kristinakicki

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Kristina - 13 oktober 2010 14:28

     

Jag bjöd min dotter på en vegetariskt pizza, gjord likt en omelett, härom veckan. Den föll alla som åt den i smaken. En väldigt enkel men mycket god rätt.


Jag hade tomater och färska örter kvar från trädgården som jag gärna ville använda. Så här gjorde jag...


Jag började med att göra en fransk omelett: vispade upp fyra ägg med lite grädde och salt.

Hällde smeten i en stekpanna och rörde i omeletten tills den stelnade på svag värme.

Tomaterna skar jag i skivor och la på snyggt så att det täckte hela omeletten.

Toppade med riven ost och färska kryddor (pizzakrydda) svartpeppar.

Sedan gratinerade jag pizzan i 250 grader tills den fick fin färg.


Det här tycker jag verkligen att du ska testa. Lycka till!

Mat
Av Kristina - 13 oktober 2010 07:46

Det har varit lite tyst från mig på ett tag. Jag tog semester från allt, har varit hos en vän i Örnsköldsvik och tagit det lugnt. Det är viktigt att få vila upp sig ibland. Men nu är jag hemma, och tillbaka i vardagen igen. Nu gäller det att behålla den energin jag skaffat mig på min lugna semester.

Det är konstigt men det är kallare här än uppe i norr. Där hade inte blommorna frusit än. Nu kommer problemet med var jag ska göra av alla fina pelargonier. Är det nån som har något tips på detta?

Jag tänkte att jag skulle klippa ner dom, dom är ju stora. Vet inte om jag gör rätt.

Jag har stora kaktusar (agave) som måste få komma in i värmen. Dom har så vassa taggar så dom kan inte vara var som helst.

Nu ska jag vara lite positiv. Det är ett kärt bekymmer som jag säkert hittar en lösning på. Det är ju fyra månader tills pelargonierna ska planteras om...

Ha det gott!

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards