kristinakicki

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Kristina - 2 november 2010 14:00

Nu har jag gjort min sallad, som jag gör varje vecka.    

Jag river ner vitkål på den grova skivan till matberedaren. Efter det river jag morötter (palsternacka, kålrot m.m.) på den lite finare skivan.

Jag var ute i landet och plockade så fin grönkål, som jag hackade fint och blandade ned med hackad rödlök och purjolök.

Efter det häller jag i vinäger, det gör att salladen står sig länge.

Sen kryddar jag med Vegeta örtsalt eller örtsalt från ÖB.

Avslutar med kallpressad rapsolja.

Jag gör salladen varje vecka med lite variationer efter årstiderna.

Den blir mycket god och omtyckt av alla.

Jag har den som bas. Ibland blandar jag i lite räkor och har den som lunchsallad.

Det finns alltid en skål med sallad i mitt kylskåp, som är nyttig och innehåller härodlade grönsaker. Hör av dig om det är något du undrar över.

Kramar till er alla!     

Mat

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards