kristinakicki

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Rensa i mina skåp

Av Kristina - 18 januari 2011 08:24

Idag ska jag städa mina kökslådor! Idag ska det bli av!       

Men egentligen vill jag inte, jag skulle hellre sitta framför tv-n och sticka.

Nu ska jag bara blogga en liten stund till, sen blir det frukost och efter den ska jag börja!

Tänk så mycket spännande jag kommer att hitta, kakmått i alla dess former som jag köpt  på loppis. Använder jag dom, har jag plats för dom?

Det fixar sig, jag slänger något annat istället.

De roliga träspadarna som man använde förr, för att lägga upp smöret så vackert, dom kan jag inte slänga.

Att det ska vara så svårt att komma igång med att rensa i min röra.

Idag ska det bli, nu är det verkligen dags, nu börjar det bli farligt att öppna köksskåpen. Det är en stor risk att bli anfallen av någon nedfallande bunke!

Tänk vad jag kommer att må bra i eftermiddag när det är rensat och städat i mina skåp.

När jag bara sitter där och njuter och tänker vad duktig jag har varit idag.

Kram till er alla som tittar in!

                                                  
       

 
 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

18 januari 2011 09:00

Det låter ju nästan som om du tycker att du har för mycket grejer... Det var nytt. :)
Hoppas att rensningen går bra för less i more!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

18 januari 2011 13:28

Rensningen kom igång till slut fast det var trögt i starten.
Men det blir inte färdigt idag, men jag har börjat!
Kram och tack för du tittade in!

 
Ingen bild

Sussie

18 januari 2011 11:26

Kramkram :-) Vad du är duktig, jag håller med dig
om att vissa saker vill man faktiskt behålla fast
man inte har plats enligt Feng Shui..Minimalist eller
Maximalist varför inte "Mittimalist":-))))Det är väl lite Lagom för oss Nordbor.. hihi:-)
Kramen!

Kristina

18 januari 2011 13:16

Jag håller mig nog till mittimalist:-
jag försöker alltid att vara lagom.
"Lagom är ju bäst."
Nu har jag städat några lådor det blev en liten rensning.
Men det tar tid det här skåpen är ju kvar!
Tack för att du tittar in min blogg!
Kramen til dig med!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 januari 2011 17:24

Å, jag önskar att jag kunde komma till skott och börja rensa i mina skåp också. Jag är nog lite som du där, jag är väldigt duktig på att hitta på andra saker som jag bara ska göra först - och så skjuter jag upp det tråkiga till en annan dag;)
Önskar dig en skön kväll.
Varma kramar!
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kristina

19 januari 2011 18:28

det är inte lätt att komma till skott!
Jag städade kökslåderna igår,idag har inget hänt.
Det kanske går bättre imorgon!
Önskar dig också en skön kväll!
varma kramar till dig med1

 
Ingen bild

Nina

19 januari 2011 18:54

Du har ändå börjat tänka tanken att städa i skåpen. Om jag bara kom dit... När det är klart
känns det ju härligt, och man känner sig så duktig. Varför detta motstånd varje gång?? Men saker och ting ska ju inte vara enkla. Det är väl förklaringen...

Kristina

19 januari 2011 20:26

Det är som dom säger det ska inte vara lätt att leva.
Jag har ju inte tänkt att det skulle gälla mina köksskåp??)
Men jag har iallafall börjat städa!!!)
Varma kramar och tack för att du tittar in!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards