kristinakicki

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Kristina - 25 januari 2011 11:15

  

Efter alla onyttigheter jag har tuggat i mig under denna långa juletid, har jag bestämt mig att äta lite hälsosammare.

Jag inhandlade kikärter och fick min sambo att koka dom i tryckkokaren.

En gammal historia jag har hört är att koket kan explodera och locket flyga i taket. Den risken vill jag inte ta, så därför har jag gett bort tryckkokaren till honom.

Efter 40 minuters kokning spolade jag dem i kallt vatten.

När jag köpte kikärtorna sa expediten att hon brukade ha sesampasta i, vilket jag kände att jag ville prova.

Så här gjorde jag:

Jag hällde i kikärtorna i matberedaren (så mycket som gick i, resten frös jag ner till nästa gång).

Jag blandade i saften från 1 pressad citron ,1 msk sesampasta, svartpeppar, örtsalt och 4 vitlöksklyftor i bitar.

Sedan körde jag igång apparaten och samtidigt hällde jag sakta i kallpressad rapsolja och körde till lagom koncistens.

Givetvis kan du både krydda mer och mindre och byta ut till annan olja.

Jag tycker det är gott att ha det på hårt bröd!

Lycka till!


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards