kristinakicki

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Kristina - 11 september 2010 14:42

Jag skrev häromdagen om att vara positiv och inte arg och irriterad. Det är väldigt lätt att bli allt detta. När jag körde bil sist var det en bil som låg så tätt bakom mig. Jag åkte ut i vägrenen för att han skulle köra om. Men han låg kvar så tätt bakom hela vägen intill Skövde. Jag tänkte nu ska jag klara detta utan att svära och bli arg, det var inte lätt. Jag gjorde som jag har gjort i några år. Jag skickade kärlek till honom i tanken. Då kommer inte det negativa till mig. När någon har gjort mig ledsen och sårat mig då sänder jag kärlek. Då motar jag mina negativa tankar så att jag inte lägger dom inom mig. När jag har nämnt detta för mina vänner, får jag ofta svaret: Den personen är inte värd nån kärlek. Men det är just vad den personen behöver. Och även den utsatta för att slippa bära på hat och ilska. Det får oss att må så dåligt. Det är mycket lättare att tänka kärlek och sen släppa det. I början är det svårt men i slutändan är det något som både du och dina medmänniskor tjänar på. Gör ett försök och berätta hur det har gått för dig!  

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards