kristinakicki

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Kristina - 5 maj 2011 12:45

  När jag fick min värk i kroppen och det blev jobbigt att rensa i landet skaffade jag mig ett växthus och där förgror jag en del plantor.

Igår satte jag frön till squashen i en liten låda. När dom har växt till sig så planterar jag dom en och en i små krukor. Sen när det är frostfritt sätter jag dom på landet och lägger fiberväv över, likadant gör jag med gurkor.Squashen växer snabbt så det fodras inte så mycket rensning.


Jag tycker att squashen är en sådan användbar och lättodlad grönsak. De små som kommer först är så goda att grilla och även att hacka ner i salladen.

Jag låter en del växa till sig och bli riktigt stora med hårt skal, då kan man spara dom. Jag har haft squass kvar långt in i november.


Det är så mycket du kan använda denna grönsak till. Det går att göra ostkaka som blir jättegod, det blir ett saftigt bröd om du river squass i. Det går att frysa ner och använda under vintern när du ska baka eller att ha i köttgrytor.

Det är gott att göra soppa på och då går det bra att använda dom fast dom har blivit stora. Du kan göra jättegoda plättar m.m

Jag tycker så mycket om denna grönsak, du kanske också har något tips att ge mig.

Av Kristina - 5 maj 2011 09:26

Jag har fått en fin utmärkelse av KAELA. Jag tackar så  mycket!


 


Det känns underbart att ha blivit utsedd till att vara en stark kvinna.

Jag vill utse alla kvinnor som kommenterar här hos mig till denna utmärkelse.

För all den ärlighet och öppenhet som ni skriver om, det är värt mycket.

Kramar till er alla!

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards