kristinakicki

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Kristina - 14 mars 2011 11:12

Idag började jag min dag med att baka mitt hälsobröd. Jag blandar i lite nyttigheter och använder ett bra mjöl, helst köpt direkt från en kvarn. Men i dag blev det Änglamarks ekologiska, det är första gången jag använder detta.

Jag brukar ha i torkade björkblad ock torkade nässlor, men burkarna var tomma, men jag hade torkade ringblommor och squass i frysen så det gick bra ändå.

Snart kommer det ute så att jag kan fylla på föråden för nästa vinter. Lite linfrö och solroskärnor åkte med. När dom är klara penslar jag dom med kallpressad rapsolja.

  

Jag blev ganska nöjd med baket idag, nu räcker det ett tag, jag äter en tekaka varje morgon och känner att jag mår bra på detta nyttiga bröd.

Efter baket  tittade jag ut och såg att Jenny och Nalle gick förbi. Jag rusade ut och ropade på dom, så stod vi där en stund och småpratade. Jag tittade ner i rabatten och fick se dom som jag så länge väntat på:

  

Glädjen är stor, nu kan jag tro på att våren är på väg, när jag fick se dom här så vackra snödropparna. Vi tittade runt i rabatten och hittade ensam liten gul knopp.

  

Nu måste det vara vår i luften när en liten gul krokus har kommit upp ur jorden.


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards