kristinakicki

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Det var en gång en stubbe

Av Kristina - 20 maj 2011 19:30

Längst ner på våran tomt  har vi en liten sommarstuga, där stod det en stor björk som höll på att dö. Den tog våran duktige svärson ner i höstas. Men han sparade en hög stubbe.

  När jag kom hem en kväll så var det ingen stubbe det hade blivit en stol.

Jag tycker att den är så fin. Det gjorde du så bra Jon.

 Här kan jag sitta och meditera och titta ut över sjön. Naturen är så underbar jag är så tacksam att jag får bo så fint som jag gör. 



 
 
lillis

lillis

21 maj 2011 06:59

Så festligt att göra en stol av en stubbe, förstår att det är skönt att sitta där och titta på allt det vackra
En skön helg önskar jag dig
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

21 maj 2011 21:38

Ja, det ska bli rofullt att få en stund med ett glas vin och bara njuta!
Kram på dig och ha det så gott!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 maj 2011 09:47

Det var verkligen en jättebra ide. Det ska jag ta efter när min gamla björk ger upp. Den är gammal och jag är rädd att den blåser ner och rakt på huset men har svårt att skiljas från den.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kristina

21 maj 2011 21:36

Det var så det var med våran björk.
Ha det så gott och kram på dig!

 
calma-s

calma-s

21 maj 2011 23:12

Hej
Åhh,vilken härlig stol i naturmaterial*L*,vilken utsikt,ja du bor verkligen fint
Man blir så xtra tacksam ibland när det bara kommer över en hur bra man har det i mycket,då går det dessutom att fördra det som är mindre bra ibland,eller hur?
Önskar dej allt gott vännen,Kram Calma:=))

http://calma-s.bloggplatsen.se

Kristina

22 maj 2011 19:48

Så kul astt du tittar in igen, har saknat dig mycket. Visst är det härligt med naturmatrial.
Kram på dig och ha det så gott min vän.

 
Gun-Hilde

Gun-Hilde

22 maj 2011 12:38

Ja det blev så mysigt med stubben. Jag skulle också vilja ha en, men jag får väll hålla till när jag går med hundarna. Dom har också varit framme och nosat på den dom märker när det kommer något nytt. Ha det mysigt på din stubbe önskar jag dig.

http://gunhilde.bloggplatsen.se

Kristina

22 maj 2011 19:45

Att ha en stubbe är kul!
Ha det gott och kram på dig!

 
Jon Sjöberg

Jon Sjöberg

22 maj 2011 22:12

Så roligt att stubbstolen blev uppskattad. Det är kul att göra lite annorlunda saker med motorsågen, och bra träning för att lära sig behärska den bättre också. Hoppas att du får många fina kvällar med det där vinglaset... ;)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

23 maj 2011 07:02

Jag tyckte att du gjorde det jättebra.
Det är bara att vänta på sköna sommarkvällar,då kommer jag att trivas där.
Ha det gott och kram.

 
Spanaren

Spanaren

23 maj 2011 10:00

Lyllo dig!
Sådan här stol fantiserar jag om att äga varje gång jag går i skogen ;.)
Vilken underbar present du fick av Jon *tumme upp*
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

23 maj 2011 12:48

Jag önskar att jag kunde ge dig en stol det skulle passa dig så bra. Du är ju en äkta naturmänniska.
"Han är duktig han den där Norrlänningen".
Kram och ha det så gott!

 
Spanaren

Spanaren

24 maj 2011 15:46

Så gulligt tänkt av dig ... tack för den tanken *tumme upp*. Jo men visst är det något särskilt med en norrbottning ;.)
Han är duktig Jon och verkligen duktig/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

24 maj 2011 18:15

Ja nu har jag tagit kort på nya stubbar på Åland. Så vi får se vad som händer i fortsättningen.
Kram på dig och tack för det fina du skrev!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards