kristinakicki

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Julsånger i Karlsborgs församlingshem!

Av Kristina - 12 januari 2011 19:42

Idag har jag varit i Karlsborgs församlingshem och lyssnat på julmusik och sjungit julsånger, det var jättetrevligt.

Det var Lilian Druve och hennes goda vän Carina Gullberg som stod för musiken. Det var ett mycket vackert och omväxlande program.

Jag tror aldrig jag har hört en publik sjunga så bra som dom gjorde i Karlsborg!

Det var lätt för mig att sjunga med, när det finns så mycket bra sångare och det tycker jag är roligt!

Lilian och Carina fick så vackra ord från en man i publiken.

Det positiva han sa var nog det bästa beröm som går att få!

Jag tyckte också att ni var jättebra!

Tack Lilian för att du tipsade mig!

                                                  

      


 
 
Anita

Anita

13 januari 2011 08:17

De gamla julsångerna får man aldrig nog av och kanske det beror på att man plockar fram dem en gång om året ... Trevligt, att det blev så bra vid besöket i Församlingshemmet.
Ha nu en skön dag vare sig det snöar eller är ljusare väder. Var rädd om dig när du går utomhus. Det är halt överallt just nu.
Stor kram från mej !!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

13 januari 2011 08:44

Mycket klokt!
Det går ju att ha en bra dag för att det är sämre väder.
Jag ska ta till mig detta!
Tack för din omtanke om halkan, jag är så rädd för att ramla!
Jag jobbar på att ta bort den rädslan, men jag ramlade fyra gånger förra vintern.
I år har jag stått på bena med hjälp av spark och broddar och vara inne när det är som värst!
Jag önskar dig med en härlig dag!
Kramar till dig med!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 januari 2011 13:44

Vilken skön upplevelse du fick vara med om! Våra julsånger och -psalmer är så vackra att de borde sjungas och spelas året runt. Fast det är klart, Stilla Natt känns kanske inte riktigt relevant i midsommartid ;) Gläns över sjö och strand kanske.

Hur som helst, du skrev i min blogg om jobbet med att lägga upp bilder och att du får hjälp av din dotter. Jag hade god hjälp av den här sidan http://bloggfix.3w.se/
Det är Ruth som delar med sig av sina kunskaper och låter oss använda hennes vackra bakgrundsbilder. Det kanske är något som är användbart för sig. men titta gärna in och njut av bilderna.
Ha det gott!
varma kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kristina

13 januari 2011 17:38

Tack snälla för hjälpen! Jag kikade in, det verkar som Ruth förklarar jättebra.
Jag ska kolla lite mer sedan.
ja vi har verkligen så många vackra julsånger.
det var min kusin som sjöng i församlingshemmet.
Hon fick rycka ut som reserv när den som skulle sjunga blev sjuk.
det blev jättebra fast det var kort varsel.
Dom bor i göteborg så dom hade en bit att åka!
Så tyvär hann dom inte stanna till hos mig!
Tack snälla än en gång!
Varma kramar till dig med!

 
Anita

Anita

13 januari 2011 23:29

Tittar in och önskar en god natt och en trevlig fredag.
Kram vännen !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

14 januari 2011 07:37

Tack snälla!
Vad glad jag blir av att läsa din kommentar det första jag gör idag!
Kram till dig min nya vän!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards