt med Börjessons båtar ute i Göteborgs skärgård. Resorna har varit kanon alla gånger; god mat, bra underhållning och även stillheten att bara glida fram och inte kunna göra någonting annat. Det var också bra upplägg för oss barnfamiljer. Vi som hade barn fick förtur till maten så att de små hade någonting att göra, bra!!!!! De fick också besöka kaptenshytten som också blev minnesvärt.
Kramisar

http://URL

Kristina

27 maj 2011 16:16

Vad vitsig du är om havet!
jag har aldrig hört talas om Börjessons båtar.
Jag har åkt några gånger med båt ut till öarna, det är så mysigt!
Kram på dig och ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards