kristinakicki

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Lite om mig själv

Av Kristina - 6 februari 2011 22:04

Jag vill tacka för all respons jag fått och alla underbara vänner.

Jag har sen 25 år tillbaka varit intresserad av det andliga och det har gett mig mycket tillbaka.

För 14 år sedan fick jag problem med värk och blev sjukskriven i omgångar.

Efter det var det några riktigt jobbiga år med utbrändhet och en allvarig sjukdom.

Jag hade en mycket dålig självkänsla som jag försökte jobba upp med afrimationer.

Jag hade problem med att jag tog åt mig vad andra sa och blev ledsen.

Läste någonstans att du kan aldrig ändra på andra, det enda är att stärka sig själv, så man inte tar åt sig så lätt.

Det har jag tränat mycket på.

Det finns alltid människor som vill såra andra och det kan inte jag göra något åt, huvudsaken att jag inte sårar någon. Man måste tro på att det är kärleken som segrar.

Jag har läst många andliga böcker och läser fortfarande, går på föredrag och ser allt andligt som finns att se på tv.

Jag började för sex år sen med healingkurser och tog certficat för ett år sen.

Det viktigaste är att vara ödmjuk.

Allt man ger ut får man tillbaka, är man vänlig och snäll kommer det till mig. Jag har hittat mig själv och blivit starkare.

Sen jag började ge healing mår jag så mycket bättre, jag får så mycket tillbaka.

Det här är oxså lite jobbigt att lämna ut sig själv, med risk att låta gnällig.

Jag gör det enbart i syfte att kunna få någon annan som inte mår bra att få känna sig bättre.

Att vara här och nu och se kärleksfullt på sig själv är mitt mål.

                                                  
                                                  






 
 
Spanaren

Spanaren

7 februari 2011 08:25

Tack för att du bjuder in mig till ditt inre. Det andliga har alltid varit ett spännande kapitel för mig. Jag var med i en boktävling och drömde om att vinna första priset och att få min bok gratis utgiven, men det trodde halva Sverige också *skratt*. Vann inte men jag skrev ned min biografi som heter "Min andliga stig". Det tog ork och eneergi av mig och jag har ännu och efter snart 2 år inte orkat att läsa och rätta ev. fel. Du hittar länken inne hos mig och på min blogg (min bok + dikter) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

7 februari 2011 10:26

Jag kommer och kollar in din bok lite senare.
Jag skickar energi till din bok.
Kram!

 
Anita

Anita

7 februari 2011 09:07

Du har rätt i att man aldrig kan ändra på andra. Önskar att man kunde stärka sig själv så att man inte tar åt sig så lätt av lögner som skrivs. Jag har väldigt svårt att lära mig överse med personer som ljuger. Den styrkan kan jag då aldrig arbeta upp. Frågan är om det är rätt att låta lögner passera. Ska människor få ta heder och ära av en och man själv bara tiger ?? Vad tror du ??? Intressant tanke tycker jag. En sak har jag dock tänkt på ... De som hakar på en lögnerska avslöjar sig själva. De som tiger är mer trovärda människor.
Stor kram till dig min vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

7 februari 2011 09:39

jag var på kurs förra lördagen.
Kursledarens kommentar till vad man ska göra med folk som gör en illa.
"Be dom dra, se till att dom försvinner ur ditt liv."
Ja man behöver inte umgås med människor som inte är ärliga, det finns så mycket kärleksfulla människor som bara vill mig väl.
Jag har själv fått så mycket fina vänner när jag började att jobba med mig själv.
Jag blev rejält bedragen av några som jag litade på för några år sedan.
Jag blev så ledsen och förstod inte hur dom kunde lura mig så.
Jag tänkte att finns det bara jag som är ärlig i den världen.
Nu blir jag lite flummig men det är min starka tro.
Jag tror på tidigare liv så jag började att jobba med mig själv.
Genom att gå tillbaka till tidigare liv hittade jag mönstret att jag hade blivit sviken i många liv.
Jag acepterade detta och nu klarar jag av det.
Men jag tar starkt avstånd till dom som får mig att må dåligt.
Jag har jobbat mycket med detta.
Min metod som jag har bloggat om är att sända alla som man blir ledsen på en kärleksfull tanke.
Stor kärlekskram till dig min vän!

 
Skrivmoster

Skrivmoster

7 februari 2011 09:44

För att kunna hjälpa andra så är det en fördel, att äga förståelse, vara ödmjuk mot livet och våga ge av sig själv. Du har bevisligen tillägnat dig alla dessa erfarenheter under årens lopp och funnit din viktiga plats. Det ser jag på ditt sätt att uttrycka dig och all respons du får! Underbart!

Jag suger åt mig av dina kloka ord idag. Det är lätt att bli sårad av andras ord och handlingar. Men det är rätt - du kan inte förändra andra - bara dig själv!
Kärleken till medmänniskan lyser över dig och jag delar ditt synsätt och din strävan, att bygga broar och finna att livets mening är "kärleksbudskapet". Tack för vad du ger! Kram!

http://www.skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

7 februari 2011 10:00

Tack snälla jag blir tårögd av allt fint du skriver.
En tanke kom till mig i morse som jag nog får blogga om.
Det är känslan att man inte är värdig allt beröm.
Att man har så dåligt sjävförtoende att man inte klarar av att säga "tack det var snällt sagt" när man får beröm.
Utan istället säger nej den den tröjan är gammal eller kommer med andra dumma förklaringar.
jag har tränat på detta med.
Nu säger jag alltid "tack det var snällt sagt"
Det här var inte personligt till dig det bara rann över lite.
Håller med dig att "Kärleksbudskapet" är så viktigt.
Vi fick så fint beröm i min gästbok läs gärna det. Det berör oss alla.
Kärleksfulla kramar till dig.

 
Spanaren

Spanaren

7 februari 2011 09:58

Men har min kommentar ramlat bort nu igen :-)
....
Tack för att du berättar om dig själv, det värmer mitt hjärta *ler*.
Jag tycker också om det andliga sedan många, många, år tillbaka.
Var med i en boktävling för cirka 2 år sedan och där man kunde vinna en gratis utgivning ... det trodde halva Sverige på också *ler*. Vann ingenting men skrev min biografi "Min andliga stig". Skriva om sig själv och över 200.000 ord det tog på *gapskratt*. Har inte orkat in än för att finjustera min bok. Du hittar länken till min bok på min bloggsida och under länkar. Länken heter "Min bok + dikter". Hoppas att denna kommentar kom med :-) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

7 februari 2011 10:03

Tack för att du hälsar på.
Vad du är duktig som skriver en hel bok.
Jag ska gå in under dagen och kolla.
Ha en jättebra dag.
kramar till dig!

 
Spanaren

Spanaren

7 februari 2011 10:02

Ibland kan man inte undvika att komma till tals med energitjuvar. Tänk då er in i en bubbla som ingen kan sticka hål på. Då är ni skyddade mina vänner/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

7 februari 2011 10:10

Tack för att du delar med dig. Det är ett jättebra råd.
Tänk om ala känsliga barn som sitter i skolbänken kunde få lära sig detta, istället för att må dåligt för att dom tar in så mycket.
Kram igen!

 
Spanaren

Spanaren

7 februari 2011 10:10

Skrivmoster har skrivit där i kaptitel 1 plus att hon har gett ut två av sina böcker. Vad kul att någon nappade på det jag sa om healing i fokus (såg det i gästboken). På denna sajt finns massor av underbara personer. Där kan man om man känner att orken tryter eller så, göra en tråd (ett inlägg) om att man önskar energier till sig. Det får man också men ... Enligt svensk lag så får man inte ge healing till cancerpatienter osv. Ha en bra dag! /Kram med ljus och energi till dig

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

7 februari 2011 10:17

Så är det som du skriver, men du får skicka kärlek det är alltid tillåtet.
Jag har mycket att kolla idag.
Jag tänkte städa men det är inte så viktigt längre, det finns viktigare saker att göra.
Jag sänder detsamma.
Kram!

 
lillis

lillis

7 februari 2011 10:51

Tror oxå på det andliga och även jag tittar på Tv när det bjuds. Du har så rätt att man inte kan ändra på någon och tur är väl det.Tack för att du berättar om dig själv.
Må gott och ha det bra
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

7 februari 2011 12:06

Ja bara någon börjar prata om det andliga är det många som hänger på.
Tidigare pratade jag inte om det så mycket alla tyckte in om det.
Nu struntar jag i vad folk tycker, det är mitt sätt att leva och det måste jag stå för.
Hoppas att jag inte låter gaggig.
Jag är så glad ock tacksam för att du tittar in här och tack för din fina kommentar.
Kram till dig!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 februari 2011 17:05

Jag gläds åt att läsa om dina kloka tankar och din varma inställning till livet. Även om jag inte är "andlig", är jag övertygad om att båda omgivningen och jag mår så mycket bättre av vänlighet och ett (eller många)leende. Omtanke och kärlek med andra ord.
Varma kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kristina

7 februari 2011 17:19

Tack för att du uppskattar det jag skriver.
Visst är det trevligare med vänlighet och leende.
Jag håller med dig det är viktigt med omtanke och kärlek.
Kramar till dig!

 
Maggan

Maggan

7 februari 2011 19:21

Jag blir varm i mitt hjärta när jag läser i din blogg.Din ödmjukhet och öppna sinne är underbart.Jo då ,jag lever nog så själv. Man kommer bättre till tals med folk med att vara vänlig och älska sin nästa.Sedan finns det ju energitjuvar som försöker få oss på fall,men med ett varmt hjärta kan man förlåta mycket.
Mitt liv har varit både på gott och ont.Med relationsproblem bl.a Vissa är lösta,men några finns kvar fortfarande.Då är det skönt att få omge sig med kärleksfulla människor som man kan prata med om detta.
Ja jag skulle nog få till en hel bok om detta,men nu ska jag sluta med att önska dig en trevlig fortsatt vecka. Kramen min vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

Kristina

7 februari 2011 21:48

Du skriver så fint.
Javisst blir allting mycket trevligare med vänlighet.
Du har en fin förmåga att kunna uttrycka dig.
Visst är det härligt att omge sig med kärleksfulla mäniskor.
Kramar till dig med och tack för att du tittade in.

 
Calma

Calma

7 februari 2011 19:28

Hej min vän
Tack för omtanken om mej,ja det fanns ej en chans att jag skullat gå till jobbet idag,hostar mej ignm nätterna just nu,värst när man ligger ner,fast jag nästan halvsitter o sover,
Snörvlet lite bättre,men ska vara hemma imorron oxå

Jaa du,så är det,kanske för fler än det var för dej,att ta på sig andras bekymmer o sen må dåligt själv,
Kan känna igen mej lite,iaf hur jag var förr,
Nu ser jag till att ordna mej egentid,
Föesöker verkligen att möta människor där de är,jag kan aldrig ändra någon,men ändra mitt sätt att se på personen
Beundrar dej för ditt jobb med dej själv,för hur du hanterat saker o ting
All heder o vördnad
Stor kram från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Kristina

7 februari 2011 21:35

Vad roligt att du tittar in.
Så klokt du skriver det där om att ändra ditt sätt att se på personen.
Ja folk är inte alltid som den sidan de visar utåt.
Dom kan vara blyga, rädda m.m
Jag kommer in på tankens kraft att vi inte tänker negativt om personen.
Istället skickar possitiva tankar så händer det ofta lite underverk.
Tack för ditt kloka inlägg.
Ta väl hand om dig nu!
Kramar till dig.

 
irja

irja

8 februari 2011 02:08

Kära Kristina !!!
Jag har min barnatro som jag har blivit uppfostrat i av min kära farmor och farfar fick medan de var i livet ,,, och vanlig bondförnuft, och vänlighet, och det har jag kommit till den människan jag är idag,,, min resa har också varit lång, inte alltid lätt....Men jag avskyr energitjuvar,,,, bäst är att vara på samma nivå... Jag tror vännen att du förstår mig....
"Den vackraste gåvan människan fått är att känna glädje "...
VAR dig själv....
DET finns redan så många andra.....HA det bäst...

FÅNGA DAGEN....
KramiZ IA......

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Kristina

8 februari 2011 09:23

Det är klart att jag förstår dig.
Vanligt bondförnuft säger ganska mycket det låter som om det betyder att lyssna på sin intuition.
Vad klokt och fint du skriver om den vackraste gåvan.
Tack för att du tittade in.
Kramar till dig

 
Cina

Cina

8 februari 2011 11:01

Tack för att du berättar om dig själv.
Jag tror på det andliga och har upplevt mycket och jag lägger även tarot kort.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Kristina

8 februari 2011 12:08

vad spännande med tarotkort. Jag har gått lite kurser i detta men jag tycker inte att jag är så bra på det.
Jag har kortlek och kan lägga för mig själv ibland.
Kan du inte berätta mera om det på din blogg.
Tack snälla för att du kommenterade!
Önskar dig med en fortsatt fin dag.

 
lillis

lillis

8 februari 2011 12:23

Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

8 februari 2011 13:32

Tack snälla!
Det önskar jag dig med!
Kram

 
ansepanse

ansepanse

9 februari 2011 19:22

det bästa är ju att inte ta åt sig av vad andra kan säga för elakheter, men det är inte alltid lätt
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Kristina

9 februari 2011 19:40

Du har så rätt men ibland sitter det bara kvar i huvudet och man känner sig sårad.
Jag hoppas att du tittar in igen!
kram på dig!

 
Ingen bild

Primrose

16 februari 2011 14:12

Instämmer ,-)
KRAM KRAM Primrose ,-)

Kristina

16 februari 2011 16:48

Jag blir glad att du tycker om det jag skriver.
Kramar igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards